ارادت نگارگران ایرانی به حضرت علی(ع) و عید غدیر خم

آفتاب آمد دلیل آفتاب

فروش 3 میلیاردی آثار هنری ایران در ترکیه

نمایشگاه «از فرش تا عرش» که هنر ایرانی را در استانبول به نمایش گذاشته بود با فروشی بیش از یک میلیون دلار به کار خود پایان داد و فروشی حدود سه میلیارد تومان داشت.
کد خبر: ۸۱۶۶۷۷
فروش 3 میلیاردی آثار هنری ایران در ترکیه

به گزارش جام جم آنلاین ، تجار و مقامات بلند مرتبه ترکیه نیز از جمله دیگر بازدیدکنندگان از نمایشگاه «از فرش تا عرش» بودند و به تحلیل و بررسی کارهای ارایه شده پرداختند. در طول برگزاری ۶ روزه نمایشگاه «از فرش تا عرش» روسای دانشگاه‌ها، اساتید هنر خوشنویسی، مجموعه‌داران هنری، مدیران گالری‌های هنری ترکیه و دیگر کشورها و... از این نمایشگاه‌ بازدید کردند.

این نمایشگاه توانست رکورد جدیدی را در عرضه و فروش هنر ایرانی رقم بزند. با عنایت به فعالیت‌های سازمان فروش مجتمع آفرینش‌های هنری سلام در طول دو سال و بالاخص چند ماهه اخیر و رایزنی‌های انجام شده جهت این نمایشگاه با مرتبطان این امر، میزان فروش این نمایشگاه از سقف دو میلیون و هفتصد هزار لیر (یک میلیون دلار) در بخش هنرهای تجسمی گذشت.

۲۱ اثر فاخرخوشنویسی روی قلمکار، ۱۵ اثر فاخر مینیاتور، ۸ اثر فاخر نقاشی روی گچ، ۸ اثر فاخر فیروزه کاری و ۷ اثر فاخر فلزکاری از جمله آثار فروش رفته در این نمایشگاه است و با توجه به ادامه رایزنی‌ها هنوز میزان دقیق فروش فرش مشخص نیست.

بخش اصلی این نمایشگاه که شامل ترکیب هنر خوشنویسی کلاسیک و هنر قلمکاری با الهام از طرح‌های صفوی است از ۲۰ تا ۳۱ مرداد امسال با ارایه ۴۰ اثر جدید در فرهنگسرای نیاوران تهران جهت بازدید و خرید علاقمندان به نمایش در خواهد آمد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها