سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ما ترجیح می دهیم که اگر به بهترین توافق نتوانیم برسیم، مذاکرات را ترک کنیم. بهترین توافق باید در حد ممکن از دستیابی ایران به سلاح اتمی جلوگیری کند.
کد خبر: ۸۱۵۴۴۰
اگر توافق حاصل نشود ترجیح می دهیم مذاکرات را ترک کنیم

مارک تونر در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید ما شاهد اظهار نظرهای مختلف شرکت کنندگان در مذاکرات هستیم، به نظر می رسد که اوضاع دشواری در آنجا وجود داشته باشد،گفت: من به طور کلی نمی توانم چیز بیشتری درباره مذاکرات به جز این بگویم که بدیهی است که مذاکرات در جریان است. جان کری و تیم وی در آنجا هستند. ایرانی ها در آنجا هستند. وزرای خارجه چین و روسیه محل مذاکرات را به منظور حضور در اجلاس بریکس ترک کرده اند.کار دشوار در وین بر روی زمین باقی مانده است. به نظرم شمار کنفرانس های خبری نمی تواند نشان دهنده روند مذاکرات باشد.همانطور که دیروز و روز قبل از آن گفتیم بدیهی است که موضوعات دشوار باقی مانده است و ما تلاش می کنیم که آن موضوعات را حل و فصل کنیم و ما برای توافق جامع تلاش می کنیم اما هنوز به آنجا نرسیده ایم.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار که پرسید چه مسائل مشکلی باقی مانده است، گفت: این سوال خوبی است اما سوالی نیست که بتوان پاسخ آن را از اینجا به طور عمقی و با جزئیات داد زیرا این مسائل، مسائلی هستند که مذاکره درباره آنها هم اکنون در اتاق مذاکرات در جریان است و همانطور که در مذاکرات گوناگون گفته ایم، ما قصد نداریم که این موضوعات را از این تریبون علنی کنیم.همانطور که گفتید برخی مسائل هنوز باقی مانده است که باید بر روی آنها کار شود.اساسا همانطور که بارها رئیس جمهور و وزیر خارجه گفته اند،ما ترجیح می دهیم که اگر به بهترین توافق نتوانیم برسیم، (مذاکرات) را ترک کنیم.بهترین توافق باید در حد ممکن از دستیابی ایران به سلاح اتمی جلوگیری کند.(خبرگزاری صدا و سیما)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
salar
Germany
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
۰
۰
سلام بر جام جم
ترجیم اشتباه است ترجیح جایگزین شود

نیازمندی ها