معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران، با اشاره به برپایی ۹۴ طرح سالم‌سازی دریا گفت: تمامی این مناطق مملو از مسافران تابستانه شده است.
کد خبر: ۸۱۸۰۲۷

علیرضا یونسی در حاشیه بازدید از طرح‌های دریای نوشهر در منطقه «سیترا» در گفت‌وگو با مهر با اشاره به حضور زیاد مسافران تابستانی همزمان با تعطیلات عید فطر افزود:ویژگی منحصر به‌فرد مازندران از مواهب طبیعی جنگل و دریا، هوای مطبوع و بارانی و امنیت بالای این استان باعث شده شاهد انبوه جمعیت مسافران در این ایام باشیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته از ماه‌های گذشته، تمهیدات لازم برای دور دوم سفرهای تابستانی و تعطیلات عید فطر دیده شده است.

وی افزود: تمهیدات لازم در حوزه‌های مختلف اعم از راه، ترافیک، اسکان، امنیت، مناطق گردشگری، فروشگاه‌ها، عابربانک‌ها، هلال احمر، مراکز درمانی و اورژانس‌ها و بخش‌های دیگر برنامه‌ریزی‌شده و هیچ نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

وی اضافه کرد: پیش از این نیز به اندازه کافی و قابل توجهی محصولات کشاورزی، مواد پروتئنی و غذایی و میوه‌جات ذخیره‌سازی شده است.

معاون سیاسی استاندار با اشاره به جلسه اخیر با وزیر کشور در خصوص طرح‌های دریا عنوان کرد: با حضور وزیر محترم کشور، موضوع دریا در دستور کار قرار گرفت و ضعف‌ها و قوت‌ها مورد بررسی جدی قرار گرفت و خوشبختانه مصوبات خوبی از جلسه مذکور بلافاصله به استان‌های شمالی ابلاغ شد.

وی اضافه کرد: راهکارهای خوبی از قبیل مسیر تردد ورودی استان، نحوه ساماندهی سفر و طرح‌های اجرایی سواحل و دریا مورد ابلاغ قرار گرفته است.

وی درباره آخرین وضعیت حضور مسافران در تعطیلات اخیر در مازندران گفت: تمامی نقاط استان طی بازدیدهای میدانی که داشتیم مملو از حضور فراوان مسافران دارد و ۹۴ نقطه طرح دریای استان نیز متراکم از مسافران تابستانی است.

یونسی با بیان آن‌که برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی، در نقاط شنا ممنوع و نقاط کور به‌طور گسترده هم ناجیان غریق و هم نیروهای انتظامی مستقر شدند و مولفه‌های امنیت برای جان و مال مسافران تدارک دیده شده است، تاکید کرد: استدعا داریم از مسافرانی که به هیچ وجه از نقاط ممنوعه برای شنا استفاده نکنند و تذکرات ناجیان غریق و نیروهای امنیتی توجه بیشتری داشته باشند، چراکه همه این تذکرات برای سلامتی و سفر امن مسافران اتخاذ شده است.معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران با اشاره به آغاز دور جدید سفرهای تابستانی همزمان با عید فطر در این استان گفت: تمامی مناطق استان مملو از جمعیت مسافران تابستانی است.مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از اقامت بیش از 800 هزار نفر شب مسافر در مازندران تا شب گذشته خبر داد. دلاور بزرگ‌نیا درباره وضعیت حضور مسافران برای تعطیلات عید فطر افزود: براساس اعلام گزارش‌های انجام شده بیشترین اقامت در غرب مازندران و در بین شهرهای بابلسر تا رامسر بوده است.

وی اظهار کرد: همه اقامتگاه‌های مازندران شامل هتل‌ها، کمپ‌ها و مراکز اقامتی تکمیل است و همه مدارس شهرهای گردشگرپذیر مازندران نیز در آماده‌باش برای اقامت بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها