روحانی در جمع علما، ایثارگران و نخبگان استان کردستان:

شاهد شرایط نوینی در ایران خواهیم بود

رئیس جمهور در جمع مردم سنندج :

ایران از بغداد و اربیل هم حفاظت می کند

رئیس جمهور در جمع مردم سنندج با اشاره به تهدیدهای مکرر آمریکاییها علیه ملت ایران گفت: آن میزی که از آن حرف می زنید پایه هایش درهم شکسته است.
کد خبر: ۸۲۰۱۶۳
ایران  از بغداد و اربیل هم حفاظت می کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما،حسن روحانی در جمع مردم شهرستان سنندج با اشاره به اینکه اجرای طرحهای مرتبط با آبیاری تحت فشار امسال وسال آینده ادامه خواهد یافت، افزود:طرح ماهیان سردآبی هم توسعه می یابد تا به اشتغال مردم کمک کند چراکه مردم استان از بیکاری رنج می برند.

رئیس جمهور گفت: در زمینه سلامت هم در دولت یازدهم قدم های بسیار زیادی برداشته شده است و در این سفر20 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بیمارستان سقز اختصاص می یابد.

آقای روحانی افزود:با فروش بیمارستان مریوان هم احداث بیمارستانی در این شهر آغاز شد وبیمارستان540 تختخوابی کوثر هم که در سفر مقام معظم رهبری اجرایی شده بود تکمیل خواهد شد تا مردم بتوانند از خدمات سلامت در این استان برخوردار شوند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در این سفر10 میلیارد تومان برای ورزشگاه ها و10 میلیارد تومان برای دانشکده های صنعت ومعدن ومنابع طبیعی اختصاص داده شده است به جاذبه های مهم گردشگری استان کردستان اشاره کردوگفت: به همین منظور10 میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت های گردشگری در این سفر اختصاص داده شد که امسال و سال آینده مجموعا 9 پروژه بزرگ به ارزش 95 میلیارد تومان هم از طریق تسهیلات و بخش خصوصی در این استان اجرا می شود.

آقای روحانی افزود: طرح هایی هم در زمینه صنعت و معدن داریم که درشورای اداری استان به طور کامل توضیح خواهم داد.رئیس جمهور گفت: اختصاص تسهیلات ریالی و ارزی برای سرمایه در گردش واحدهای صنعتی، تکمیل واحدهای صنعتی و توسعه اکتشاف معادن در بیجار، قروه و سقز هم از برنامه های این سفر است.

از انرژی هسته ای مهم تر انرژی ملت بزرگ ایران است

آقای روحانی درجمع مردم کردستان افزود : دیپلماتها و فرزندان رشید وقهرمان شما دربرابر6 کشور بزرگ وقدرتمند جهانی به پیروزی تاریخی دست یافتند.

وی گفت : چه کسی فکر می کرد که همه قدرتها بگویند ایران باید انرژی هسته ای نداشته باشد ، اما شما ملت با مقاومت و ایستادگی تان جهان را در برابر ایران تسلیم سازید.رئیس جمهور خاطرنشان کرد : از انرژی هسته ای مهم تر انرژی ملت بزرگ ایران است.

آقای روحانی افزود : شما ملت با قهرمانی تان، با انرژی بی پایان تان وبا ایستادگی تان توانستید کاری کنید که امروز قدرت بزرگ جهانی یعنی آمریکا اعتراف می کند که ایران تسلیم ناپذیر خواهد بود.

وی گفت : اینکه وزیر خارجه آمریکا درمجلس سنای آمریکا به صراحت می گوید ایرانیان را تهدید نکنید ، این به معنای آن است که ملت شجاع و قهرمان ایران درتمام مصاف ها از روز اول تا امروز همواره با اتکای به خداوند دربرابر دشمنان و رقیبان پیروز بوده است.

رئیس جمهور افزود : آنچه ما به دست آوردیم نصرت خداوند بود ، ایستادگی مردم با ایمان بود انسجام و وحدت درمیان تمام ملت ایران بود و ملت ایران فرقی بین شیعه و سنی نمی گذارد.

کردستان به امید در مسیر تدبیر رأی داد

رئیس جمهور خطاب به مردم کردستان گفت: با تمام جدیت مسائل کردستان عزیز را دنبال خواهم کرد.

آقای روحانی با تقدیر از دلاوران بزرگ کردستان در 8 سال دفاع مقدس افزود: این دلاوران در این سرزمین در کنار مردم عزیز کردستان ایستادگی کردند، پیشمرگان کرد مسلمان و همه دلاوران عزیز این سرزمین آباد و سرسبز و بیشه شیران کردی همواره از سرزمین ایران دفاع کرده اند.

رئیس جمهور ادامه داد: شما دیدبان دقیق ایران زمین بودید، پس درود و سپاس می فرستیم بر همه دیدبانان ایران که با افتخار و دلاوری از این سرزمین دفاع کردند.

آقای روحانی گفت: کردستان سرزمینی است که همواره رأی به مردم سالاری و اعتدال داد و در 24 خرداد 92 با 72 درصد آراء به اعتدال و تعامل حماسه آفرید.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: رأی مردم کردستان به امید در مسیر تدبیر بود که این دولت در برابر عظمت کردستان و مردم آن سر تواضع فرود می آورد و همه توان خود را برای توسعه کردستان عزیز به کار خواهد گرفت.

آقای روحانی با بیان اینکه شخصا و با تمام جدیت مسائل کردستان را دنبال خواهم کرد، گفت: استقبال پرشور شما امروز در خیابان های سنندج نمونه ای از پیوند مبارک مردم کردستان و دولت یازدهم است از همین رو به تمام مردان، زنان و جوانان کردستان قهرمان درود می فرستیم.

رئیس جمهور افزود: در ادامه صحبت هایم طرح های مهم دولت را درخصوص آبادانی کردستان به عرض خواهم رساند.

ایران امن‌ترین و باثبات‌ترین کشور در منطقه است

رئیس جمهور گفت: به سبب همت، ایستادگی و مقاومت ملت ایران، امروز به حول و قوه الهی ایران ما امن‌ترین و باثبات‌ترین کشور در همه منطقه است.

آقای روحانی در ادامه سخنانش در جمع مردم کردستان افزود: شیعه و سنی برادر و متحد یکدیگرند و ما پیرو قرآنی هستیم که به ما گفته است "انما المؤمنون اخوه" ما برادر و برابریم.

رئیس جمهور گفت: اگر کسی می خواهد میان شیعه و سنی، کرد، ترک، بلوچ و عرب فرقی بگذارد اشتباه کرده است چرا که ما در برابر همه دشمنانمان یک ملت و دست واحدیم.

آقای روحانی افزود: ایران سرزمین همه ماست و کردستان به عنوان چشم سرزمین ایران و دیدبان ایران است.

رئیس جمهور گفت: ملت ایران نه تنها از کردستانش بلکه از بغداد و اربیل هم حفاظت می کند و اگر دولت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران و دلاورانش نبود، امروز اربیل و بغداد به دست تروریست‌ها سقوط کرده بود اما ملت ایران پشتیبان همه ملت های مظلوم است.

آقای روحانی افزود: ما همانطور که از سنندج دفاع می کنیم از دهوک، اربیل، سلیمانیه و هر سرزمینی از منطقه که مورد تجاوز قرار گیرد دفاع می کنیم و به حول و قوه الهی منطقه مان و عراق را از شر تروریست ها با وحدت و انسجام پاک خواهیم کرد.

رئیس جمهور گفت: ما ملت بزرگی هستیم که نشان دادیم پیچیده‌ترین و مهم‌ترین مسئله سیاسی جهان یعنی موضوع هسته ای را می توان پای میز مذاکره حل و فصل کرد بنابراین معتقدیم سایر مسائل را در این منطقه و جهان می توان پای میز مذاکره حل و فصل کرد.

در برابر ملت بزرگ ایران باید با احترام، تکریم و فروتنی رفتار کرد

رئیس جمهور گفت:‌ امروز در جایگاهی قرار داریم که به همه دنیا گفتیم با فشار، ‌تهدید و تحریم نمی توانید ملت ایران را تسلیم کنید.

آقای روحانی در جمع مردم کردستان افزود: جهان در برابر خواست و عظمت ایستادگی ملت ایران یک بار دیگر در وین سر تعظیم فرود آورد.

وی گفت:‌ ما با وحدت ملت و هدایت رهبر معظم انقلاب به خوبی راه را ادامه خواهیم داد.

رئیس جمهور افزود: ‌البته طرف مقابل متاسفانه در سرزمین خود به علت مشکلات فراوانی که دارد گاهی در بیان حرف ها دچار لغزش ها و خطاهای نابجا می شود.

آقای روحانی گفت: من به مسئولان و سیاسیون دولت امریکا می گویم تصمیم بگیرید در اتاق سیاستتان خانه‌تکانی کنید زیرا آن میزی که از آن حرف می زنید پایه هایش در هم شکسته است.

رئیس جمهور افزود: همه جهانیان بدانند در برابر ملت بزرگ ایران با احترام، تکریم و فروتنی باید رفتار کرد و این حرف حق است.

آقای روحانی گفت: ما همچنان به مسیر خود ادامه می دهیم تا همه زنجیرهای تحریم را بگسلیم و همه ظلم ها را از سر ملت ایران برداریم تا شرایطی فراهم کنیم که مردم ایران بتوانند از تمام حقوق حقه خود در سطح دنیا و منطقه استفاده کنند.

وی افزود: شرایطی را فراهم خواهیم کرد که مسیر توسعه، آبادانی و پیشرفت برای همه کشور و کردستان عزیز فراهم شود.

رئیس جمهور گفت: بعد از این دوران باز هم اقتصاد مقاومتی را ادامه خواهیم داد و شرایطی را فراهم نخواهیم کرد که ایران سرزمین واردات بیگانه باشد.

آقای روحانی افزود: ما شرایطی را فراهم می کنیم که ایران سرزمین تولید و صادرات انواع کالاها برای منطقه و جهان با همت و ایستادگی شما مردم باشد.

باید برای پیش بینی بهتر حوادث غیرمترقبه آماده باشیم

رئیس جمهور گفت : حوادثی که در روزهای اخیر پیش آمد و با سیلاب و خسارات مالی همراه بود و الحمدالله خسارات جانی نبود بلکه خسارات مالی به هموطنان عزیزمان در کردستان بویژه شهرهای سقز و دیواندره وارد شد.

آقای روحانی در ادامه سخنانش در جمع مردم کردستان افزود : همانطور که چهارشنبه در هیات دولت اعلام کردم باید خودمان را برای پیش بینی حوادث غیرمترقبه بهتر آماده کنیم و بهتر بتوانیم به مردم خبر دهیم قبل ازآنکه حوادثی آنها را غافلگیر کند و بعد از حوادث نیز باید به حول قوه الهی همه توانمان را برای جبران خسارتها بکار گیریم که این کار را خواهیم کرد.

احداث 7 سد در کردستان تا پایان سال 95

رئیس جمهور گفت : طرح های پیش بینی شده دولت برای استان کردستان در سالهای 94 و 95 اجرایی خواهد شد.

آقای روحانی در ادامه سخنان خود در جمع مردم سنندج با اشاره به طرح های دولت در حوزه حمل و نقل در این استان افزود : 343 میلیارد تومان اعتبار برای راه های اصلی ، فرعی و روستایی استان کردستان اختصاص داده شده است که تفصیل آن در شورای اداری بیان می شود.

آقای روحانی یکی از راه های بسیار مهم استان را باند دوم راه میاندوآب به کرمانشاه دانست و گفت : اعتباری بالغ بر 220 میلیارد تومان برای اجرایی کردن این باند در سال 94 و 95 پیش بینی شده است.

وی همچنین تکمیل باند راه همدان و سنندج با اعتبار 21 میلیارد تومانی را از دیگر برنامه های دولت در استان کردستان عنوان کرد.

رئیس جمهور همچنین به گردنه صلوات آباد (شهرستان بیجار) اشاره کرد و گفت : یکی از راه هایی که مردم را خسته می کند گردنه صلوات آباد است و برای رفع این مشکل از طریق بخش خصوصی و در غیر این صورت از طریق بخش دولتی اقدام خواهد شد.

وی در ادامه درباره راه اصلی سنندج به مریوان نیز تصریح کرد : برای این منظور 100 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است تا در سال 94 و 95 تکمیل شود.

آقای روحانی به تکمیل ، اصلاح و آسفالت 450 کیلومتر راه روستایی استان کردستان تا پایان سال 94 اشاره کرد و گفت : برای این منظور اعتبارات لازم در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه در خصوص آب و کشاورزی استان کردستان نیز اظهار داشت: دولت با اعتباری بالغ بر431 میلیارد تومان این بخش را دنبال می کند.

روحانی افزود : دولت سرمایه گذاری بسیار گسترده ای در حوزه مدیریت منابع انجام داده است.

وی اظهارداشت : غیر از سدهای موجود هم اکنون 11 سد جدید در کردستان در دست اجراست که غالب آنها از لحاظ پیشرفت فیزیکی مراحل انتهایی خود را طی می کند.

رئیس جمهور تاکید کرد : به یاری خداوند با اختصاص منابع لازم 7 سد در استان کردستان یعنی سدهای چراغ ویس ، عباس آباد ، گاران ، زیویه ، سیاه زاغ ، گوچم و داریان طی امسال و سال 95 به بهره برداری خواهد رسید.

کردستان از لحاظ اجرای طرح‌های تأسیسات فاضلاب، استان اول کشور است

رئیس جمهور گفت: در همین مدت شبکه های آبیاری و زهکشی سدهای سوران، گاران و زیویه افتتاح و از آن بهره‌برداری خواهد شد.

آقای روحانی در ادامه سخنانش در جمع مردم کردستان افزود: آبرسانی به شهرهای سنندج ، سقز، دیواندره و بانه از سدهای یاد شده خواهد بود به‌ویژه آبرسانی به شهر سنندج که امروز و در جریان این سفر انجام خواهد شد.

وی گفت: به حول و قوه الهی مردم از مشکل آب رهانیده می شوند و آب لازم با کیفیت خوب در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

رئیس جمهور افزود: همچنین 46 میلیارد تومان برای تأسیسات فاضلاب شهرهای این استان به‌ویژه مریوان، بیجار، سریش آباد، حسن آباد و کامیاران اختصاص داده شده است.

آقای روحانی گفت: این نکته را توجه داشته باشید که در کشور طرح های تاسیسات فاضلاب 42 درصد، اما در استان کردستان 92 درصد اجرا شده و از لحاظ اجرای طرح های تاسیسات فاضلاب استان کردستان اولین استان در سراسر ایران است که ان‌شاء‌الله دولت به این طرح ها توجه خواهد کرد.وی افزود: همچنین ظرفیت برق این استان همانطور که می دانید تقریبا دو برابر مصرف استان است و برق این استان به استان‌های همجوار و حتی خارج از کشور و عراق صادر می شود .

رئیس جمهور گفت : اما در عین حال در جریان این سفر نیروگاه برق‌آبی سد آزاد به حول و قوه الهی افتتاح خواهد شد و ان‌شاءالله تا نیمه سال 95 نیروگاه برق‌آبی داریان با ظرفیت 210 مگاوات به بهره برداری خواهد رسید که استان کردستان از لحاظ برق و نیروگاه می تواند پایداری برق سراسر کشور را بر دوش داشته باشد.

آقای روحانی افزود: در زمینه کشاورزی همانطور که می دانید 20 هزار هکتار در طرح اراضی شیب دار با کمک بخش خصوصی و مردم اجرایی و عملیاتی شده است.وی ادامه داد: در سالیان گذشته و ان‌شاءالله امسال و اوایل سال آینده 6000 هکتار یعنی 5000 هکتار دیم و 1000 هکتار بخش آبی عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها