روحانی در جمع علما، ایثارگران و نخبگان استان کردستان:

شاهد شرایط نوینی در ایران خواهیم بود

رییس جمهوری در جمع علما، ایثارگران و نخبگان استان کردستان تصریح کرد: بعد از مراحلی که طی ماه‌های آینده براساس توافق هسته‌ای برای لغو تحریم‌ها طی خواهد شد، می‌توانیم شاهد شرایط نوینی در ایران باشیم.
کد خبر: ۸۲۰۲۸۳
شاهد شرایط نوینی در ایران خواهیم بود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ،حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی گفت: باید فضای کشور، فضای افزایش تولیدات و صادرات شود و در این راستا باید فضای فعالیت اقتصادی را در بخش های مختلف کشور فعال و دولت را کوچک کنیم .

وی با بیان اینکه ملت ایران در طول سال‌های بعد از انقلاب اسلامی، فشارها و تخریب‌ها را از سوی اجانب تحمل کرده و در عین حال در همه صحنه‌ها سرافرازانه پایان کار را رقم زده‌است، اظهار داشت: امروز روزهایی را می‌گذرانیم که ملت ایران آثارتلاش، ایثار و فداکاری‌های خود را مشاهده می‌کند.

رییس شورای عالی امنیت ملی با اشاره به حوادث و پیروزی‌های مهمی که در ماه‌های مرداد سال‌های پس از انقلاب اسلامی به وقوع پیوسته است، گفت: مرداد سال ۵۸ ماهی بود که بعد از تلاش و کوشش فراوان برای استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران، مجلس خبرگان قانون اساسی فعالیت خود را آغاز کرد و شروع بکار این مجلس و تقدیم قانون اساسی، موجب یأس و ناامیدی دشمنان انقلاب بود که تلاش می‌کردند، انقلاب استقرار پیدا نکند.

روحانی با اشاره به عملیات بزرگ مرصاد در مرداد سال ۱۳۶۷، خاطر نشان کرد: عملیات مرصاد سرنوشت‌ساز بود، چرا که دشمن در روزهای پایان جنگ تصور می‌کرد که ملت ایران بخاطر شرایط اقتصادی و سیاسی مجبور به پذیرش قطعنامه شده بود، لذا خطای استراتژیکی مرتکب شد و عفلقیان حمله و تهاجم جدیدی را علیه کشورمان آغاز کردند و عده‌ای مزدور به سمت اسلام‌آباد کرمانشاه به راه افتادند و قصد داشتند یک پیروزی نظامی به نام خود ثبت کنند.

رییس جمهوری گفت: عملیات مرصاد ضربه اساسی به دشمنان این سرزمین بود و این نکته را اثبات کرد که ما در کمال قدرت، قطعنامه را پذیرفتیم و الا این توان را داشتیم که تا اعماق خاک دشمن نفوذ کنیم، ولی مجموعه مصالح منطقه و کشور، ما را به پذیرش قطعنامه و پایان جنگ سوق داد.

وی افزود:عملیات مرصاد، عملیات بزرگی بود که توانست تاریخ جنگ را رقم زده و عظمت و ایستادگی ملت ایران را در برابر متجاوزین این سرزمین به خوبی نشان دهد.

رییس جمهوری در ادامه با بیان اینکه امروز هم ملت ایران در مرداد ۹۴ پایان یک حرکتی را در جامعه مشاهده می‌کند، اظهار داشت: ملت ایران به دنبال فناوری هسته‌ای برای ساخت سلاح نبوده و نیست و اساساً اگر کسی بخواهد سلاح هسته‌ای بسازد، نظارت‌های بیشتر آژانس بین‌المللی اتمی را نمی‌پذیرد. لذا ادعاهای دشمنان در این خصوص حرف باطل و بیهوده ای می‌باشد.

روحانی خاطر نشان کرد: امروز قدرت‌های بزرگ ادعا می‌کنند که در جریان مذاکرات موفق شده‌اند، ساخت سلاح هسته‌ای در ایران را به تأخیر بیندازند. لذا اگر آنها با این توهمات تصور می‌کنند که در این مذاکرات چنین موفقیتی به دست آورده‌اند، همان بهتر که در این توهم باقی بمانند.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: امروز برای همه صاحبنظران و ملت‌های جهان روشن است که ملت ایران به دلایل اخلاقی، دینی و فتوای رهبر معظم انقلاب به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و نیست.

وی گفت: استراتژی دفاعی نظامی ایران که در قانون اساسی و قانون عادی نیز بر آن تأکید شده یک استراتژی دفاعی و بازدارنده و نه تهاجمی است و اساساً ما به دنبال فتح سرزمین نیستیم بلکه انقلاب ما به دنبال فتح قلوب و ایجاد فضای صمیمیت و برادری در میان ملت‌های منطقه و جهان می‌باشد.

رییس جمهوری گفت: آنچه در جریان مذاکرات به دنبال کسب آن بودیم این بود که تحریم‌های ظالمانه از سر مردم ایران برداشته شود و دنیا فناوری هسته‌ای ملت ایران را به رسمیت بشناسد، البته دستیابی به این فناوری صلح‌آمیز حق ملت ایران است ولی شناخت این حق و اذعان به آن از طرف قدرت‌های جهانی اهمیت زیادی دارد و این اهداف را در توافق هسته‌ای به دست آوردیم.

روحانی گفت: اولین آثار این توافق این بود که قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل اذعان کرد که ایران حق غنی‌سازی دارد و حق دارد در نطنز به غنی‌سازی بپردازد و از چرخه سوخت در داخل کشور برخوردار باشیم و در عین حال قبول کرد که این توافق مورد پذیرش نظام حقوقی سازمان ملل بوده و تحریم‌ها برداشته شود.

وی اظهارداشت: در جریان مذاکرات هسته ای، قطعنامه های ظالمانه لغو شد، ساختار تحریم ها فرو ریخت و چرخه صنعت هسته ای تثبیت گردید.

وی وحدت و یکپارچگی را برای دستیابی به توافق هسته‌ای حائز اهمیت دانست و گفت: در مسیر رسیدن به توافق، همه به دولت کمک کردند، حمایت‌های رهبری عزیز انقلاب را داشتیم و سایر قوا و نهادها نیز به دولت کمک کردند و این کار بزرگ بوقوع پیوست.

روحانی با بیان اینکه در فضای جدید بوجود آمده بیش از گذشته به وحدت، اتحاد و یکپارچگی نیاز داریم، اظهار داشت: نباید وقت خود را سر برخی جزئیات تلف کنیم و امروز باید کشور را با شتاب بیشتر به پیش ببریم.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه بین اقوام و شیعه و سنی، اظهار داشت: امروز همگان شاهد هستیم که تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی در منطقه چه مشکلات و معضلات بزرگی را به وجود آورده است، لذا باید در برابر توطئه دشمنان هوشیار بود.
دکتر روحانی با تأکید بر اینکه تفکری که شیعه و سنی را از هم جدا بداند، بی‌معنا است، گفت: مگر می‌توان بین شیعه و سنی جدایی و تفرقه‌ای را تصور کرد. هیچ تفاوتی وجود ندارد و همه یک هدف واحدی را دنبال می‌کنیم و آن توسعه مادی و معنوی ایران عزیز است.

دکتر روحانی تصریح کرد: وحدت شیعه و سنی، صراط مستقیم در تحقق اهداف اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه امروز دشمنان با تفرقه‌های متعدد، معضلات و مشکلات فراوانی را در منطقه ایجاد کرده‌اند، اظهار داشت: وجود مشکلات متعدد در منطقه در حالی است که در ایران اسلامی همه زیر یک پرچم قرار دارند و آن پرچم اسلام و ایرانیت و وجود رهبری، دولت و قانون اساسی واحد است و امنیت و ثبات جمهوری اسلامی ایران یک نعمت بزرگ الهی است که باید قدردان آن بود.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها، اظهار داشت: برای ایجاد اشتغال پایدار باید فضای کشور، فضای تولید شود و فعالیت‌های اقتصادی را در بخش‌های مختلف فعال کرده و در عین حال حجم دولت کوچک شود و راه دیگری وجود ندارد.

روحانی با بیان اینکه باید فضای اشتغال و کار در جامعه ایجاد شود، نه استخدام در ادارات، گفت: باید تولید را در کشور افزایش داده و حجم صادرات غیرنفتی ارتقا یابد و در این مسیر کردستان می‌تواند یکی از مراکز مهم صادرات کالا و خدمات به کشورهای مختلف باشد و البته این همه نیازمند وحدت، یکپارچگی، همدلی و همزبانی است.

رییس جمهوری تأکید کرد: دولت مصمم است این راه را ادامه دهد و بی‌تردید شهیدان نیز همین انتظار را از ما دارند و انتظار ما نیز از روحانیت شیعه، سنی و نخبگان و فرهیختگان این است که در این مسیر به دولت کمک کنند.

در ابتدای این دیدار نماینده ولی فقیه در استان، نماینده مردم استان در خبرگان رهبری و امام جمعه سنندج و نیز نمایندگان جامعه ایثارگران، هنرمندان و فرهنگیان استان در سخنانی با تجلیل از موفقیت بی‌نظیر دولت در دستیابی به توافق هسته‌ای و تثبیت حقوق هسته‌ای ملت ایران،برخی پیشنهادات و مطالبات خود را برای ارتقاء هر چه بیشتر جایگاه استان کردستان مطرح کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها