بر اساس نتایج یک نظرسنجی‌ جدید

آمریکاییها خواهان تایید برجام در کنگره هستند

علیرغم تلاش‌های جمهوری‌خواهان برای رد برجام در کنگره، ۹۸ نفر از رهبران برجسته یهودی، خاخام‌ها و غول‌های هالیوود یک نامه یک صفحه‌ای سرگشاده خطاب به کنگره را در حمایت از توافق هسته‌ای با ایران امضا کردند.
کد خبر: ۸۲۵۵۱۷
نامه ۹۸ نفر از رهبران یهودی، خاخام‌ها و هالیوودی‌ها در حمایت از توافق هسته‌ای

در حالیکه «براد شرمن» و «چاک شومر» از چهره‌های برجسته دموکرات کنگره با توافق هسته‌ای ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس،‌ فرانسه، روسیه، چین و آلمان) اعلام مخالفت کردند، یک گروه 98 نفری از رهبران برجسته یهودی، خاخام‌ها و غول‌های هالیوود تبلیغی یک صفحه‌ای را در حمایت از توافق هسته‌ای ایران را به امضا درآوردند.

طبق گزارش شبکه «سی بی اس 2»، یکی از خاخام‌ها که این برگه را به امضا درآورده است، می‌گوید که معتقد است که توافق هسته‌ای به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دسترسی بیشتری به تأسیسات هسته‌ای ایران و اطلاعات بیشتری درباره برنامه هسته‌ای ایران ارائه می‌دهد.

به گزارش فارس، تبلیغ مذکور، یک نامه سرگشاده به کنگره است که از نمایندگان آمریکا تقاضا دارد تا توافق هسته‌ای ایران را از طرف «یهودیان آمریکایی حامی اسرائیل» امضا کنند.

یکی از خاخام‌ها می‌گوید: «فکر می‌کنم در نهایت این شفافیت برای اسرائیل بهتر باشد.»

وی به افراد مشهوری که این نامه را امضا کرده‌اند، اشاره کرد و گفت: «من خوشحالم که این نامه را امضا کردم و به بقیه افراد پیوستم و فکر نمی‌کنم که آنها به واسطه پولداری خود این نامه را به امضا درآورده باشند. آنها به واسطه احساس عمیق خود این نامه را امضا کردند و به این دلیل بوده که افراد نام آنها را می‌دانند و بنابراین می‌توانند نظر و عقیده خود را بیان کنند.»

در متن این نامه آمده است: «ما به صورت متحد می‌گوییم که این توافق که از طریق مذاکره حاصل آمده است خوب می‌باشد و هرگونه جایگزین دیگر بدتر است و تلاش کنگره برای از بین بردن این توافق یک اشتباه غم‌انگیز خواهد بود.»

یکی از حامیان توافق ایران می‌گوید: «همه به طور قطع حق مخالفت دارند. آنها به طور قطع حق دارند که گوش ندهند، آنها به طور قطع حق دارند به همان شیوه‌ای که من حرف می‌زنم با نمایندگان کنگره حرف بزنند.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها