اعدام وحشیانه 25 سرباز و افسر سوری در پالمیرا

اواخر اردیبهشت ماه بود که منابع خبری از تصرف شهر تاریخی پالمیرا (به‌عربی تدمر) در شمال سوریه به دست تروریست‌های داعش خبر دادند. از همان زمان اخبار جسته و گریخته‌ای در مورد اقدامات وحشیانه داعش در این شهر ازجمله منفجر کردن زندان بزرگ این شهر و اعدام تعداد زیادی از مخالفان به گوش می‌رسید.
کد خبر: ۸۱۴۵۴۰

در تازه‌ترین مورد از این جنایات روز گذشته و پس از حدود یک ماه و نیم از اشغال این شهر، در یک ویدئوی هولناک گروه تروریستی داعش بخشی از دستاوردها و اقدامات وحشیانه خود را در فضای مجازی منتشر کرده است.

به گزارش منابع خبری، در این ویدئو مردانی که بنا به ادعای داعش، سربازان سوری اسیرشده در حمص‌ هستند، با لباس‌های نظامی سبز و قهوه‌ای در برابر پرچم بزرگ سیاه و سفید این گروه تروریستی تیرباران می‌شوند. آمفی‌تئاتر تاریخی پالمیرا محلی است که این اعدام در آنجا صورت می‌گیرد.

براساس ویدئوی منتشر شده عاملان اعدام این 25 سرباز سوری، نوجوانانی حدود 13 یا 14 ساله بوده که لباس‌های خاکی به تن دارند و سربندهای قهوه‌ای بسته‌اند و از پشت سر به قربانیان شلیک می‌کنند. نکته عجیب‌تر این ویدئو آن است که تعدادی از ساکنان این شهر در آمفی‌تئاتر نشسته و شاهد اعدام‌ها هستند.

این ویدئو از سوی حساب‌های کاربری مرتبط با اعضای گروه تروریستی داعش منتشر شده و مشخص نیست که چه زمانی فیلمبرداری شده است. در این باره خبرگزاری فرانسه می‌گوید این ویدئو ظاهرا چند روز پس از 21 می (31 اردیبهشت) یعنی روز تصرف پالمیرا به دست اعضای داعش فیلمبرداری شده است.

پیشروی در زبدانی

طی روزهای گذشته ارتش سوریه به کمک نیروهای مقاومت لبنان حملات تازه‌ای را علیه گروه‌های تروریستی بخصوص در منطقه الزبدانی ترتیب داد.

خبرهای رسیده از سوریه حکایت از ادامه پیشروی نیروهای این کشور در اطراف شهر زبدانی دارد.

به گزارش شبکه العالم، این نیروها توانستند قلعه «التل» در غرب این شهر را به کنترل کامل درآورده و پس از قطع مسیر اصلی شمالی و برخی راه‌های امدادرسانی، به پیشروی خود در منطقه الجمعیات ادامه‌دهند.

در کنار این پیشروی نیروهای زمینی، نیروی هوایی ارتش سوریه نیز یک انبار تسلیحاتی و دو خودروی تروریست‌های تکفیری در زبدانی را بمباران و منهدم کرد.

گزارش شده طی درگیری‌های 24ساعت گذشته حدود 40 نفر از تروریست‌ها در این منطقه کشته شده‌اند. در واقع با آغاز حمله گسترده نیروهای ارتش و حزب‌الله از هفت محور به سمت زبدانی، از ظهر شنبه مسیر اصلی شمال این شهر بسته شده است.

زبدانی در 45 کیلومتری دمشق و هشت کیلومتری مرزهای لبنان و سوریه واقع است و بر راه ارتباطی بیروت ـ دمشق اشراف دارد. این منطقه اهمیت بسیاری برای تروریست‌ها دارد و تاکنون از آن برای وارد کردن تسلیحات نظامی و عناصر مسلح از داخل لبنان به مناطق مختلف القلمون استفاده می‌کردند.

به عقیده تحلیلگران، کنترل بر زبدانی به این معناست که در وهله نخست، راه‌های حمایت از افراد مسلح از زبدانی به سمت ارتفاعات عرسال بسته می‌شود. در مرزهای لبنان و سوریه به صورت کامل و همچنین روستاهای مرزی که هدف حملات تروریست‌ها در چند مرتبه بوده است، ثبات برقرار خواهد شد. از سوی دیگر، یکی از مهم‌ترین گذرگاه‌ها از سمت لبنان بسته و تهدید تروریست‌ها از دمشق دور می‌شود.

شکست‌های داعش در عراق

همزمان با تحولات سوریه از عراق نیز خبر می‌رسد تروریست‌های داعش متحمل ضربات سنگینی از سوی نیروهای ارتش و مقاومت مردمی شده‌اند.

در همین زمینه منابع محلی از کشته شدن دست‌کم 30 نفر و زخمی شدن نزدیک به 20 نفر دیگر در حمله هوایی جنگنده‌های ارتش عراق در منطقه‌ای واقع در شهر رمادی در استان الانبار خبر دادند.

طبق گزارش این منابع، جنگنده‌های ارتش استادیوم فوتبالی را بمباران کردند که در منطقه الثیله شرقی توسط داعش استفاده می‌شد.

همچنین وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای از تخریب پادگانی در منطقه عامریه فلوجه واقع در غرب عراق خبر داد که داعشی‌ها از آن استفاده می‌کردند. طبق بیانیه وزارت دفاع عراق، چهار جنگنده در اقدامی جسورانه با فرود نیروها در غرب الزراره موفق شدند پادگانی را که داعش برای اجرای عملیات علیه بغداد و عامریه فلوجه از آن استفاده می‌کرد، نابود کنند.

از سوی دیگر، یک مقام امنیتی در استان الانبار اعلام کرد عملیات خنثی‌سازی حمله داعش به سد حدیثه در غرب الانبار منجر به کشته شدن 20 داعشی و زخمی شدن دو سرباز عراقی شد.

داعش قصد حمله به سد حدیثه را با هفت خودروی بمب‌گذاری شده داشت. این مقام گفت:‌ افراد مسلح با ملیت‌های مختلف حضور داشتند.

گردان‌های حزب‌الله عراق نیز دست به عملیاتی علیه داعش در منطقه «الاسحاقی» در 80 کیلومتری جنوب تکریت زدند که به کشته شدن بیش از 40 داعشی و منهدم شدن شش خودروی زرهی متعلق به داعش شد.

مجازات‌های عجیب داعش

پس از این‌که نیروهای امنیتی عراق تروریست‌های داعش را در داخل الانبار محاصره و عرصه را بر آنها تنگ کرده و راه‌های امدادرسانی را بستند، شهروندان زیادی قصد ترک شهرهای فلوجه و الرمادی را کرده‌اند. در مقابل تروریست‌ها اعلام کرده‌اند این افراد برای خروج از این شهرها باید 800 دلار به عنوان جزیه پرداخت کنند. همین موضوع باعث شده تا شاهد جنایت‌های تازه‌ای از سوی این گروه تروریستی طی چند روز گذشته باشیم.

در یکی از این موارد مسئولان محلی در استان الانبار عنوان کردند تروریست‌های داعش چهار زن و 9 کودک را که می‌خواستند بدون پرداخت «جزیه» از فلوجه خارج شوند، گرفته و در آتش سوزانده‌اند.

چند روز پیش نیز منابع خبری از کشته شدن حدود 20 نفر از ساکنان فلوجه به همین علت اشاره کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها