مرد تبهکار که با جعل چک، حساب قربانیان خود را خالی می‌کند، تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.
کد خبر: ۸۱۱۷۹۸

به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از شانزدهم فروردین امسال و همزمان با طرح شکایتی در خصوص جعل چک در دستور کار پلیس قرار گرفت.

شاکی در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: شرکتی که من نمایندگی حقوقی آن را به عهده دارم در زمینه تهیه تجهیزات صنعت برق فعالیت دارد و در همین زمینه، اواخر سال گذشته یک مزایده برگزار و از طریق روزنامه‌های کثیرالانتشار اطلاع‌رسانی کرد. در زمان ثبت‌نام، شخصی با ارائه مدارک و مشخصات شناسنامه‌ای مشخص، در مزایده ثبت‌نام و مبلغ یک میلیون تومان هزینه شرکت در مزایده را به حساب شرکت واریز کرد اما پس از مدتی کوتاه و پیش از شروع مزایده با مراجعه به شرکت درخواست کرد این مبلغ در قالب یک چک بانکی به او بازگردانده شود.

نماینده حقوقی شرکت یادآورشد: چند روز پیش و با آغاز به کار شعبه‌های بانکی در سال جدید، در زمان بررسی اسناد مالی شرکت مشخص شد یک فقره چک شرکت به مبلغ حقیقی یک میلیون تومانی، به مبلغ هفت میلیون و 700 هزار تومان و از طریق شعبه بانکی در خیابان 147 گلبرگ وصول شده که در بررسی بیشتر معلوم شد چک مورد نظر متعلق به انصراف یکی از شرکت‌کنندگان در مزایده سال گذشته شرکت بوده که مبلغ و تاریخ آن به شیوه‌ای ماهرانه تغییر یافته و وصول‌کننده چک با همان مشخصات شناسنامه‌ای فرد شرکت‌کننده در مزایده، پول را از حساب شرکت برداشت کرده است.

ماموران در نخستین گام آدرس فردی که چک را نقد کرده بود به‌دست آورده و در جریان تحقیق از این فرد متوجه شدند، کیف حاوی مدارک شناسایی او سرقت شده و کلاهبرداران هویت او را جعل کرده‌اند.

این شخص در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: دو سال پیش در شهر اهواز مشغول کار بودم که کیف دستی حاوی تمامی مدارک شناسایی‌ام سرقت شد و از آن زمان به بعد، هربار با طرح شکایت‌های مشابه از شهرهای مختلف کشور متوجه می‌شوم فردی با استفاده از مدارک شناسایی من، چک‌های بانکی وصول می‌کند.

با بررسی شگرد وصول چک‌های جعلی بانکی، کارآگاهان تعداد دیگری از شاکیان حقیقی و همچنین سازمان‌های فعال در زمینه خدمات اجتماعی در شهرهای مختلف کشور از جمله ارومیه، خلخال، سنندج، مشهد و... را شناسایی کردند که چک‌های آنها پس از صدور جعل شده بود. متهم همچنین در شعب بانک چک افراد سالمند را می‌گرفت و به جای آن به آنها پول می‌داد. بعد هم مبلغ چک را دستکاری و حساب قربانیان را خالی می‌کرد.

سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به ادامه رسیدگی به پرونده و برای شناسایی و دستگیری متهم، قاضی پرونده درخواست کرده عکس متهم در رسانه‌ها منتشر شود و افرادی که از هویت او باخبر هستند، موضوع را با شماره 21866349 به پلیس اطلاع دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها