نماز عید سعید فطر تهران به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) اقامه می‌شود.
کد خبر: ۸۱۷۶۱۱

به گزارش روابط عمومی ستاد نمازجمعه تهران، سیدیدالله شیرمردی مسئول ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر تهران در نشستی با خبرنگاران ضمن تشریح برنامه‌های این ستاد برای برگزاری نماز عید سعید فطر اظهار کرد: به محض اعلام عید توسط دفتر رهبر معظم انقلاب و ستاد استهلال، ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر تشکیل می‌شود و کمیته‌های آن برنامه‌های خود را آغاز می‌کند.

وی یادآور شد: بر اساس تقویم روز عید سعید فطر شنبه آینده است اما در صورتی که عصر پنجشنبه هم روز جمعه عید اعلام شود ما آماده‌ایم نماز عید سعید فطر را صبح جمعه در مصلای امام خمینی(ره) برگزار کنیم.

مسئول ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر تهران از تشکیل 15 کمیته توسط این ستاد خبر داد و گفت: کمیته حمل و نقل و ترافیک علاوه بر جابه‌جایی نمازگزاران مسیرهای رفت و برگشت را مشخص می‌کنند.

شیرمردی ادامه داد: همانطور که پیش‌بینی شده از ساعت 4 صبح روز عید، متروی تهران و همچنین 2500 دستگاه اتوبوس شرکت اتوبوسرانی به اضافه اتوبوس‌های خطوط بی.آر.تی و 550 دستگاه ون جابه‌جایی نمازگزاران را انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این هزاران نفر از عوامل پلیس راهور نیروی انتظامی مسئولیت سازماندهی نمازگزاران در مصلای تهران و خیابان‌های اطراف را بر عهده دارند و سردار حسینی فرمانده راهور تهران بزرگ ریاست این کمیته را برعهده دارد.

مسئول ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر تهران از طراحی انیمیشنی در این مورد خبر داد و اظهار کرد: این انیمیشن وضعیت دسترسی‌ها و موقعیت پارکینگ‌ها و خدمات رفاهی را در اطراف مصلای تهران به نمازگزاران ارائه می‌کند.

شیرمردی همچنین از پیش‌بینی ایستگاه‌های صلواتی توسط ستاد پشتیبانی ستاد برگزاری عید سعید فطر خبر داد و گفت: با توجه به مستحب بودن افطار کردن نمازگزاران ایستگاه‌های صلواتی در مسیرهای اتوبوسرانی و مترو پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: در روز عید جابه‌جایی نمازگزاران از اذان صبح تا اذان ظهر توسط خطوط مترو و اتوبوسرانی در تهران رایگان خواهد بود.

مسئول ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر تهران در ادامه به فعالیت کمیته بهداشت و درمان و امداد و نجات به ریاست دکتر موسوی رئیس اورژانس خبر داد و اضافه کرد: تمامی نمازگزاران بیمه خواهند بود و اگر مشکلی پیش بیاید خدمات بهداشتی و درمانی رایگان دریافت می‌کنند.وی به پیش‌بینی پارکینگ برای وسایل نقلیه نمازگزاران اشاره کرد و گفت: یک پارکینگ به ظرفیت 7000 خودرو در شمال مصلای تهران سمت ورودی همت پیش‌بینی شده و پارکینگ دیگری به ظرفیت 5000 خودرو در جنوب مصلای تهران و منطقه عباس‌آباد پیش‌بینی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها