رئیس پلیس پیشگیری ناجا، نقص فنی تجهیزات ایمنی موسسات و مراکز تجاری را عامل افزایش ماموریت‌های پلیس عنوان کرد.
کد خبر: ۸۱۹۲۳۵

به گزارش مهر، سردار شرفی در این‌باره افزود: بیش از ۳۵۵ هزار مورد از ماموریت‌های پلیس پیشگیری از اول سال ۹۳ تا آخر تیر امسال در رابطه با نقص فنی تجهیزات ایمنی و به صدا در آمدن آژیر خطر بانک‌ها، موسسات مالی، مراکز تجاری و موسسات دولتی و خصوصی و خودروها بوده است. بیش از ۹۸ درصد از کل این ماموریت‌ها که به عملیات واحدهای تابعه پلیس پیشگیری در سطح کشور منجر می‌شود، ناشی از عیب و نقص فنی تجهیزات ایمنی موسسات است.

اعتراف مرد شیشه‌ای به قتل زن جوان

مرد معتاد که زن جوان را قربانی نقشه سرقت کرده بود، در دام ماموران پلیس پایتخت گرفتار شد.

به گزارش جام‌جم،ساعت 5 بعدازظهر 22 تیر امسال ماموران کلانتری تهرانسر با تماس اهالی یک ساختمان در جریان قتل زن جوانی قرار گرفتند. با حضور تیم جنایی در محل مشخص شد زن 35 ساله‌ای با دو ضربه چاقو به گردن و پهلویش به قتل رسیده است. همسایه‌های مقتول در بازجویی به ماموران گفتند ساعتی قبل باشنیدن سر و صدا از واحد طبقه سوم ،آنجا رفته و با جسد غرق در خون سمیه روبه‌رو شدیم و مرد جوانی را در حال خروج از خانه دیدیم. با بررسی چهره مرد جوان مشخص شد، او شوهرخواهر مرد صاحبخانه است.

در ادامه تحقیقات برای شناسایی حامد آغاز شد تا این‌که سرانجام عصر سه‌شنبه متهم 33 ساله در مخفیگاهش در شهر کرج شناسایی و دستگیر شد.

با انتقال متهم به اداره آگاهی او به قتل اعتراف کرد و گفت: به مواد مخدر اعتیاد دارم. می‌دانستم وضع زندگی برادر همسرم خوب است. روز حادثه به قصد سرقت به خانه آنها رفتم. سمیه و دختر6ساله‌اش در خانه تنها بودند. مقتول که متوجه نیتم شده بود با من درگیر شد و من مجبور به قتل او شدم. بعد از قتل با سرقت یک انگشتر فرار کردم.

با اعترافات مرد33 ساله او با دستور سعید احمدبیگی، بازپرس ویژه قتل بازداشت شد تا تحقیقات تخصصی از او انجام شود.

16 کشته در سیل

سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد، با گذشت سه روز از وقوع حادثه سیل و توفان در استان‌های تهران و البرز، تعداد کشته‌شدگان این حادثه به 16 نفر رسیده است.

به گزارش ایرنا، با انتقال دو جسد دیگر از تلفات سیل روز 28 تیر امسال به پزشکی قانونی استان البرز و انتقال یک جسد به پزشکی قانونی تهران، تعداد قربانیان این حادثه به 16 نفر رسیده است.براساس این گزارش، تعداد اجساد تعیین هویت شده در استان تهران همچنان همان پنج نفر و در استان البرز شش نفر است، اما هنوز پنج جسد دیگر تعیین هویت نشده‌اند.

پزشکی قانونی استان تهران نیز اعلام کرده است، بستگان مفقودشدگان حادثه توفان و سیلاب تهران و استان البرز برای شناسایی اجساد می‌توانند به مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران واقع در کهریزک مراجعه کنند.

دستگیری سارقان طلافروشی در لالی

دادستان عمومی و انقلاب لالی از دستگیری باند سارقان مسلح طلافروشی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، علیرضا شعبانفر در این باره گفت: چند روز پیش با اطلاع از یک فقره سرقت مسلحانه از یک طلافروشی در شهرستان لالی، تحقیقات پلیس برای دستگیری سارقان آغاز شد .

وی افزود: پس از سه روز تحقیق در این رابطه، دو متهم دستگیرشدند و به ارتکاب چند فقره سرقت از جمله دو فقره سرقت مسلحانه از طلافروشی لالی و یک فقره سرقت از طلافروشی در شوشتر اعتراف کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها