واکنش افخم به گستاخی جدید وزیر خارجه عربستان علیه ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهارات وزیر خارجه عربستان در مصاحبه مطبوعاتی مشترک با اشتاینمایر وزیر خارجه آلمان را ناشی از عصبانیت غیر منطقی وی از توافق بین ایران و جامعه بین المللی برای پایان دادن به یک بحران غیر ضروری دانست.
کد خبر: ۸۲۴۹۵۷
واکنش افخم به گستاخی جدید وزیر خارجه عربستان علیه ایران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه، مرضیه افخم گفت: وقتی نماینده ارشد یک دولت منطقه از حل و فصل سیاسی موضوعات در منطقه و سطح بین الملل تا این حد عصبانی می شود ، تردیدی باقی نمی گذارد که زندگی با مشکلات و بحران را انتخاب کرده است.

وی افزود: جای تاسف دارد که اظهارات وزیر خارجه کشور مسلمان و همسایه درباره توافق هسته ای وین تکرار مواضع رژیم صهیونیستی است و بغض از این موضوع حب خطرناکی را موجب شده است.

افخم همچنین با اشاره به اظهارات وزیر خارجه عربستان در مورد موضوع غنی سازی در ایران تصریح کرد: این اظهارات نشان‌دهنده درک نادرست از روابط بین‌الملل و صلاحیت کشورهاست.

تکرار ادعاهای الجبیر علیه ایران

به گزارش روزنامه الشرق الاوسط، عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان در کنفرانس خبری مشترک با فرانک اشتاین‌مایر همتای آلمانی خود در برلین گفت که عربستان تغییرات سیاست ایران در خصوص غنی‌سازی و همچنین خرید اورانیوم از کشورهای مسئول آن را از نزدیک زیر نظر دارد.

الجبیر در ادامه ادعاهای خود را علیه ایران تکرار کرد و گفت: ممانعت ایران از ورود بازرسان آژانس انرژی اتمی به تأسیسات نظامی، نشانه این است که «ایران قصد دارد سلاح اتمی بسازد»!

الجبیر بدون اشاره به حمایت‌های این کشور از گروه‌های تروریستی در سوریه و تزریق بیش از 15هزار موشک تاو ــ که از آمریکا خریداری کرده بود ــ به این گروه‌ها مدعی شد که حمایت ایران از بشار اسد موجب ادامه مشکلات مردم سوریه است.

وزیر خارجه عربستان بدون اشاره به حملات 3 ماه گذشته این کشور به یمن که بیش از 3هزار کشته به جای گذاشته است مدعی شد که ایران باید سیاست‌های خصمانه خود را در منطقه تغییر دهد و از دخالت در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، سوریه، عراق و لبنان دست بردارد. عادل الجبیر این مسئله را شرطی برای گسترش روابط خوب ریاض با تهران اعلام کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
همولایتی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
۰
۰
انتظاربیشترازكسانیكه دستشان تامفرق به خون بیگناهان واطفال الوده است نمیرود مثال كافرهمه رابه كیش خود پندارد
یك ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
۰
۰
تو این چهارده پونزده قرن غیر از دردسر و نحسی چیزی واسه ایران نداشتند
پیمان
Germany
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
۰
۰
فیل روداشتندنعل می كردندپشه هم پاش روبالابرد
احتمالاً اشتاین مایرازتعجب روسرش اسفناج دراومده
قبیله سعودی وقتی میبیند6قدرت جهانی بیش از20ماه باایران مذاكره می كنندوسرآخرحق مشروع كشورمان رابه رسمیت می شناسددارددق می كند
تحركات مارازیرنظرداردتحركات مارانگاه كن ولذت ببرازاینكه این قدربردگی غرب ونوكری آن رامی كنی وسرآخرهم به حساب نمی آیی
وزیرخارجه عربستان بهتراست هنرپیشه فیلم های انیمیشن شودالبته هروقت "اسكار" مریض بود می تواند در این نقش بازی كند البته اگر استعداد آن را داشته باشد چون می خواست نقش كسی را كه می خواهند او را ترور كنند بازی كند كه از پس آن نقش هم برنیامد
حسن
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
۰
۰
برو سوسمار ات را بخور .

نیازمندی ها