المیادین در یادداشتی نوشته است یکی از افراد گروه 1+5 در دیدار با یکی از اعضای گروه ایرانی خطوط قرمز رسم شده از سوی رهبری ایران را عامل امتیاز گیری تیم ایرانی از گروه 1+5 ذکر کرده است. به گزارش دیپلماسی ایرانی، هنگامی که یکی از اعضای هیأت ایرانی از هتل کوبورگ خارج شد، یکی از اعضای 1+5 پس از احوالپرسی از وی، گفت: شما تیم خوبی هستید و به آنچه می‌خواستید رسیدید؛ اما لازم است تا به رهبرتان که خطوط قرمز را ترسیم کرده و به شما این امکان را داد تا به توافقی بهتر از آن چه ممکن بود برسید، تبریک بگوییم.
کد خبر: ۸۱۷۲۱۲

نظارت مجلس بر بیانیه هسته‌ای

رئیس کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس بیانیه هسته‌ای را بررسی و بر آن نظارت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علاء‌الدین بروجردی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری دوشنبه شب شبکه دو سیما گفت: بیانیه امضا شده به کشورهای مذاکره‌کننده می‌رود و در این کشورها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بروجردی با اشاره به این‌که احتمال رد بیانیه در کنگره آمریکا با دو سوم آرا بسیار ضعیف است، گفت: این مساله دست رئیس‌جمهور این کشور را برای وتوی مصوبه کنگره باز می‌گذارد و عملا این بیانیه اجرایی خواهد شد.

وی افزود: در جمهوری اسلامی ایران هم بحث اصلی، ارائه بیانیه به مجلس شورای اسلامی است و با بازگشت وزیر امور خارجه از وین آقای ظریف در جلسه غیرعلنی مجلس حضور می‌یابد و روند تحولات و توافق نهایی را به اطلاع نمایندگان مردم خواهد رساند. رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این‌که بر اساس قانون بررسی و تطبیق بیانیه نهایی با خطوط قرمز اعلامی بر عهده این کمیسیون است، گفت: اگر توافق امضا شده با این خطوط تعارضی نداشت اجرایی می‌شود و در غیر این صورت مجلس نظرات خود را به دولت منعکس خواهد کرد.

زاکانی: جشن زودرس هسته‌ای معنایی ندارد

علیرضا زاکانی، نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این‌که اگر شورای عالی امنیت ملی جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای را خلاف منافع ملی دانست، به‌تبع به آن رای نخواهد داد، گفت: دعوت به جشن زودرس هسته‌ای فعلا معنایی ندارد.

به گزارش تسنیم، زاکانی در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی دیروز، گفت: در این مراحل حساس، باید برای تامین منافع ملی در کشور اقدامی یکپارچه و منسجم داشت و تشتت و دوقطبی با هر بهانه‌ای در کشور غلط و خلاف منافع ملی است.

زاکانی اضافه کرد: باید به تیم‌های مذاکره‌کننده قبلی و بویژه فعلی خداقوت گفت و به واسطه داشتن رهبر بصیر و آگاهی که این مسیر را هدایت کرد تا به چنین نقطه‌ای رسید، خدا را شکر کرد.

وی با بیان این‌که مسیری که در بحث هسته‌ای بناست دنبال شود، این است که جمع‌بندی اولیه به مراکز کشورها برود و این جمع‌بندی اولیه به‌ مدت 15 روز توسط شورای عالی امنیت ملی در ایران مورد بررسی قرار گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها