بازی Doom یکی از موفق‌ترین نمایش‌های E3 امسال را داشت. این بازی که تا چندی پیش با نام Doom 4 شناخته می‌شد، گویا به قطار عناوین بازآفرینی شده پیوسته و می‌خواهد هویت منحصربه‌فرد خود را به رخ بکشد. نمایش Doom در یک ایستگاه فضایی آغاز شد. شخصیت داستان پس از به سر گذاشتن کلاه معروف این سری و دست گرفتن شاتگانش، از اتاقک قرنطینه خارج شده و خیلی زود با موجودات جهنمی درگیر می‌شود. گرافیک بازی حالتی مرموز دارد. با اولین مقابله شخصیت داستان با دشمنان دوزخی، می‌توان جاری بودن روح دوم‌های اصلی را در این بازی حس کرد.
کد خبر: ۸۱۶۲۱۹

سرعت درگیری‌ها به طرز قابل توجهی بالاست. دشمنان طراحی‌های مخوف و چندش‌آوری دارند که واقعا به لذت قلع و قمع کردنشان می‌افزاید. در بحبوحه درگیری‌ها صحنه جالبی رخ داد؛ با اصابت چند تیر به هریک از دشمنان، هایلایتی آبی رنگ از بدنشان ساتع می‌شود که از فرصت اجرای فن پایان‌بخش حکایت دارد. در این لحظات، بازیکن به دشمن نزدیک شده و با فشار دکمه‌ای، به فجیع‌ترین شکل ممکن او را از پا درمی‌آورد. این صحنه‌ها که از وفاداری این بازآفرینی به عناوین اصلی سری خبر می‌داد، با تشویق گرم تماشاچیان روبه‌رو می‌شد.

در دموی نمایش داده شده، شاهد دستیابی بازیکن به چند سلاح جدید بودیم که خود نشان‌دهنده گستره قابل توجه سلاح‌های بازی است. در این بین، استفاده بازیکن از شاتگان لول کوتاه نیز به نمایش درآمد که به عنوان یکی از آیکونیک‌ترین سلاح‌های این سری بازگشت خود را نوید می‌داد. عملکرد این سلاح و تاثیرش روی دشمنان مو به تن راست می‌کند.

دومین نقشه نمایش داده شده از بازی، مرحله جهنم بود. در این مرحله، دشمنان تنوع بسیاری دارند. سیل دوزخیان از موارد حقیرتر آغاز می‌شود و به دشمنانی با جثه بزرگ و مجهز به موشک‌انداز رسیده و با حمله یک دیو بسیار بزرگ به پایان می‌رسد.

در جریان نمایش Doom، یک سرویس نوین به نام Doom SnapMap به مخاطبان معرفی شد. پیش از این بازیکنان PC قادر بودند مادهای مورد علاقه خود را برای این سری بازی بسازند. حال دست‌اندرکاران شرکت بتزدا با طراحی این نرم‌افزار جالب که از قرار معلوم کاربری بسیار ساده‌ای هم دارد، قصد دارند این امکان را برای تمام کاربران PC، XOne و PS4 فراهم آورند تا مادهای خاص خود را بسازند. در ادامه تعدادی ماد نمونه (نوعی مد چند نفره برای دوام در مقابل سیل دشمنان، یک مد برای کشتن دشمنان و کسب اعتبار برای خرید سلاح بهتر و مدی برای
Deathmatch چندنفره) به نمایش درآمد تا تنوع این قابلیت را به رخ بکشد.

Doom

پلتفرم Xbox One، PS4، PC

ناشر Bethesda Softworks

سازنده id Software

سبک شوتر اول شخص

تاریخ انتشار بهار 2016

سیاوش شهبازی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها