رییس جمهور در جلسه شورای اداری 3شهرستان اسلامشهر، بهارستان و رباط کریم:

درآمدهای نفتی باید در بخش زیرساخت ها و اجرای طرح های کلان هزینه شود

روحانی در اجتماع مردم اسلامشهر، بهارستان و رباط کریم:

ملت ایران توان فوق العاده اش را به رخ جهانیان کشید

رئیس جمهور گفت: ملت بزرگ ایران در طول ماه های گذشته، بخشی از قدرت و توان فوق العاده خود را به رخ جهانیان کشید.
کد خبر: ۸۲۳۷۴۸
ملت ایران توان فوق العاده اش را به رخ جهانیان کشید

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جمع مردم اسلامشهر،‌ بهارستان و رباط کریم گفت:‌ برای من و هیات دولت روز پرافتخاری است که مهمان مردان و زنان فهیم و سختکوش منطقه جنوب غرب استان تهران باشیم.

وی افزود: قبل از این که درباره طرح های دولت تدبیر و امید برای اسلامشهر، بهارستان و رباط کریم مطالبی را به عرض برسانم می خواهم به شما و ملت بزرگ ایران بابت ایستادگی، دلاوری و صبر و مقاومت در طول سال های گذشته برای احقاق حق خودتان تبریک بگویم .

رئیس جمهور همچنین با قدردانی از آمادگی مردم برای توسعه ایران عزیز، اظهار کرد: این ملت در روزگاری از نظر سیاسی و اجتماعی در برابر همه قدرت های جهان، انقلاب عظیم و بزرگی را به ثمر رساند و استقلال، آزادی و عزت را برای این مرز و بوم به ارمغان آورد.

روحانی افزود: ملت ایران در برابر هیچ قدرتی نهراسید و توانست پرچم جمهوری اسلامی ایران را به رهبری امام راحل در این سرزمین یعنی دیار ایمان و استقامت به اهتزاز درآورد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، رئیس جمهور گفت: در دوران دیگر این ملت با ایستادگی در برابر همه قدرت های بزرگ و سلاح ها و تجهیزاتشان با نیروی ایمان، وحدت و ایثار با حضور ‌ارتش، سپاه، بسیج و همه مردم در برابر متجاوزان ایستاد و قدرت دفاعی خود را به رخ جهانیان کشید و پیروز شد.

ملت بزرگ ما قدرت عظیم سیاسی خود را به دنیا نشان داد

رئیس قوه مجریه گفت: امروز ملت بزرگ ایران قدرت بزرگ سیاسی و قدرت دیپلماسی خود را در برابر جهانیان به خوبی نشان داد.

روحانی افزود: شما می بینید در دهه های گذشته سه مرتبه اسرائیل غاصب به لرزه درآمد و سه مرتبه لرزه بر اندام متجاوزان صهیونیست در این منطقه افتاد.

رئیس دولت تدبیر و امید اظهار کرد: یک بار 22 بهمن 57 که انقلاب ما پیروز شد آن وقت که لااله الاالله بر تمام کلمه کفر جهانی به پیروزی رسید در آن روز همه گفتند زلزله ای در منطقه آمد و بویژه این زلزله بر اندام رژیم صهیونیستی غاصب افتاد آنها احساس کردند زمان فروپاشی آنها فرا رسیده است.

وی افزود: بار دیگر آن زمانی که ملت بزرگ و قدرتمند ما در برابر متجاوزین در دفاع هشت ساله به موفقیت و پیروزی دست یافت، روزی که خرمشهر فتح شد، روزی که فتح المبین به ثمر نشست، روزی که والفجر هشت و فتح فاو با تلاش رزمندگان ما انجام شد همه آن روزها و ایامی که پیروزی دفاع مقدس این سرزمین بود لرزه بر اندام صهیونیست ها افتاد.

روحانی گفت: امروز روز سوم است بعد از توافق ایران با قدرت های بزرگ جهانی معروف به توافق وین شما می بینید آن رژیمی که از صبح تا غروب از ترس فریاد می زند رژیم صهیونیستی غاصب اسرائیل است.

رئیس دولت یازدهم افزود: شما می بینید امروز از این توافق بزرگ همه منطقه و ملت های منطقه و ملت بزرگ ایران خوشحالند جز صهیونیست ها و جنگ طلبان در آمریکا و این روز پیروزی سوم ملت بزرگ ایران است.

ورزشکاران ما با جام افتخار برمی گردند و دیپلمات های ما با برجام

رئیس جمهور گفت: ما به این ملت بزرگ و شهامت آن و به حقوقدانان و دیپلمات های این سرزمین افتخار می کنیم.دلاوران سیاسی شما در برابر قدرت های جهانی پشت میز مذاکره نشستند و بعد از 23 ماه تلاش، آن هم در مذاکراتی سخت و نفس گیر با دست پر به سرزمین خود بازگشتند.

وی اظهار کرد: ورزشکاران ما با جام غرور و افتخار به ایران بر می گردند و دیپلمات های ما با برجام به کشور بازگشتند.ما امروز خوشحالیم و من باید به عنوان خادم منتخب مردم از شما ملت بزرگ تشکر و سپاسگزاری کنم زیرا افتخار و غرور از آن شماست.

رئیس قوه مجریه افزود: پیروز؛ ملت بزرگ و دلاور و فهیم ایران سربلند است و افتخار پیروزی از آن ملت و رهبری معظم انقلاب است و دولت، خادمی کوچک در مسیر اراده شما مردم است.

روحانی گفت: اگر دولت راهی را انتخاب کرده است که به آرامش در جامعه منتهی و به کاهش آلام مردم در امر سلامت، بهداشت و درمان منتهی شده است و اگر دولت راهی را انتخاب کرده که مردم ما امروز از مسیر رکود به سمت رونق اقتصادی حرکت می کنند و اگر ملت ما امروز در برابر شش قدرت جهانی به پیروزی رسیده اند همه از آن تدبیر و امید شما مردم است.

در همت و ایستادگی مردم هیچ گاه تردید نکردم

رئیس دولت تدبیر و امید افزود:‌ اگر امروز دیپلماتهای ما مقابل شش قدرت برتر جهان به پیروزی رسیده اند همه از آن تدبیر و امید شما مردم است و دولت هم، امید را از شما و تدبیر را از فرهیختگان این ملت دارد.

روحانی گفت: دروازه ای که دشمنان جمهوری اسلامی ایران بر روی این ملت بسته بودند تا ما نتوانیم با دنیا در تعامل باشیم و نتوانیم صادرات تولید و محصولات خود را به منطقه و جهان داشته باشیم و از این دروازه مردم جهان نیایند و اخلاق این مردم و سرزمین را نبینند، امروز به حول الهی این دروازه باز و مانع ها برداشته شده است.

رئیس دولت تدبیر و امید افزود: امروز روز آغاز و روزی است که همه باید به سمت فضایی که روبروی مان باز شده است برویم و به حول قوه الهی از تمام توان و قدرت خود برای تولید، آبادانی و صادرات به منطقه و سراسر جهان استفاده کنیم.اگر تا به امروز دستاوردی داشته ایم از آن حضور، مشارکت، وحدت، ایستادگی و استقامت شما مردم است.

وی ادامه داد: من از آغازین لحظه کارم یک آن تردید نکردم و امید من هیچگاه تزلزلی پیدا نکرد و در همت، ایستادگی، مقاومت و حضور شما در عرصه ها هیچ گاه تردید نکردم زیرا تا ملت ما در صحنه است به تمام اهداف معنوی، فرهنگی و اقتصادی خود دست پیدا می کند ‌انرژی، انرژی ملت بزرگ ایران است.

از تلاش دانشمندان هسته ای تشکر می کنم

رئیس دولت یازدهم گفت: تلاش دانشمندان هسته ای و پشتیبانی ملت ایران ما را به قله های بلند پیروزی رساند.

روحانی افزود: انرژی هسته ای کجا و انرژی ملت این سرزمین کجا؟ آن انرژی شما مردان، زنان و همه جوانان و همه مردم این سرزمین و این مرز و بوم است که ما می توانیم به قله های بلند فتح و پیروزی، به امید حق دست پیدا کنیم.

وی گفت: من اینجا در حضور شما مردم خونگرم و عزیز اسلامشهر، بهارستان و رباط کریم که در این روز تابستان و زیر آفتاب گرم در این استادیوم ورزشی اجتماع کرده اید و به خادم خودتان می خواهید لطف و محبت خودتان را نشان دهید و با این حرکت می خواهید از نظام جمهوری اسلامی ایران تقدیر و تشکر کنید به عرض شما ملت بزرگ ایران و همه مردم در سراسر کشور می رسانم که من از طرف شما اول از دانشمندان هسته ای ما که تلاش و کوشش کردند و از زمستان 1376 که این حرکت برای دستیابی به فناوری هسته ای آغاز شد و تا امروز ادامه دارد تشکر می کنم.

رئیس جمهور ادامه داد: فردا و فرداها تا رسیدن به قله این فناوری به حول قوه الهی ادامه خواهد یافت و ‌من می خواهم از همه جوانان، اندیشمندان، دانشگاهیان و از همه دانشمندان هسته ای، از ایستادگی شان و همچنین از شهدای عزیزشان که جان خود را فدا کردند تقدیر و تشکر کنم.

ملت، سازمان تحریم را درهم شکست

رئیس قوه مجریه گفت: ملت بزرگ ایران نه فقط در فناوری هسته ای و نه فقط با بازکردن قفل و زنجیر غلط تحریم و درهم شکستن سازمان آن، کار بزرگی کرد بلکه با قدرتش سایه شوم جنگ را از سر کشور برداشت. از دیپلمات های ورزیده، دانشمند و هنرمند و همه کسانی که در صحنه دیپلماسی برای ما غرور آفریدند قدردانی می کنم.

وی افزود: این اقدام در برابر قدرت های جهانی کار آسانی نبود که با منطق و استدلال ایستادگی کردند و چون آقای دکتر ظریف اینجا نیست هر چه از او تشکر کنید جا دارد.

رئیس جمهور اظهار کرد:‌ همان قطعنامه سازمان ملل متحد که به دروغ،‌ غلط و غیرقانونی می گفت ملت ایران حق ندارد دارای فناوری هسته ای باشد به برکت دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران و با عنایت حضرت حق همان سازمان می گوید فناوری هسته ای حق ملت ایران است.همان سازمان ملل متحد که در قطعنامه 1929 می گفت در فناوری هسته ای و موشکی اگر هر گونه حرکتی در ایران باشد کشورهای جهان باید در فضا، آب و زمین در برابر آن بایستند و مانع شوند امروز در قطعنامه 2231 در سایه تلاش سیاستمداران دلاور این سرزمین می گوید فناوری هسته ای بومی ایران را به رسمیت می شناسد.

باید فضای تولید را رونق بخشیم

رئیس قوه مجریه گفت: از امروز به بعد و در شرایط پس از توافق، ملت بزرگ ایران با فضایی که ایجاد شده است همه باید دست به دست هم دهیم و فضای تولید را رونق بخشیم.

روحانی افزود: ما چرا پای میز مذاکره رفتیم؟ بعضی ها فکر می کنند ما در پای میز مذاکره در برابر قدرت های بزرگ نشستیم تا در سیاست خارجی، فضایی برای برای تعامل با کشورها و ملت ها باز کنیم اما باید بگویم تنها این مورد نبود.

رئیس دولت یازدهم خاطر نشان کرد: بزرگترین هدف ما ایجاد فضایی مناسب در کشور برای تولید و اشتغال بود، غم و غصه ما بیکاری جوانان ایرانی بود.

روحانی گفت: من به عنوان رئیس جمهور منتخب شما ملت ایران نمی توانم بپذیرم که جوان تحصیلکرده دانشگاهی که مدرک تحصیلی خود را گرفته است بعد از گذشته سه سال همچنان بیکار باشد.بعضی می گویند برای جوانان پسر اشتغال ایجاد کنید اما دختران زیاد نیاز به شغل ندارند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت یکسان دختران و پسران ایرانی گفت:‌ فرزندان این سرزمین، فرزندان ایران زمین هستند و مرد و زن و همچنین دختر و پسر فرقی ندارند شما فکر می کنید دختران مهندس ما از لحاظ توانمندی علمی چیزی کمتر از پسران مهندس ما دارند؟

رئیس جمهور افزود: همه در یک صف واحدند، همه در یک دانشگاه درس خوانده و پای درس یک استاد بوده اند، همه استعداد هنر ایرانی را دارند.

روحانی خاطرنشان کرد: ما باید از این توافق به نقطه ای برسیم که جوانان ما در شغل محترمانه، قابل قبول و هم وزن با علم و دانش و فناوری و همچنین هنر و استعداد خودشان قرار بگیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها