تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان از حمایت‌های رهبر معظم انقلاب قدردانی کرد

روحانی: ولی امر در همه مقاطع پناه مردم هستند

موج حمایت داخلی از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان که نشانی از بروز همدلی و همزبانی بر سر موضوع هسته‌ای در ایران است همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۸۱۷۶۰۲

بر همین اساس پس از آن‌که رهبر معظم انقلاب سه‌شنبه‌شب از تیم هسته‌ای کشورمان قدردانی کردند، سران قوا نیز دیروز به حمایت از تیم مذاکره‌کننده پرداختند.

قدردانی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای از حمایت‌ها

در واکنش به این حمایت‌ها روز گذشته محمدجواد ظریف وزیرامورخارجه و اعضای تیم مذاکره‌کننده از حمایت‌ها و پشتیبانی مستمر رهبر معظم انقلاب و ریاست جمهوری از تیم مذاکره کننده هسته‌ای تشکر کرد و مراتب قدرشناسی خود و تیم مذاکره‌کننده را اعلام داشت.

وزیرامورخارجه اضافه کرد: موفقیت تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در برابر قدرت‌های جهانی برای احقاق حقوق مردم ایران مرهون رهنمودها، هدایت‌ها و پشتیبانی رهبر معظم انقلاب و ریاست جمهوری و حمایت مستمر تمامی ارکان نظام بویژه مردم شریف ایران بوده است. ظریف ادای دین به شهدا بویژه شهدای هسته‌ای را تکلیف و وظیفه تمامی دست‌اندرکاران دستگاه سیاست خارجی و بویژه تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای درصیانت از منافع و امنیت ملی کشورمان ذکرکرد. وی موفقیت مذاکره‌کنندگان هسته‌ای در احقاق حقوق مردم ایران را مرهون همدلی، همزبانی و همبستگی تمامی ارکان نظام و مردم دانست. وزیر خارجه و تیم هسته‌ای کشورمان دیروز بعد از ورود به کشور ابتدا در مشهد به حرم مطهر امام رضا (ع) مشرف شدند سپس به تهران بازگشتند. ظریف همچنین دیروز با خانواده شهدای هسته‌ای دیدار و گفت‌وگو کرد.

وحدت کشور با حمایت رهبر معظم انقلاب

حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان روز گذشته در جلسه هیأت وزیران مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با 1+5 را در تاریخ دیپلماسی دنیا اقدامی بی‌سابقه و کم‌نظیر دانست و با اشاره به دستاوردهای بزرگ در عرصه‌های مختلف اظهار کرد: توافقی که انجام شد در تاریخ ماندگار شد و فرزندان آینده این مرز و بوم به متن این توافق افتخار خواهند کرد.

رئیس‌جمهور تیم مذاکره‌کننده کشورمان را بسیار متعهد، مجرب و فنی توصیف کرد و با قدردانی از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر آنان برضرورت وجود تیم مجرب برای مذاکرات تاکید و خاطرنشان کرد: اگر رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در بالاترین سطح و بهترین دولت هم روی کار باشد و اراده قوی رئیس‌جمهور هم وجود داشته باشد اما تیم مذاکره‌کننده، حرفه‌ای نباشد، بی‌تردید نمی‌توان به مقصد رسید. رئیس‌جمهور با اشاره به تخصص و تجربه‌های ارزنده دانشگاهی و علمی ظریف و صالحی در موضوع و مذاکرات هسته‌ای، اظهارکرد: برای مذاکره، داشتن تخصص، ادب، ابتکار، شهامت و اتکا به خدا مهم است و آقای ظریف هم خودشان و هم تیمشان از چنین روحیه‌ای برخوردار هستند.

روحانی همچنین با قدردانی از حمایت‌ها و رهنمودهای دقیق رهبر معظم انقلاب نسبت به مذاکرات اظهار کرد: حضرت آقا با دقت مساله را پیگیری می‌کردند و بر آن نظارت داشتند و انصافا مسئولیت سنگین‌تری در این زمینه بر دوش گرفتند. رئیس شورای‌عالی امنیت ملی افزود: وحدت و انسجامی که در جامعه مشاهده می‌شود تنها با حضور و حمایت ایشان شدنی است و اگر هدایت، کمک و ارشادهای ایشان نبود، امروز بی‌تردید در این نقطه قرار نداشتیم. روحانی تصریح کرد: همواره ولی‌امر در همه مقاطع و در روزهای سخت پناه مردم بودند و توانسته‌اند گره‌ها را باز و راه‌ها را گشوده و وحدت و انسجام را حفظ و تقویت کنند.

قدردانی رئیس مجلس از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای

رئیس مجلس شورای اسلامی نیز از زحمات طاقت‌فرسا و تلاش‌های مجدانه رئیس‌جمهور، وزیر امورخارجه، رئیس سازمان انرژی اتمی و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای قدردانی و تشکر کرد.

به گزارش ایرنا، علی لاریجانی در جلسه علنی دیروز مجلس در مورد جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای صورت گرفته در روز گذشته، افزود: در این مدت قریب به دو سال، آنان در مذاکره با 1+5 مذاکرات سختی را به پیش بردند که می‌تواند در نوع خود کم‌نظیر باشد.

علی لاریجانی تاکید کرد: ما صمیمانه به‌خاطر رهنمودها و حمایت‌های هوشمندانه رهبر عزیز در طول بیش از دو دهه فعالیت هسته‌ای کشور از ایشان سپاسگزاری می‌کنیم. رئیس مجلس افزود: ایستادگی و بردباری ملت عزیز در طول بیش از یک دهه و تشویق مسئولان به حفظ دستاوردهای ملی کشور در زمینه دانش هسته‌ای پشتوانه عظیمی بود که امروز در این توافق باید مقابل این هوشمندی ملت سر تعظیم فرود آورد.

رئیس دستگاه قانونگذاری افزود: لازم می‌دانم از تلاش‌ها و ابتکار عمل جناب سلطان قابوس تشکر کنم و ما هیچ گاه نقش‌آفرینی مثبت دوستان خود را در منطقه فراموش نمی‌کنیم.

ضرورت استیفای حقوق ملت در موضوع هسته‌ای

آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی، رئیس قوه قضاییه نیز دیروز در جمع مسئولان عالی دستگاه قضا با قدردانی از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای و پایمردی آنان در به ثمر رساندن گام نخست مذاکرات گفت: زحمات خالصانه فرزندان این مرز و بوم در تیم مذاکره‌کننده قابل احترام است.

وی تأکید کرد: مذاکرات هسته‌ای در طول سال‌ها، فراز و نشیب زیادی داشت و بویژه در دو سال اخیر بسیار حساس بود اما با تلاش تیم مذاکره‌کننده گام اول آن به نتیجه رسید و امیدواریم گام‌های بعدی نیز با استواری و پایمردی برداشته شود. او با قدردانی و تشکر ویژه از رهبر معظم انقلاب در حمایت از تیم مذاکره‌کننده تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در طول مذاکرات با رهبری‌های داهیانه، تذکرات و رهنمودهای مهم و تعیین خطوط قرمز همواره مسیر گفت‌وگوها را روشن کردند. آملی لاریجانی همچنین با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات رئیس‌جمهور گفت: رئیس محترم جمهور با تلاش و زحمات فراوانی که همه ما در جریان هستیم، بخوبی توانست روند مذاکرات را به پیش ببرد و تیم مذاکره‌کننده نیز بارها متواضعانه اعلام کردند آنچه پیش آمده همه آنچه نبوده که می‌خواستیم اما نهایت تلاش‌مان بوده است.

جمع‌بندی مذاکرات؛ زیر ذره‌بین مجلس

یک روز پس از جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای از سوی ایران و 1+5، رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی در زمینه حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌ای گفت: این توافق که متن اصلی و ضمائم آن از اجزا و ریزه‌کاری‌های فنی و حقوقی برخوردار است، باید در این مرحله با دقت لازم بررسی شود.

به گزارش فارس، علی لاریجانی در جلسه علنی دیروز مجلس گفت: نمایندگان ملت در مسیر قبلی خود با همان نگاه ملی و مثبت و سازنده به این امر خواهند پرداخت و در آینده نزدیک با حضور وزیر امور خارجه هم در جریان کلیت مذاکرات و هم متن اصلی قرار خواهیم گرفت.

وی افزود: مقایسه مصوبه مجلس شورای اسلامی با آنچه در کنگره آمریکا در موضوع توافق صورت گرفت، بخوبی روحیه مسئولیت‌پذیری در سطح ملی و هوشمندی در بهره‌ جستن از زمان در حل و فصل یک موضوع مهم را نشان می‌دهد که کنگره آمریکا مصوبه خود را دستاویز مناقشات داخلی خود قرار داد، اما مجلس شورای اسلامی با مصوبه خود چارچوب حرکت رو به جلو را مدون ساخت و لازم می‌دانم از همت ارزشمند و بموقع نمایندگان مجلس سپاسگزاری کنم.

لاریجانی خاطرنشان کرد: توصیه من به نمایندگان این است که ما در مرحله بررسی محتوای حقوقی و فنی توافق نظیر تدوین قانون اخیر، با تأنی و کارشناسی در متن، گام به پیش برداریم و به اظهارات سیاسی دیگران که هر یک منشأ یا منشأ‌های خاص دارد و همچنین به قطعات غیر پیوسته که گاهی در رسانه‌ها منعکس می‌شود توجهی نکنیم تا آنچه مصلحت ملت عزیز است محقق شود. در همین حال الیاس نادران، نماینده تهران در مجلس گفت: مجلس در جریان جزئیات توافق در موقع خود بیش از عامه مردم قرار نداشته است. سابقه برخورد رئیس مجلس نشان می‌دهد این بار نیز مجلس در جریان بررسی متن توافق دور خواهد خورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها