اعلام موضع جبهه النصره در برابر داعش

احدی از تکفیری های داعش را باقی نمی گذاریم

موسسه اطلاع رسانی "البصیره" وابسته به جبهه تروریستی النصره با انتشار دومین قسمت از پیام ویدیویی، موضع این گروهک در برابر تروریست های داعش و راه تعامل با آن را مشخص کرد.
کد خبر: ۸۲۶۷۵۰
احدی از تکفیری های داعش را باقی نمی گذاریم

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، با آن که گروهک تروریستی النصره مواضع خود را در حومه شمالی حلب به دلیل دخالت نظامی ترکیه ترک کرده اما در بیانیه خود لحن شدیدی در برابر دیگر گروه تروریستی درحال جنگ در سوریه یعنی داعش اتخاذ کرده است.

در این پیام ویدیویی شخصی به نام "ابومجاهد المصری" یکی از سرکردگان شرعی النصره می گوید که بزرگترین مصیبت اهالی شام خوارج (اشاره به داعش) هستند و پیامبر اسلام (ص) درباره آنها هشدار و دستور به قتل آنان داده است.

وی می افزاید: بزرگان در توصیف و حکم این قوم با هم اختلاف دارند اما درباره وجوب جنگ با آنها و بدعتشان هم عقیده اند؛ آنها در برخی مواضع از احکام ستمگران و در برخی موارد از احکام مرتدین پیروی می کنند.

این سرکرده النصره در ادامه در تعارض با فتوای تعدادی از نظریه پردازان جریان به اصطلاح جهادی از جمله "ابومحمد المقدسی" تاکید کرده که صحیح ترین موضع در برابر داعش جنگیدن با آنهاست و نه فقط دفع فتنه این گروه.

یکی دیگر از عناصر جبهه النصره به نام "ابویاسر المهاجر" نیز ادعا کرده که در آغاز "انقلاب سوریه" مناطق مختلف به سرعت به دست "انقلابیون" می افتاد و چیزی تا سرنگونی نظام بشار اسد نمانده بود اما گروهی با پرچم سیاه که توسط عده ای خارج از دین و افسران سابق حزب بعث (عراق) رهبری می شدند بر ما سایه انداختند و خشک و تر را با هم سوزاندند.

وی ادامه داد: داعشی ها و در راس آنها البغدادی و العدنانی برای "مجاهدان" در مواردی حکم تکفیر صادر کردند که در اصل موجب کفر نیست و با این کار با روش اهل سنت و جماعت مخالفت کردند و همین امر باعث شد تا انتحاری ها را به مقرهای "مجاهدان" در ریف شمالی حلب اعزام کنند.

این عنصر النصره در ادامه با تهدید تروریست های داعش گفت: ما به اذن خدا با خود عهد بسته ایم تا سنت پیامبر(ص) را در میان شما به پا داریم و مانند قوم عاد شما را به هلاکت رسانیم و احدی از شما تکفیری های افراطی را باقی نگذاریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
رامین
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
۰
۰
چقدر جالب
تو روایات داریم كه امیر مومنان میفرماید
این گروه خودشان خودشان را نابود میكنند
اگر منبع حدیث درست باشه حرف امیر المونین داره به كرسی میشینه
j
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
۰
۰
خدایا ظالمین ا بهم مشغول ساز لعنت به بهائیت وهابیت و ....

نیازمندی ها