وکیل سازمان تأمین اجتماعی درباره حقوق "سعید مرتضوی" توضیح داد.
کد خبر: ۸۲۳۲۲۹
حقوق ماهانه مرتضوی در تامین اجتماعی چقدر بود؟

مجتبی نظری در پاسخ به این سئوال که گفته می‌شود امکان دارد جلسه دیگری در ارتباط با پرونده تامین اجتماعی برگزار شود اظهار کرد: گرچه آقای مرتضوی اصرار دارد دوباره لایحه بدهد و حتی جلسه دیگری برگزار شود اما قاضی دادگاه، آخرین جلسه را اعلام کرده است. خود قاضی پرونده نیز قبول دارد که این پرونده باید در یک یا دو جلسه تمام می‌شد.

وکیل مدافع سازمان تامین اجتماعی در پرونده شکایت از مرتضوی مبنی بر اینکه آیا تامین اجتماعی در پاسخ به استعلام دادگاه میزان حقوق دریافتی مرتضوی را که مدعی است جلویش حقوقش توسط وزیر تعاون گرفته شده است، مشخص شده یا خیر افزود: آقای مرتضوی تا آخرین روزی که در تامین اجتماعی بوده، ماهیانه 7 میلیون و 590 هزار تومان حقوق دریافت کرده است. خودش می‌گوید این مبلغ مساعده است. اگر این مبلغ مساعده است پس 90 هزار تومان چیست؟ در مساعده‌ها ارقام و اعدام رُند هستند.

نظری با بیان اینکه گرفته شدن جلوی حقوق مرتضوی با نامه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صحت ندارد گفت: مرتضوی تا روز آخر حقوق گرفته و آقای ربیعی و نوربخش با روی کار آمدن دولت روحانی در وزارت تعاون و تامین اجتماعی مستقر شدند بنابراین نمی‌توانستند جلوی حقوق وی را بگیرند.

وکیل تامین اجتماعی به نامه وزیر تعاون به دادگاه اشاره کرد و افزود: در پاسخ به نامه دادگاه، وزیر تعاون نوشته است که « من نفیاً و اثباتا هیچ دستوری مبنی بر عدم پرداخت یا پرداخت حقوق نداشتم». بنابراین این مسئله که جلوی حقوق وی توسط وزیر گرفته شده صحت ندارد و آقای مرتضوی تا آخرین روز حضورش در تامین اجتماعی، حقوق گرفته است. خود آقای مرتضوی می‌گوید این مبلغ، حقوق نیست و علی‌الحساب بوده اما مگر می‌شود کسی 16 یا 17 ماه در جایی کار کند و همه حقوقش علی الحساب باشد.

نظری همچنین در خصوص حاضر نشدن وزیر تعاون و مدیرعامل تامین اجتماعی در جلسه دادگاه به رغم احضار از سوی قاضی گفت: واقعیت این است که رئیس دادگاه از اینکه جواب استعلام‌ها را به موقع ندادند یک مقدار مکدر شد و فکر کرد که به وی بی‌توجهی شده است و به همین خاطر دستور احضار داد. هدف دادگاه این بود که جواب استعلام زودتر داده شد.

وکیل مدافع تامین اجتماعی افزود: مدیر کل امور مالی تامین اجتماعی در دادگاه حاضر شد و اعلام کرد که حقوق آقای مرتضوی به حساب شخصی وی واریز شده است و اینگونه که وی مدعی است حقوقش به حساب دادگستری ریخته می‌شده نیست. فیش 11 ماه آخر نیز موجود است که بر اساس آن آقای مرتضوی هر ماه حقوق گرفته است. متاسفانه آقای مرتضوی قصد دارد جلسه را عقب بیاندازد و پرونده را مشمل مرور زمان کند.

نظری درباره حضور نیافتن وزیر در جلسه دادگاه گفت: وزیر تعاون و مدیرعامل تامین اجتماعی هزار گرفتاری دارند و برای اینگونه کارها معاونت حقوقی در نظر گرفته شده است.اگر قرار باشد برای همه دعاوی خود آقای وزیر یا مدیرعامل تامین اجتماعی حاضر شود، آنها باید هر روز در دادگاه‌ها باشند زیرا پرونده‌های تامین اجتماعی بسیار است.

هفتمین جلسه محاکمه سعید مرتضوی، دهم مرداد ماه در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی برگزار شد. مرتضوی در این پرونده از اتهامات خود در ارتباط با بخشی از گزارش کمیته تحقیق و تفحص مجلس از تامین اجتماعی و شکایت روح‌الامینی اولیا دم یکی از کشته‌شدگان بازداشتگاه کهریزک دفاع کرد.

بخش دیگری از گزارش کمیته تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تامین اجتماعی همچنان در دادسرا مفتوح است. (باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۶
نشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
۰
۰
تا دیروز نظر كرده بود حالا چی شده به حقوقش گیر دادین
محمود
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
۰
۰
جناب قاضی سلام شمارابه جان بی بی فاطمه الزهرا سلام الله علیها قسم میدهم كه همین طور كه به این پرونده هارسیدگی می كنیدوخداوندومخلوقش راخوشحال میكنید.بطورضربتی سری هم به شركت لیزینگ خودروكاربزنید.ببینیدچه تاخت وتازی برسررانندگان كامیون كه وام گرفتنه اندانجام می دهند.وبیش از دوسه برابروامی كه داده اند جریمه دیركردكه طبق فتوای مراجع حرام هست می گیرند.راننده هم هیچ چاره ای نداردبجزبیگاری وپرداختن.بنده سال84 مبلغ 45میلیون وام گرفتم .باتوجه به تحریم وچپ شدن كامیون .نهایتاسال91باسود75میلیون پرداخت كردم بعدازان 85میلیون دیگرجریمه شدم هرچهارماه 14میلیون بپردازم چك گرفتند.به زوروقرض بااین مشكلات وقرض حرام 4قسط پرداختیم درمابقی مانده ایم ومجبوریم ازراه حرام وقاچاق بپردازیم.كجای دنیاباداشتن هردینی حتی اسراییل یااهل تسنن می پسندند كه 85 میلیون یك راننده چندین سال بی خوابی بكشدوپول زوربدهد.عده ی زیادی بیش ازاینها جریمه شده اند.مقصرراننده نیست مقصراصلی لیزینگ هست چون دنبال وامش نمی اید تاشامل جریمه بشونداتومات یك وام تبدیل به سه وام بی دردسر میشوداگرقانونی باشدكه هرلیزینگی یابانكی اگرپس ازپرداخت نشدن 5قسط پیگیری نكرد.نمیتواندجریمه بگیردببینیدچطورتمام وام هارابه موقع وصول می كنند واگركسی هم مشكلی دارند كه نمیتوانند بپردازندزود مشخص میشود .خواهشمندم بطورجدرسیدگی كنید.بنده هم حاضرم بیش ازاین هاباشماهمكاری كنم.اگرعدالتی باشدودرمملكت هركس كه كاركنددرامدداشته باشد.بایدتمام جریمه هابه مابرگردد.چون لیزینگی هازحمت نمیكشنندولی باپول زوروازدسترنج دیگران زندگی میكنند.اكرمملكت رادوست دارید لطفارسیدگی كنید چون فساد در بعضی بخش ها مثل خوره افتاده به جون مردم و كشور به سرعت نور جلو میرود..ممنون
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
۰
۰
احتمالا با پرداخت 200 هزار تومان جریمه از دادگاه تبرعه می شود..
مثل دفعه قبل ..
یعنی بستنی كیم می خرید گرون تر از این مقدار میشد ...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
۰
۰
اوایل خودشون گفتن شصت و هشت میلیون حقوق می گیرن
ز
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
۰
۰
یك نفر چندین وچند بار ورشكست شد ولی چون اگثریت اطلاع چندانی از او نداشتند هر بار بساطی بنام كمك به مستمندان بر پا میكرد وصاحب وضعیت قبلی میشد.انگار برای مرتضوی هم چنان باید كرد.
مخاطب
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
۰
۰
خودتون گول نزنید با رشوه تبرئه میشه مثل بقیه.......................

نیازمندی ها