جام جم نوا: روال انتشار آهنگ از سوی خواننده ها طبق قانونی نانوشته اما معتبر به شکلی ثابت است. به این مفهوم که استاندارد خواننده های فعال در این حوزه در مورد انتشار آلبوم به صورت سالیانه است و انتشار تک آهنگ ها سه یا چهار تک آهنگ در سال است.
کد خبر: ۸۱۷۳۶۴
خواننده ای که هفته ای یک آهنگ منتشر می کند/عکس

علی محزون: روال انتشار آهنگ از سوی خواننده ها طبق قانونی نانوشته اما معتبر به شکلی ثابت است. به این مفهوم که استاندارد خواننده های فعال در این حوزه در مورد انتشار آلبوم به صورت سالیانه است و انتشار تک آهنگ ها سه یا چهار تک آهنگ در سال است.

نمونه های بیشماری طبق این روال در ایران و البته جهان در حال فعالیت در حوزه موسیقی هستند اما هستند خواننده هایی که از این اصل پیروی نمی کنند و تعداد آثار منتشر شده شان بیشتر از این روال است. اما در ایران خواننده هایی وجود دارند که نه تنها از این قاعده پیروی نمی کنند بلکه به شکل عجیبی رکورد دار انتشار آهنگ شده اند. روزگاری وقتی علیرضا افتخاری بیشتر از حد استاندارد آلبوم منتشر می کرد مورد انتقاد قرار می گرفت. این در صورتی بود که علیرضا افتخاری به جای انتشار یک آلبوم در سال تقریبا دو آلبوم در سال منتشر می کرد اما حالا خواننده معروف پاپ کاری کرده است که علیرضا افتخاری محکوم به کم کاری است!
مجید اخشابی خواننده معروف پاپ از دو ماه پیش تقریبا هر هفته یک آهنگ منتشر کرده است. نگاهی به آثار و تاریخ انتشار آثارش در این دوماهه نشان می دهد که این خواننده هر هفته اثر تازه ای را از طریق سایت های مختلف به گوش هوادارانش می رساند. فارغ از کیفیت این آثار شاید برای هواداران دو آتشه او هم این شیوه مناسبی برای ادامه فعالیت موسیقی او نباشد، چرا که بسیاری از اهالی موسیقی معتقدند اثر خلاقانه باید برای خالق این اثر درونی شده باشد و بر اثر هیجان در دسترس قرار نگیرد.

به عنوان مثال تنها در ماه تیر که هنوز تمام هم نشده مجید اخشابی آهنگ های «ماه و پری»، «حرمت»، «آب و آینه» و «آستان جانان» را منتشر کرده و در خرداد ماه آهنگ های «ماه دل آرا» ، «پیدا و پنهان» و « دلتنگ فردا» را در دسترس قرار داده است. یعنی به اندازه یک آلبوم آنهم تنها کمتر از دو ماه.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
aida
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
۰
۰
منم با آقا سجاد كاملا موافقم
لطفا اول كمی تحقیق كنید بعد خبررو منتشر كنید. اكثر كارهایی كه نام بردید درسال های قبل منتشر شده مثلا قطعه آب وآینه همون تیتراژ سریال یك وجب خاكه كه درسال 86 منتشرشده
درضمن كیفیت آثار دكتراخشابی هم بركسی پوشیده نیست واینكه قطعا خودشون خوب میدونن كه چه شیوه ای برای ادامه كارشون مناسب هست.
استاد ماخیلی دوستون داریم و حمایتتون می كنیم.

نیازمندی ها