جام جم نوا: همسر شیدا جاهد (خواننده‌ قدیمی) از آخرین وضعیت درمانی این هنرمند که چند سال است با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کند، سخن گفت.
کد خبر: ۸۱۵۸۴۴
مبارزه خواننده ممنوع‌الکار با بیماری سرطان

مسعود جاهد اظهار کرد: شیدا در حال حاضر پس از عمل جراحی، از بیمارستان مرخص شده اما قرار است، با هماهنگی‌های لازم او را به بیمارستان «مسیح دانشوری» منتقل کنیم، زیرا سرطان در حال حاضر ریه‌ی او را درگیر کرده است.

این آهنگساز ادامه داد: متاسفانه بیماری سرطان به کمر و لگن او نیز آسیب زده و مهره‌های کمرش پروتز شده است. در حال حاضر شیدا را با ویلچر جابه‌جا می‌کنیم.

این نوازنده‌ی نی توضیح داد: حال روحی شیدا تعریفی ندارد. به هر حال او شرایط سختی را پشت سر گذاشته است. اتفاقا سرطان او همزمان با آغاز ممنوع‌الکاری‌اش بود. در دولت گذشته به شیدا ظلم شد.

وی افزود: به نظر من فشارهای روحی و روانی، تنهایی چندساله، دوری از همه و ... بیش از هر چیز شیدا را درگیر بیمارستان کرد. مسئولان وقت ارشاد به او توجه نکردند. به هر حال هنرمند آسیب‌پذیر و شکننده است. هنرمند دوست دارد، حمایت شود و مورد توجه قرار گیرد.

مسعود جاهد در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه آیا او از پس هزینه‌های درمانی همسرش بر می آید یا خیر گفت: آقای عباس سجادی که از دوستان من هستند‌، پیشنهاد دادند تا درخواستی برای آقای مرادخانی بنویسم و ایشان را از شرایطمان مطلع کنم. آقای مرادخانی هم نامه‌ای برای صندوق هنرمندان نوشتند و دستور دادند که خیلی سریع به وضعیت شیدا رسیدگی شود. این در حالی است که هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است.

همسر شیدا جاهد اظهار کرد: هزینه‌های بیماری همسرم سرسام‌آور است. به هر حال بیمه‌ی تکمیلی هم تا سقف 10 میلیون تومان به ما پرداخت کرد. فکر می‌کنم، صندوق هنرمندان یا برای دستور آقای مرادخانی ارزش قائل نبوده یا اینکه ما را بی‌اهمیت دانسته است.

این هنرمند که عضو «خانه موسیقی» است، با گله‌گذاری از این نهاد صنفی گفت: من خیلی از خانه موسیقی گله دارم؛ بویژه آقای نوربخش. مگر اهالی موسیقی چند نفر هستند که با آنها این‌گونه برخورد می‌شود؟ چطور آنها برای افرادی که در تشکیلات خود هستند، احترام قایل می‌شوند اما برای دیگران نه؟

این نوازنده و آهنگساز ادامه داد: ما هر حرفی به خانه موسیقی می‌زنیم، آنها در جواب می‌گویند که ما شما را بیمه کرده‌ایم. اصلا این بیمه منتی است که همیشه بر سر ما می‌گذارند تا ما دیگر حق حرف زدن نداشته باشیم. من می‌خواهم از آقایان خانه موسیقی بپرسم که آیا شیدا آنقدر ارزش نداشت که نماینده‌ی خانه موسیقی به عیادتش بیاید؟ آیا آنها ما را قابل نمی‌دانند و شان خودشان خیلی بالاست؟ این وظیفه‌ی اخلاقی یک نهاد فرهنگی است.
جاهد در پایان سخنانش تصریح کرد: بیماری سرطان دیگر مثل یک سونامی شده است. خیلی‌ها گرفتارش شده‌اند. شاید خدای نکرده برای همین آقایان هم این بیماری پیش بیاید. درست است که ازما حمایت مادی نمی‌کنند اما می‌توانند، با حمایت معنوی هنرمندی را خوشحال کنند. لازم است، حتما هنرمندی بمیرد تا آنها سروقتش بیایند؟
شیدا جاهد از خوانندگان قدیمی است که طی سال‌های اخیر کنسر‌ت‌هایی را برای بانوان اجرا کرده است. او چند آلبوم نیز به صورت هم‌خوانی با همسرش منتشر کرد اما یکی از آلبوم‌هایش به تشخیص وزارت ارشاد دولت قبل و با ادعای غالب بودن صدای زن ممنوع و جمع‌آوری و باعث ممنوع‌الکار شدن آنان شد. جاهد در دولت جدید، فعالیت‌های رسمی‌اش را از سرگرفت. این هنرمند چند سال است که با بیماری سرطان رحم دست و پنجه نرم می‌کند. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
زینب
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
۰
۰
خدا شفاشون بده ..... خدا چشمان دست اندركاران و مدیران فرهنگی این مملكت رو هم باز كن
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها