انتقادها به احسان علیخانی که در چند وقت اخیر قوت گرفته موجب شد گروهی از هنرمندان، ورزشکاران و حتی مداحان از او حمایت کنند.
کد خبر: ۸۱۶۳۱۹
چه کسانی از احسان علیخانی حمایت کردند

ماجرای مهمان خبرساز احسان علیخانی مجری و تهیه‌کننده برنامه «ماه عسل» کار این مجری را با دشواری‌هایی روبرو کرد.

او که یک مدل لباس عروس را مهمان برنامه خود کرده بود بعد از پخش این برنامه با واکنش‌های غیرقابل تصوری در فضای مجازی روبرو شد. رسانه‌ها و مطبوعات مختلف به این موضوع پرداختند و در نهایت کار به جایی رسید که مسئولان صداوسیما به مدیران شبکه برای پخش این برنامه تذکر دادند، اما این پایان حاشیه‌ها نبود. تازه بعد از این مرحله ماجرای دستمزد علیخانی مطرح شد، دستمزدی که به گفته او 45 میلیون تومان سالانه است.

بعد از مرحله اعلام دستمزد و صحبت‌های علیخانی در یکی از قسمت‌ها، موج انتقادها به او کاهش پیدا کرد و این بار پای طرفدارانش به میدان باز شد حتی نظرات کاربران در فضای مجازی به جای نگاه انتقادی تبدیل به رویکرد حمایتی شد. این نگاه حمایتی به هنرمندان و ورزشکاران و حتی سعید حدادیان مداح هم رسید.

رضا رشیدپور از نخستین افرادی بود که وارد میدان شد و از علیخانی دفاع کرد، او در متنی خطاب به علیخانی کار او را تحسین کرد و در بخشی نوشت: «مگر مردم نجیب ما از رسانه ملی چه توقعی دارند؟ جز همین صداقت؟ جز همین انسانیت؟ حالا که به مدد نگاه پاک و نجیب مردم و دعای خیرشان به اوج رسیده ای در اوج هم بمان. نگاه به برخی موانع ریز ارتفاع تماشا را کوتاه می کند . نمی‌گویم که منتقدانت را ندیده بگیر . اصلا . اتفاقا دست منتقد را باید بوسید . اما کسی که بهتان می زند و دروغ می بافد که دیگر منتقد نیست . جدای از نقدهای منصفانه مطمئن باش که میلیون ها مخاطب تحسینت می کنند. من هم یکی از آنها. شاد باشی.»

بهنوش بختیاری بازیگر هم در دفاع از علیخانی نوشت: «تمام قد از برنامه ماه عسل تشکر میکنم. وخوشحالم که لایه های پنهان اجتماع ما که معمولا در تلویزیون با خوش و بش و خنده و همه چی گل وبلبله از روش رد میشن انقدر واضح، شفاف، ساده، زلال داره گفته میشه. زخمهایی که همه ما داریم و فقط روش چسب زخم میزنیم که زشتیشو کسی نبینه و جلوی خونریزی روحیو موقتا بگیره. آدمهایی که کنار مان و نگاهشونم نکردیم. شاید ماه عسل با اجرای فوق العاده آقای احسان علیخانی باعث بشه با مهربانی بیشتری بهم نگاه کنیم. صفحه اصلی اینستاگرام ماه عسل برای طرفداران این برنامه. یاعلی»

مهراب قاسم‌خانی هم به جمع مدافعان علیخانی پیوست و خطاب به منتقدان او گفت: «نمی‌توانید با یک سری از واژه‌ها ژست روشنفکری بگیرید.»

علی لهراسبی هم در متنی «ماه عسل» را برنامه‌ای دانست که هر شب جامعه را حلاجی می‌کند.

مرتضی پورعلی‌گنجی، بازیکن ملی پوش کشورمان مطلبی را در حمایت از احسان علیخانی منتشر کرد او نوشت: «داداش به خاطر برنامه قشنگت (ماه عسل) که هر سال زحمتشو میکشی بهت تبریک میگم. امیدوارم همیشه سلامت باشی و بتونی همینجوری به کارت ادامه بدی. دوست‌دارت: مرتضی پورعلی گنجی»

محمدرضا خانزاده، بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس نیز در متنی در مورد علیخانی نوشت: «احسان علیخانی عزیز؛ خدا خیلی بزرگه و مطمئن باش همه مردم پشتت هستن.»

سعید حدادیان هم در یکی از سخنرانی‌های خود درباره «ماه عسل» و علیخانی صحبت کرد و گفت: «این بچه‌های مجری واقعاً توانمند و هنرمند هستند از لحاظ فیزیک و میمیک خدا قدرتی به آنها داده و در جذب مخاطب عالی هستند چه نسل قبلشان و چه این دو نسلی که الان هستند. من با همه‌شان رفیق هستم و مرا به عنوان کسی که نقد سلبی می‌کند نگاه نکنید. بنده اگر اشتباهی از این بچه‌ها سر زد با حذف مخالفم البته همانطور مورد تذکر قرار بگیرند خوب است چون اینها بچه‌های خوبی هستند پس من چی می‌گم.»

رامبد جوان هم در تمام مدت پخش «خندوانه» در ماه مبارک رمضان به عنوان رقیب علیخانی از سوی برخی مطبوعات و رسانه‌ها مطرح می‌شد، نسبت به این موضوع واکنش نشان داد. او در حمایت از علیخانی نوشت: «سلام رفقا همیشه از ارزشمندترین چیزهای زندگی‌ام دوستی‌ها و رفاقت‌هایم با آدم‌ها بوده و هست، این بازی اخیری که توسط عده‌ای - قطعاً نسنجیده - راه افتاده و به زشت‌ترین شکل ممکن من و رفیقم احسان علیخانی را به دلایل احمقانه و واهی در برابر هم قرار داده؛ بدون این ملاحظه که ما هر دو داریم با سلیقه‌هایمان و آنطور که بلدیم برای «مردم» تلاش می‌کنیم و برنامه می‌سازیم برای اینکه آن‌ها رابرای دقایقی وادار به فکر کردن به چیزایی کنیم که به نظرمان ارزشمندند، حالم را خیلی بد کرده. این بازی بیمارگونه‌ای که در فضای مجازی راه افتاده را نمی‌فهمم، فقط انقدر می‌فهمم که شیوع این بیماری بی‌شک هیچ برنده و «قهرمان» ی ندارد و البته یقین دارم که قربانی مظلوم این بازی چیزی نیست جز : «اخلاق». . .اخلاق - اخلاق - اخلاق . . .که چقدر این روزها حالش بده! کمک کنید تا نذاریم بمیره! همین!!!»

«ماه عسل» به روزهای پایانی پخش در سال 1394 نزدیک می‌شود و باید دید با مخالفت‌ها و موافقت‌هایی که با این برنامه در جریان این دور از پخش صورت گرفت برنامه‌ها برای تولید آن در سال آینده به چه ترتیب خواهد بود.(خبرآنلاین)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۸
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
۰
۱
انشالله ادامه پیدا می كنه برنامه ماه عسل حرف نداره.
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
۰
۰
درسته ما جوونیم اما اونقدر حالیمون هست كه بفهمیم یه برنامه تاثیرگذار بوده یا نه!من نمیدونم چند ساله داره این برنامه رو آنتن میره و چقدر مهمون بی نظیر داشته اما اگه فقط بخوایم از ماه عسل واسه معرفی و یادآوری افرادی مثه عموحسن(جانباز اعصاب و روان)،23نفر، آقای جعفر زمردیان، احسان و سولماز،آقای مهین خاكی، آقای دلبریان(غواص عملیات كربلای 4)، فریدون (جوون مبتلا به سرطان)،آقا محمد عرب ، آقا یوسف (رئیس خیره بهشت امام رضا(ع))، آقا جون (رئیس خوابگاه بزرگسالان)، آقا محمد امین جعفری(وكیل)و...قدردانی كنیم باید ما و صدا و سیما تمام سال از ماه عسل و علیخانی و تیمش قدردانی كنیم، بخدا هر كدوم از این آدما یه درس بزرگ بودن،اگه از هركدوم از اینا فقط یه جمله یاد گرفته باشیم ماه عسل رسالت خودشو تمام و كمال انجام داده، منصف باشیم احسان علیخانی و تیمش كم نذاشتن اگه یه جاهاییم اشتباه كردن دلیل بر انسان بودنه چون بی خطای مطلق فقط ذات خدای بزرگ
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
۱
۰
من كه مخالف برنامه ماع عسل با سوژه های تكراریش هستم
بهار
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
آقایون مجیدوحسن كاشمرشماچون حسودیدوچشم دیدن یه هم جنس خودتونوندارید
حسن كاشمر
United States
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
۱
۰
من كه اصلا ازقیافه احسان خوشم نمیادبرنامش پیازداعشم زیادمیكنن
منصف
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
۰
۰
اینهایی حالا دارند ماه عسل ومجری به بهانه طرفداری از خندوانه ومجریش زیر سوال میبرند چند سال دیگه اگه شروع به تخریب خندوانه واقای رامبد نكردند ؟!كلا جامعه ما طوری كه همیشه افرادی هستندكه موفقیت هیچ كسی نمی تونند ببینند خوشم میاد كه اقای رامبد این واقعیت خوب میدونه برای همین كه از ماه عسل ومجریش دفاع كرده و عاقلتر از اون ك خودش رو بازیچه افراد دهن بین قرار بده جای بسی تاسف كه خیلیها از مخاطبین تلویزیون خودشون بازیچه دست همین افراد مغرض كردند خداییش این دو برنامه چه ربطی بهم دارند خندوانه یك برنامه شاد هدفش شاد كردن مردمه و ماه عسل یك برنامه جدیه واقعیت ها عنوان میكنه دیگه انتخاب باماست بزنیم كدوم كانال برنامه شاد داریم یا جدی هركی یك سلیقه ای داره
پریسا
United States
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
۰
۰
از انتقادات بیجا متنفرم علی الخصوص كه به برنامه بسیار عالی ماه عسل.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها