با پیروزی برزیل مقابل ونزوئلا در پایان مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های آمریکا، تکلیف 4 دیدار یک چهارم نهایی رقابت‌های امسال کوپا هم مشخص شد.
کد خبر: ۸۱۰۸۱۹

برزیل در حالی بدون فوق‌ستاره خود نیمار به مصاف ونزوئلا رفت که پیش از آن با تساوی بدون گل کلمبیا و پرو، تا حدی تکلیف برای این دو تیم روشن شده بود. بازنده برزیل و ونزوئلا باید از جام خداحافظی می‌کرد و تیم برنده هم به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعد می‌شد.

همین شرایط حساس باعث شد تا دونگا تیمش را با تفکرات هجومی بیشتر به زمین بفرستد. در این بازی تیاگو سیلوا در دقیقه 9 و فیرمینو در دقیقه 52 برای برزیل گلزنی کردند و تک گل ونزوئلا را هم میکو در دقیقه 85 به ثمر رساند. به این ترتیب برزیل با 6 امتیاز در صدر گروه C ایستاد و دو تیم پرو و کلمبیا با 4 امتیاز به ترتیب در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

پیش از این صعود شیلی و بولیوی از گروه A و آرژانتین، پاراگوئه و اروگوئه از گروه B مسجل شده بود که با نتایج گروه C سه تیم برزیل، پرو و کلمبیا هم به جمع تیم‌های مرحله یک چهارم نهایی اضافه شدند. اتفاق بد، اما قرار گرفتن برزیل و آرژانتین در نیمه پائین جدول بود. از ابتدا هم مشخص بود اگر این دو تیم در گروه‌های خود صدرنشین شوند، در مرحله نیمه‌نهایی به یکدیگر برخورد خواهند کرد، اتفاقی که با پیروزی برزیل مقابل ونزوئلا و سرگروهی این تیم رنگ واقعیت به خود گرفت.

البته کار برزیل و آرژانتین برای صعود به نیمه‌نهایی آسان نیست. برزیلی‌ها باید پاراگوئه را شکست دهند و آرژانتین هم مجبور است مقابل تیم خوب کلمبیا به پیروزی برسد.

کارلوس دونگا بعد از این سرگروهی تیمش و رویارویی با پاراگوئه در مرحله حذفی گفت: ‌فکر می‌کنم پاراگوئه تیمی قوی و با قدرت تاکتیکی بالا است، و ما باید با یک ریکاوری خوب خودمان را برای آن پیکار آماده کنیم.

دونگا با بیان این‌که از اینجا به بعد جایی برای اشتباه کردن وجود ندارد، گفت: پاراگوئه‌ای‌ها مقابل آرژانتین قدرت‌شان را نشان دادند و در چند بازی اخیر هم خیلی خوب پیشرفت کرده‌اند. به همین خاطر من ‌فکر می‌کنم در مرحله بسیار حساسی قرارگرفته ایم که باید برنده شویم.

در دیدار بامداد دیروز نیمار به دلیل محرومیت 4 جلسه‌ای غایب بود. دونگا در مورد عدم حضور اجباری فوق‌ستاره تیمش نیز گفت: نیمار برای هر تیمی بازیکنی بسیار مهم است. وقتی در میدان نباشد، شما به‌عنوان مربی مجبوری راه‌حلی در غیابش پیدا کنی. بخصوص در مسابقات کوپا آمریکا که بسیار دشوار است. فعلا شرایط به گونه‌ای است که مجبوریم بدون نیمار به زمین برویم و برنده شویم.

برنامه مرحله یک چهارم نهایی

شیلی ـ اروگوئه (پنجشنبه 4 تیر، ساعت 4 بامداد)

بولیوی ـ پرو (جمعه 5 تیر، ساعت 4 بامداد)

آرژانتین ـ کلمبیا (شنبه 6 تیر، ساعت 4 بامداد)

برزیل ـ پاراگوئه (یکشنبه 7 تیر، ساعت 2 بامداد)

ـ در مرحله نیمه‌نهایی، برنده شیلی ـ اروگوئه به مصاف برنده بولیوی ـ پرو می‌رود و برنده آرژانتین ـ کلمبیا با برنده برزیل ـ پاراگوئه دیدار می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها