تپش بتدریج وارد پانزدهمین سال انتشار می‌شود، در حالی که بنا بر نظرسنجی‌ها در سال‌های مختلف، این ضمیمه نه‌تنها از باسابقه‌ترین بلکه از پرطرفدارترین ضمایم روزنامه‌های کشور است که به عنوان روزنامه‌ای دوم در دل چهارشنبه‌های جام‌جم قرار می‌گیرد. همین اقبال به تپش، گواهی علاقه خوانندگان به اخبار حوادث و رویدادهای پلیسی است.در سال‌های گذشته این ضمیمه تلاش کرده تا آخرین خبرهای حوزه حوادث را به قلم روایی و گاهی با سبک تاریخی، به مخاطب عرضه کند که اتفاقا این روش به مذاق خوانندگان خوش آمده و به همراهی 14 ساله آنها با ضمیمه منجر شده است.
کد خبر: ۸۱۸۹۳۹

آنچه تپش درصدد نیل به آن بوده، روایت رویدادهای جنایی روز و اقناع نیاز خبری مخاطب دهه 80 بوده است، در حالی که مخاطب امروز به انواع شبکه‌های پیام‌رسان و انتقال جدیدترین تصاویر و مطالب خبری و غیرخبری دسترسی دارد که این انباشت اطلاعات، او را در انتظار دریافت هفتگی اخبار حوادث نگاه نمی‌دارد. خواننده تپش امروز، فقط چند ساعت پس از یک حادثه، آخرین اطلاعات و تصویر حادثه را روی صفحه تلفن همراهش دریافت می‌کند. بنابراین، اگر تپش تنها رسالت خودرا روایت رویدادهای جنایی ببیند از سرعت انتشار اخبار جا می‌ماند و چهارشنبه هر هفته خبرهای بیاتی را به خورد مخاطب می‌دهد که او چندروز قبل از آن مطلع شده است.

به همین دلیل، تپش دو سه هفته‌ای است که درصدد تغییر برآمد. احترام به خواننده حکم می‌کند که ارائه داستان‌های حوادثی و خاطرات پلیسی از یک‌طرف و گزارش رویدادهای کیفری از طرف دیگر، مرکز ثقل اطلاعات تپش باشد ولی در دنیای امروز، کافی نیست! انعکاس خبرهای حوادثی و توصیف جزئیات وقوع جرم نه‌تنها می‌تواند قبح عمل ناهنجار را زایل کند که ضمیمه را به داستان‌سرایی تقلیل می‌دهد. پس تپش به روایت و بازخوانی آسیب‌های اجتماعی و تحلیل و اطلاع‌رسانی حقوقی متمایل شده تا مجموعه‌ای از اطلاعات روز خبری و تحلیلی را به مخاطب ارائه کند. خوشبختانه این تغییر با اقبال عمومی روبه‌رو شد مگر کسانی که به کم شدن خبرهای صرف حوادث گله داشتند که سعی می‌کنیم با ارائه خبرهای تحلیلی و نه توصیف صرف، به جای انتشار خبر، به ارتقای معلومات فرهنگی، حقوقی و اجتماعی خوانندگان همیشگی تپش کمک کنیم.

کتایون مصری- معاون سردبیر در ضمایم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها