روزی از روزها یک روباه در جنگل گشت و گذار می‌کرد تا غذایی پیدا کند و بخورد. از شانس بد، دمش داخل یک تله ‌گیر کرد. روباه بخت‌برگشته نمی‌توانست تکان بخورد و می‌دانست همین الان است که شکارچیانی که تله را آنجا گذاشته‌اند بیایند و حساب او را برسند. روباه وحشت زده بود و تصمیم گرفت به هر قیمتی شده خودش را از آن دام رها کند. به همین دلیل خودش را با فشار از تله آزاد کرد، اما دمش کنده شد.
کد خبر: ۸۱۶۶۱۱

او از یک طرف خوشحال بود که رهاشده و از طرف دیگر ناراحت بود که دمش را از دست داده است. روباه با خود می‌گفت: «اگر بقیه روباه‌های جنگل من را ببینند، مسخره‌ام می‌کنند و روی من اسم می‌گذارند. حالا چه کار کنم؟ آهان، الان فهمیدم. می‌روم و به همه آنها می‌گویم دمشان را بکنند و از دستش راحت شوند».

او همین کار را هم کرد. همه روباه‌ها را جمع کرد و به آنها گفت: «دوستان فکری به سرم زده. بیایید همه دم‌هایمان را بکنیم و راحت شویم. آخر دم به چه درد ما می‌خورد؟ بزرگ است، سنگین است، زشت است. ببینید من دمم را کنده‌ام و چقدر راحت شده‌ام. بیایید شما هم بکنید».

روباه‌ها داشتند گول می‌خوردند، اما یکی از آنها که عاقل‌تر بود گفت: «ببینم، تو چرا قبلا که خودت دم داشتی این توصیه را به ما نمی‌کردی؟ حالا که دمت کنده شده اصرار داری ما را هم بی دم کنی؟!» و بقیه روباه‌ها را هم راضی کرد که به حرف او اهمیتی ندهند. بچه‌های خوب، شما هم هر گاه حرفی را از کسی شنیدید، روی آن حرف فکر کنید تا اگر کسی خواست فریب‌تان بدهد متوجه شوید.

تپ تپ به پشت

این هم از آن بازی‌هایی است که باید دسته‌جمعی و سر کلاس انجام شود. بچه‌ها به دو، سه یا چهار دسته تقسیم می‌شوند و روی صندلی‌هایشان به ردیف می‌نشینند. مثلاً از جلو تا انتهای کلاس، ده صندلی در سه ردیف برای بچه‌ها قرار داده شده، روی هر صندلی یک نفر می‌نشیند و تعداد بچه‌های ردیف‌ها، باید با هم یکسان باشد. بچه‌ها دست‌هایشان را روی میز قرار می‌دهند و صورت‌شان را روی کف دست‌هایشان می‌گذارند تا جایی را نبینند. همه بچه‌ها صورتشان روی کف دست‌شان است که معلم دست می‌زند. با شنیدن صدای کف زدن معلم، نفر آخر هر ردیف از جا بلند می‌شود و دستش را به پشت نفر جلویی می‌زند. نفر جلویی هم بلند می‌شود و دستش را به پشت نفری که جلویش است می‌زند و به همین ترتیب، بچه‌ها از جا بلند می‌شوند و نفر جلویی را خبر می‌کنند. هر ردیفی که زودتر کامل شود و جلوترین نفرش از جا بلند شود، برنده است.

رنگ‌ کنید

بچه‌های عزیزم! وینی پوه را دوست دارید؟ همان خرس کوچولوی عروسکی شکمو که همیشه با دوستانش در حال جست و خیز است. اگر دوستش داری رنگش کن تا هم خودت لذت ببری و هم او خوشحال شود.

سایه لاک‌پشت

در اینجا چهار سایه می‌بینید، اما فقط یکی با لاک‌پشت مطابقت دارد. آن کدام است؟

چی به چی مربوطه؟

بچه‌های خوب، هر نقاشی از سمت راست به یکی از نقاشی‌های سمت چپ مربوط است. آنها را به یکدیگر وصل کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها