در این اسلایدشو جالب بیننده شاهد تصاویری از غرفه شهربازی مقاومت کودکان و نوجوانان در مشهد خواهد بود که بازدیدکنندگان را با انواع روش‌های جنگ سخت ،جنگ نرم و راههای مقابله با آنها آشنا می‌کند.
کد خبر: ۸۲۲۴۰۶
شهربازیِ جنگ با دشمن در مشهد +اسلایدشو

سازمان فرهنگی هنری شهرداری مشهد هدف از شهربازی قرآن و مقاومت را آشنایی نوجوانان پسر با مفاهیم و آموزه‌های مقاومت و جهاد، مبانی عزت و دفاع مقدس و مبارزه با نماد‌های صهیونیسم، آل سعود و آمریکا عنوان کرده است.

در قسمت‌های مختلف شهربازی قرآن و مقاومت، نوجوانان پسر با شعار مقاومت، مراحل هفت‌گانه‌ای را در کنار راهنمایی عمو روحانی‌ها طی می‌کنند و در هر یک از این مراحل با یکی از واژه‌های مقاومت و دفاع عزتمندانه که برگرفته از قرآن است، آشنا می‌شوند.

پسران نوجوان در گروه‌های 10 تا 15 نفره بعد از بر تن کردن لباس مخصوص جنگ و درگیری فرضی، قبل از ورود به فضای پارک عکس یادگاری دسته جمعی می‌گیرند که تا پایان برنامه آماده شده و به آنان اهدا می‌شود.

در ابتدای ورود به پارک، بچه‌ها وارد اتاق قرآن شده و آیاتی از کلام الله مجید را در فضایی آرام و به همراه عمو روحانی تلاوت می‌کنند و در ادامه مراحل بازی که کاملا مطابق با فضای بازی‌های روزانه پسران است آغاز و با دشمن فرضی وارد نبرد می‌شوند.

عبور از مین و سیم خاردار، درگیری با شیطان، اتاق مقاومت، پیمان با شهدا و خیمه معرفت از دیگر بخش‌های شهربازی قرآن و مقاومت است که در طول این مراحل واژه‌های مقاومت به صورت صوت در فضا پخش می‌شود.

جنگ نرم، دشمن‌شناسی، مقاومت نرم، مقاومت عملیاتی و سخت، آشنایی با مفاهیم مقاومت و دفاع در برابر دشمن از دیدگاه قرآن و اهل بیت(ع) و آشنایی با شهدا از دیگر موضوعاتی است که نوجوانان پسر در این شهربازی با آن آشنا می‌شوند و عموروحانی‌ها به سؤالات آنان پاسخ می‌دهند. عکس های محسن بخشنده عکاس ایرنا و سایت معاونت فرهنگی هنری شهرداری مشهد از این شهربازی را در این اسلایدشو می‌بینید.

منبع عکس: ایرنا

توین و جلوه‌های ویژه: جواد ودودزاده/جام‌جم نما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها