وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد که چاپخانه اسکناس آمریکا تصمیم دارد علاوه بر تصویر چهره الکساندر همیلتون بر روی اسکناس 10 دلاری رایج در آمریکا تصویر یک زن را نیز چاپ کند.
کد خبر: ۸۱۰۳۹۹
تصویر کدام زن روی اسکناس 10 دلاری می نشیند؟

به گزارش جام جم آنلاین، «ژاک لیو» با اعلام این موضوع در ویدیویی که پایگاه اقتصادی «بیزنس اینساید» آمریکا منتشر کرده است گفت: مفتخرم که اعلام کنم اسکناس ده دلاری جدید اولین پول کاغذی ما در بیش از یک قرن گذشته خواهد بود که تصویر یک زن بر آن منقش خواهد شد.

وی افزود: در گذشته هم خیلی در این باره تلاش کردیم اما حالا به نتیجه رسیدیم و این ایده دارد رنگ تحقق می گیرد.

قرار است وزیر خرانه داری آمریکا هنوز درباره اینکه چهره کدام زن روی اسکناس 10 دلاری آمریکا بنشیند تصمیم بگیرد و ظاهرا اولین اسکناس منقوش به این تصویر چهره قرار است در سال 2020 وارد گردش پولی آمریکا شود. توزیع اسکناس های جدید در صدمین سالگرد اعطای حق رای به زنان آمریکا موسوم به «اصلاحیه قانون شماره 19» صورت خواهد گرفت.

با وجود اینکه قانون آمریکا تصریح می کند صاحب عکس منقوش روی اسکناس ها باید درگذشته باشد اما وزارت خزانه داری آمریکا به نیویورک تایمز اعلام کرده است که برای وزیر خزانه داری این موضوع مهم است که «زن مورد نظر یک قهرمان دموکراسی تمام و کمال برای آمریکایی ها باشد.»

ترجمه: جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها