ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به ترکیه درخصوص حمایت از تروریست‌های داعش در سوریه هشدار داد. بنا به گزارش رسانه‌های روسیه، پوتین شخصا سفیر ترکیه در مسکو را احضار کرده است تا به شکل شفاهی به آنکارا اولتیماتوم دهد.
کد خبر: ۸۲۳۶۶۴

پوتین به «اومیت یاردیم» هشدار داد اگر ترکیه سیاست خارجی خود را در قبال سوریه، عراق و یمن تغییر ندهد، روسیه فورا روابط دیپلماتیک خود را با ترکیه قطع خواهد کرد.

بنابر اطلاعات فاش شده‌ای که مسکو تایمز به آن دسترسی پیدا کرده است، پوتین از رجب طیب‌اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه با عنوان دیکتاتور یاد کرد. این روزنامه به نقل از پوتین اعلام کرد روسیه آماده است سوریه را به استالین‌گراد بزرگی برای ترکیه، هم‌پیمانان سعودی این کشور و باند کوچک و شرورِ «هیتلرهای» آنها، تبدیل کند. پوتین در ادامه به یاردیم گفت: رفتار رئیس‌جمهور شما به قدری ریاکارانه است که از یک سو از کودتای نظامی در مصر انتقاد می‌کند و از سوی دیگر با توسل به تمام گروه‌های تروریستی، سعی در سرنگون کردن دولت سوریه دارد.

پوتین افزود: روسیه، دولت قانونی سوریه را رها نخواهد کرد و با هم‌پیمانان خود همکاری خواهد کرد تا برای بحران ادامه‌دار سوریه، راهکار سیاسی بیابد. بنا بر اطلاعات مسکو تایمز، دیدار پوتین و یاردیم حدود دو ساعت پشت درهای بسته انجام شده است.

این در حالی است که برخی منابع خبری همچون خبرگزاری اسپوتنیک، صحت این خبر را رد کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها