آمارها نشان می‌دهد که تماشای بازی‌های لیگ برتر فوتبال انگلیس در داخل ورزشگاه‌ها، به مراتب پر هزینه‌تر از تماشای بازی رقبای اروپایی آنها در سایر کشورهاست.
کد خبر: ۸۱۵۴۵۴
لیگ برتر انگلیس گران‌ترین لیگ دنیا را دارد

هواداران فوتبال در بریتانیا برای خرید بلیت‌‌های فصل تیم‌های محبوب‌شان تا 10 برابر بیش از هواداران فوتبال در سایر کشورها هزینه می‌کنند.

هزینه رفتن به خانه بسیاری از تیم‌های انگلیسی و اسکاتلندی به مراتب بیشتر از انجام این کار در دیگر لیگ‌های فوتبال اروپا از جمله لالیگای اسپانیا، بوندس‌لیگای آلمان و لوشامپیونه فرانسه است.

همین موضوع سبب شده بسیاری از منتقدان فوتبال در انگلیس، باشگاه‌ها را به تعیین قیمت‌های بالا برای بلیت‌های خود که پرداخت آن از عهده طبقه متوسط جامعه خارج است و منجر به محروم شدن آنها از حمایت تیم محبوب‌شان می‌شود، متهم کنند.

مایکل برونسکیل، عضو فدراسیون هواداران فوتبال انگلیس در این خصوص اظهار داشت: مردم به ما می‌گویند که از خرید بلیت‌های فصل قطع امید کرده‌اند، چون از عهده پرداخت هزینه آن برنمی‌آیند. هزینه خرید بلیت‌های فصل در برخی از کشورهای اروپایی واقعاً پایین است. در آلمان قیمت بلیت‌ها ارزان است و در عین حال در لیگ این کشور تیم‌های بسیار جنگنده‌ای حضور دارند. مسئولان لیگ برتر به تازگی یک قرارداد بزرگ با شرکت‌های تلویزیونی منعقد کرده‌اند و به همین دلیل ما انتظار داشتیم که آنها قیمت بلیت‌ها را کاهش دهند.

متوسط قیمت بلیت‌‌ها در فوتبال بریتانیا نسبت به سایر کشورها بسیار بالاتر است. به عنوان مثال یک فرد بالغ در اسکاتلند پایین‌ترین هزینه‌ای که باید برای خرید بلیت فصل تیمی مانند اینورنس بپردازد 230 پوند است که این رقم برای بلیت فصل تیم رنجرز به 263 پوند، برای بلیت فصل تیم جانستون به 265 پوند، برای بلیت فصل تیم هارتس به 280 پوند و برای بلیت فصل تیم داندی یونایتد به 299 پوند می‌رسد.

در لیگ برتر انگلیس اوضاع حتی بدتر است، چرا که خرید ارزان‌ترین بلیت فصل که متعلق به وستهام است 289 پوند هزینه دارد و پس از آن بلیت فصل منچسترسیتی است که 299 پوند قیمت دارد. این رقم برای بلیت‌ فصل تیم‌‌های استون‌ویلا، وست‌بروموویچ و لسترسیتی به ترتیب 335، 349 و 395 پوند است. در میان تمام تیم‌های انگلیسی اما خرید بلیت فصل آرسنال بیشترین هزینه را دارد، چون قیمت آن یک هزار و 14 پوند است.

این شرایط در تضاد کامل با فوتبال اسپانیا، آلمان و فرانسه است که جذاب‌ترین لیگ‌های فوتبال اروپا به شمار می‌روند.

در بارسلونا، جایی که ستاره‌هایی مانند لیونل مسی، نیمار و سوارز بازی می‌کنند، یک فرد بالغ می‌تواند بلیت فصل را به قیمت تنها 103 پوند خریداری کند.

این رقم برای خرید بلیت فصل بایرن‌مونیخ، پرافتخارترین تیم باشگاهی فوتبال آلمان حتی کمتر است و به 99 پوند می‌رسد. در فرانسه هم خرید بلیت فصل بوردو به 113 پوند می‌رسد.

در انگلیس آرسنال فعلاً رکورددار گران‌ترین بلیت‌های فصل است، چرا که گران‌ترین بلیت فصل این تیم به دو هزار و 13 پوند می‌رسد و پس از این تیم تاتنهامی است که قیمت گران‌ترین بلیت‌های فصلش به یک هزار و 895 پوند می‌رسد.

پس از این دو تیم لندنی، تیم‌های منچسترسیتی (1750 پوند)، چلسی (1250 پوند) و منچستریونایتد (950) از حیث گرانی بلیت فصل‌شان در رده‌های سوم تا پنجم قرار دارند.

گرانی بلیت‌های فصل در فوتبال بریتانیا سبب شده است که بسیاری از هواداران فوتبال ترجیح دهند به جای هزینه کردن برای رفتن به ورزشگاه‌ها، رفتن به پارک یا سینما را ترجیح دهند، چرا که برای آنها تماشای فیلم به هر تعداد در سینمای سین‌ورلد سالانه حداکثر 198 پوند و خرید بلیت سالیانه رفتن به بهترین پارک‌های کشور حداکثر 209 پوند هزینه خواهد داشت.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها