آفت دهان نوعی ضایعه است که به علت از بین رفتن بخشی از پوشش داخلی دهان یا لثه و در قسمت داخلی گونه‌ها به وجود می‌آید. این بیماری به طور معمول در خانم‌ها بیشتر دیده می‌شود و حدود یک پنجم مردم جامعه به آن مبتلا می‌شوند.
کد خبر: ۸۲۶۵۹۳
کمبود ویتامین B، استرس و بدخوابی عامل بروز آفت دهان است

عبدالجواد رحیم‌پور در گفت‌وگویی در مورد عوامل بروز آفت دهان، گفت: آفت دهانی یک بیماری دردناک و عودکننده مخاط دهان بوده که به‌صورت زخم‌های کوچک و بزرگ، در داخل دهان شکل می‌گیرند. آفت در ناحیه مخاط دهان و لب، مخاط گونه، زبان و کف دهان به دلیل وجود ویروس‌ها به وجود می‌آید.

دبیر شورای عالی انجمن دندانپزشکان بیان کرد: این ویروس‌ها در واقع در داخل دهان تمام افراد وجود دارد و تحریک آن‌ها موجب فعال شدن‌شان شده و باعث به وجود آمدن زخم‌هایی به نام آفت در دهان می‌شوند. این ویروس‌ها باعث ایجاد زخم‌های کوچک بزرگ در دهان می‌شوند که در غذا خوردن بیمار اختلال ایجاد می‌کند.

وی در خصوص دوره درمان این بیماری گفت: دوره درمان این بیماری 7 الی 10 روز طول می‌کشد؛ اما در مواقعی که شدت این بیماری زیاد و دردناک باشد، نیاز به دوره درمان چند ماهه دارد و فرد برای بهبود بیماری نیازمند مصرف آنتی‌بیوتیک است.

وی توصیه کرد: در مواقعی آفت‌های دهان نیاز به درمان طولانی‌مدت دارد، لازم است بیمار آرامش خود را برای درمان بهتر حفظ کند.

عضو هیئت‌ مدیره انجمن دندانپزشکان ایران در خصوص عوامل ایجاد آفت دهان، بیان کرد: ضعیف شدن بدن بیمار، کم بود ویتامین B و استرس، پریدن ناگهانی از خواب و کم‌خوابی یا بدخوابی فشارهای روحی روانی از عوامل بروز آفت‌های دهان است.

فارس نوشت: این دندانپزشک در خصوص راه‌های پیشگیری از آفت دهان گفت: مصرف ویتامین B، حفظ بهداشت دهان و استفاده به‌موقع از نخ دندان و مسواک، استفاده از دهان‌شویه‌های مناسب و آب‌نمک از بروز این بیماری جلوگیری می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها