وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش اعتبار سبد امنیت غذایی در اولین مرحله سال 94 خبر داد و گفت: در صورت حذف بیشتر یارانه بگیران، اعتبار سبد کالایی افزایش خواهد داشت.
کد خبر: ۸۱۳۴۶۶

به گزارش روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی ربیعی با اشاره به این‌که آیا اعتبار سبد کالایی کاهش یافته است، تصریح کرد: تاکنون اعتبار سبد کالا نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه روند افزایشی داشته و اندازه هم تغییری نکرده است. تاکنون بیش از ده میلیون نفر مشمول دریافت سبد کالا هستند که به تعداد نفرات قبلی هم اضافه شده است.

وی در خصوص اعتبار سبد کالایی نیز اظهار کرد: تعدادی که در طرح سبد امنیت غذایی توانمند می‌شوند، از فهرست حذف شده و نفرات دیگری جایگزین می‌شوند و اعتبار آن برای هر نفر 40 هزار تومان و به ازای هر نفر ده هزار تومان تا سقف 120 هزار تومان افزایش پیدا می‌کند.

ربیعی افزود: طبق دستور رئیس‌جمهور هر زمان منبع مالی برای سبد کالا به‌وجود آید، اعتبار آن افزایش می‌یابد. نشستی با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی درخصوص بودجه این موضوع خواهیم داشت و رقم دقیقی برای آن مشخص خواهد شد، اما تا به امروز و در جدیدترین مرحله توزیع سبد کالا، سه میلیون نفر این سبد را تحویل گرفتند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: از محل هدفمندسازی یارانه‌ها و حذف افراد ثروتمند اعتبار موضوعاتی همانند سبد کالا، سلامت و اشتغال افزایش می‌یابد لذا اگر موضوع حذف یارانه اقشار پردرآمد با موفقیت انجام شود موضوعاتی همانند اشتغال، مبارزه با فقر غذایی و سلامت به طور جدی دنبال خواهد شد.

وی درباره رسیدگی به وضعیت مالی بازنشستگان هم تاکید کرد: با توجه به این‌که برای مستمری بگیران و بازنشستگان در سال جاری امکانات زیادی فراهم نشد از همین جهت علاوه بر برقراری بیمه عمر، معوقات فروردین ماه آنها هم بزودی پرداخت می‌شود و این موضوع تا حدی جبران خواهد شد.

وی گفت: برای بازنشستگان در حال مطالعه ایجاد یک صندوق کشوری هستیم که علاوه بر تسهیلات، حمایت‌های دیگری هم از آنها انجام شود. سال گذشته به 200 هزار نفر از بازنشستگان و مستمری‌بگیران تسهیلات پرداخت شد که بنا داریم این میزان افزایش یابد.

ربیعی اظهار کرد: بازنشستگی عامل حذف یارانه نخواهد بود و اساسا هیچ بازنشسته‌ای تاکنون حذف نشده و ممکن است در شاخص‌های دیگر مورد نظر قرار گرفته باشد.

این مقام ارشد دولتی با اشاره به جامعه هدف مسکن اجتماعی نیز گفت: در هدف اول جامعه بازنشسته از مسکن اجتماعی برخوردار خواهد شد که بازنشسته‌های کشوری و تامین اجتماعی را شامل می‌شود. همچنین در خصوص کمیته امداد و بهزیستی هم برنامه‌های دیگری در مورد حمایت از آنها وجود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها