سامانه بارشی که پنجشنبه هفته گذشته استان را تحت تاثیر قرار داده بود، در مناطق شمالی و شمال غرب استان و شهرستان راز و جرگلان اتفاق افتاد، به طوری که بیشترین میزان بارش از راز با 7.8 میلی‌متر و غلامان با 2.7 میلی‌متر بوده است.
کد خبر: ۸۲۴۳۹۴
فعال شدن سامانه بارشی جدید در خراسان‌ شمالی

به گزارش جام‌جم از بجنورد، شب گذشته نیز با تشدید فعالیت این سامانه کرپشتلی با 71 میلی‌متر و اسمی با 30 میلی‌متر بیشترین رکورد بارش را به خود اختصاص داده‌ است.

اما پیش‌بینی می‌شود سامانه جدید بارشی که از یکشنبه صبح تا دوشنبه صبح فعالیت خود را آغاز خواهد کرد پربارتر بوده و تمهیدات لازم برای جلوگیری از بروز خسارات جانی پیش‌بینی شود.

در آخرین اخطاریه آمده است:

پیرو اطلاعیه شماره 16 بررسی نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی همچنین تصاویر دریافتی از ماهواره تقویت ناپایداری‌ها برای اوایل وقت روز یکشنبه در نواحی شمال استان (بویژه راز و جرگلان) و بتدریج از بعدازظهر روز یکشنبه تا اوایل روز دوشنبه علاوه بر شمال استان در سایر مناطق استان بویژه در مناطق غربی استان (همجوار با استان گلستان) بارش‌ها تشدید خواهد شد.

از صبح یکشنبه تا صبح دوشنبه در منطقه شمال استان وزش باد شدید، رگبار باران و رعد و برق سبب وقوع روان‌آب و سیلاب و در ساعات بعدازظهر یکشنبه تا صبح دوشنبه نیز وقوع روان‌آب و سیلاب در منطقه غربی استان توام با وقوع رگبار و تگرگ پیش‌بینی می‌شود. از این‌رو از توقف در حاشیه رودخانه‌ها خودداری و احتیاط لازم در تردد در محورهای شمالی و غربی (جنگل گلستان) در نظر گرفته شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها