نشست فعالان آزادی قدس شریف با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی

لاریجانی: در مسئله هسته‌ای، نقش اسرائیل برجسته است

رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع فعالان آزادی قدس شریف با اشاره به توطئه های رژیم صهیونیستی علیه ملت ها و دولت های اسلامی گفت: در مسئله هسته‌ای ایران، نقش شرارت‌آمیز رژیم صهیونیستی را برجسته می دانیم.
کد خبر: ۸۱۵۱۵۸
لاریجانی: در مسئله هسته‌ای، نقش اسرائیل برجسته است

دکتر علی لاریجانی با اشاره به اینکه در پشت این مذاکرات فعلی، دو گروه دستپاچه بودند، به نقش گروه رژیم صهیونیستی و نیز گروه مربوط به برخی کشورهای عربی پرداخت و گفت: اخیرا می بینیم که باز در این قضیه فعال شده اند و نخست وزیر رژیم صهیونیستی عجولانه و پابرهنه وارد صحنه سیاسی شده است و نگرانی خود را از مذاکرات و توافق هسته ای ایران اعلام می کند.

رئیس قوه مقننه افزود: یک توافق بین المللی هم برای جمهوری اسلامی ایران خوب است و هم برای سایر کشورهای منطقه و جهان. اگر این توافق در چارچوب خوب صورت گیرد برای تمام کشورهای منطقه می تواند خوب و مفید باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرارت رژیم صهیونیستی و ریشه تاریخی پیدایش این غده سرطانی در منطقه گفت: چه جمهوری اسلامی ایران و چه تمام کشورهای اسلامی و نیز در صحنه‌های بین المللی توافق دارند که رژیم صهیونیستی در نتیجه یک شرارت بین المللی به وجود آمده است.

لاریجانی افزود: پشت پرده ایجاد این رژیم پوشالی یک شرارت بین المللی وجود دارد تا یک فتنه بین المللی از درون آن ایجاد شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه رژیم صهیونیستی از یک شرایط سطح محدودی کار خود را شروع کرد و برجسته شد اما در یک بررسی می بینیم که در سه دهه اخیر وضع رژیم صهیونیستی رو به نزول است و به همین دلیل موج حمایت های بزرگ از این رژیم به وجود آمده است.

رئیس قوه مقننه با اشاره به شکست رژیم صهیونیستی در جنگ های مختلف از جمله جنگ 33 روزه، افزود: به رغم حمایت های گسترده کشورهای بزرگ از رژیم صهیونیستی شاهد نزول اقتدار این رژیم هستیم.

وی با بیان اینکه با اوصاف ذکر شده می بینیم که وضع شرارت‌آمیز این رژیم در منطقه افزایش یافته است به دلایل افزایش شرارت های رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: بحران های منطقه‌ای یکی از این دلایل است که باعث شده از درون آنها جریان های تروریستی به وجود آید که دست اسرائیل به صورت مستقیم و غیرمستقیم در آنها دیده می شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در موضوع سوریه براساس اطلاعات موثق،‌ رژیم صهیونیستی وارد داد و ستد و همکاری های نزدیک با گروه های تروریستی در این کشور شده است.

لاریجانی افزود: در عراق نیز این رژیم با ایجاد درگیری های فرقه ای نقش مهمی در ایجاد آشوب و بحران در این کشور داشته است.

وی با اشاره به حمله رژیم سعودی به یمن و کشتار مردم مظلوم این کشور این اقدام سعودی ها را یک توهم دانست و گفت: زمانی که کشور سعودی به جای ایجاد روابط مسالمت آمیز با یمن به این کشور حمله می کند و مردم مسلمان آن را به خاک و خون می کشد دیگر احترام این رژیم حفظ نمی شود اگر این کار از طرف عربستان صورت نمی گرفت احترام این کشور ازجانب ما و سایر کشورها نیز حفظ می شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین اختلافات درون کشورهای اسلامی و نیز حرکت های تروریستی گروهک های جنایتکار در این کشورها را موجب منفعت و سود بردن رژیم صهیونیستی دانست و بر وحدت و انسجام امت اسلامی در مبارزه با این رژیم تاکید کرد.

رئیس قوه مقننه همچنین خواستار تشکیل کنفرانس فلسطین در ایران برای تمرکز اندیشمندان، علما و نخبگان جهان اسلام بر روی موضوع فلسطین شد و گفت: ‌موضوع فلسطین یک وظیفه برای ملت های اسلامی است.اگر مسلمانان پای موضوع فلسطین جمع نشوند پای هیچ مسئله ای جمع نخواهند شد لذا این موضوع یک موضوع کانونی است که باید به آن بها داد.

لاریجانی ابراز امیدواری کرد در روز جهانی قدس ملت ایران یکصدا و با حضور گسترده صدای مظلومیت ملت فلسطین را به جهانیان برساند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما در موضوع فلسطین در معرض یک آزمون هستیم، تاکید کرد: باید در این زمینه یک اراده قوی تر نشان دهیم.

پیش از سخنان رئیس مجلس شورای اسلامی، سفیر فلسطین در تهران، نماینده دفتر حماس در تهران و نیز رئیس فراکسیون مقاومت اسلامی مجلس در سخنانی با اشاره به اهمیت موضوع فلسطین، بر حمایت های همه جانبه ملت های مسلمان از فلسطین و آزادی قدس شریف تاکید کردند.

نتیجه مذاکرات تاثیری بر اراده ملت ایران در حمایت از مردم فلسطین ندارد

دکتر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست با فعالان آزادی قدس شریف که عصر امروز (سه شنبه، 16 تیر ماه) در کمیسیون تلفیق مجلس برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران گفت: راهپیمایی روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان یادگار ارزشمندی است و انسان نهایت فراست را در این پیشنهاد می بیند که یکی از مقدس ترین اهداف امت اسلامی است لذا این نام گذاری کار با ارزشی بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر شرارت های رژیم صهیونیستی در سطح منطقه و بین الملل افزایش پیدا کرده که این به غفلت کشورهای اسلامی بر می گردد و باعث شده است آنها مجالی برای ادامه شرارت های خود پیدا کنند.

وی به دستپاچگی رژیم صهیونیستی در مورد مسائل هسته ای ایران اشاره کرد و گفت: این رژیم با پابرهنگی وارد عرصه سیاست شد و نگرانی خود را از فناوری هسته ای ایران نشان داد در حالی که برای همه عقلای سیاست اثبات شده است که حل مسأله هسته ای چه در سطح منطقه و چه بین الملل باعث امنیت پایدار شده و به ضرر کشوری نیست.

رئیس قوه مقننه همچنین در ادامه با بیان اینکه در مسأله سوریه و عراق نیز شاهد شرارت های رژیم صهیونیستی بوده ایم، یادآور شد: باید توجه کرد در مقابل رفتار شرارت آمیز این رژیم قرار گرفته ایم که در این ایام افزایش پیدا کرده و رژه می رود از این رو باید اراده کشورها مخصوصا جمهوری اسلامی ایران که پیشرو در این مبارزه است کاملا مکشوف باشد.

لاریجانی افزود: روز قدس نشان دهنده فهم درست ملت ایران بوده و برای پاسداشت و صیانت از ابتکار امام(ره) است که با حضور یکپارچه خود این اراده را به رژیم نشان می دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: مسأله هسته ای ایران در جریان مذاکرات چه حل بشود چه نشود در اراده ملت ایران برای حمایت از مردم فلسطین تغییری ایجاد نمی کند چرا که دفاع از فلسطینیان یک وظیفه اسلامی بوده و همیشه یک هدف مقدس برای ایرانیان است. (خبرگزاری صدا و سیما و خانه ملت)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها