مقاله وزیر خارجه کشورمان در روزنامه فایننشال تایمز منتشر شد

ظریف: توافق هسته ای؛ انتخابی بین همکاری و تنش

وزیر امور خارجه کشورمان درباره روند نگارش متن توافقنامه نهایی هسته ای با اشاره به تلاش تیم مذاکره کننده ایران بعد از گفتگوهای لوزان گفت: همچنان اختلافاتی باقی مانده است که برخی فنی و برخی هم سیاسی است. با این حال تلاش می کنیم در اولین فرصت کار را به اتمام برسانیم.
کد خبر: ۸۱۰۷۱۶
تلاش می کنیم در اولین فرصت  کار را به اتمام برسانیم

محمد جواد طریف پس از ورود به لوکزامبورگ گفت: همه طرف های مذاکره کننده از زیاده خواهی و ادعاهای خارج از چارچوب های بین المللی خودداری کنند تا دستیابی به توافق ممکن شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه اهمیت دستیابی به توافق خوب و مناسب بیشتر از چند روز دیر یا زود شدن است به دیدارهای امروز خود در لوکزامبورگ اشاره کرد و گفت: در ملاقات با مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزرای امور خارجه سه کشور آلمان ، فرانسه و انگلیس درباره آخرین وضعیت مذاکرات و چگونگی دستیابی به توافق نهایی و ضرورت اقدام مشترک برای اینکه کار در آینده امکان پذیر شود ، گفتگو خواهد کرد.

ظریف افرود: در دیدارهای امروز درباره موضوعات منطقه ای از جمله بحران یمن و اوضاع سوریه و افراطی گری در منطقه گفتگو خواهیم کرد.

هاموند وزیر خارجه انگلیس نیز در آغاز نشست لوکزامبورگ به سوالات خبرنگاران درباره محورهای نشست امروز وزیران خارجه اتحادیه اروپا از جمله تمدید تحریم روسیه، بدهی های یونان ، مهاجرت و روند مذاکرات هسته ای با ایران پاسخ داد و تصریح کرد : مذاکرات هسته‌ای با ایران، ممکن است از خط پایان (زمان مشخص شده 9 تیر) بگذرد و تمدید شود . (خبرگزاری صدا و سیما)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سمیرا
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
۰
۰
شما فقط می خواین سر مردم با این مذاكرات هسته ای گرم كنید چون برنامه ای ندارید بابا مردیم از فشار اقتصادی
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها