در پی افشاگری پاول درباره تسلیحات هسته ای اسرائیل

جان کربی از پاسخ درباره کلاهک های هسته ای اسرائیل طفره رفت

موسسه پژوهش های سوئد اعلام کرد رژیم صهیونیستی هشتاد بمب هسته ای دارد. این در حالی است که این رژیم به سیاست مبهم خود در این زمینه ادامه می دهد.
کد خبر: ۸۰۹۵۰۳
رژیم صهیونیستی هشتاد بمب هسته ای دارد

رژیم غاصب صهیونیستی از زمانی که نیروگاه دیمونا در اواسط دهه پنجاه را ساخته است داشتن سلاح هسته ای را نه تائید و نه رد می کند.

موسسه پژوهش های صلح در استکهلم در گزارش سالیانه اش درباره فهرست زرادخانه های سلاح هسته ای در جهان از جمله زرادخانه رژیم صهیونیستی اعلام کرد: اسرائیل همچنین پرتاب موشک های بالستیک را آزمایش کرد.

این موسسه تاکید می کند در حالیکه آمریکا و روسیه زرادخانه هسته ای خود را کاهش دادند رژیم صهیونیستی و بقیه کشورها به توسعه آن ادامه می دهند.

براساس گزارش این موسسه، شمار کلاهک های هسته ای در جهان بین سال های 2010 تا 2015 از 22600 کلاهک به 15850 کلاهک هسته ای کاهش یافته است و این کاهش به سبب تصمیم آمریکا و روسیه در این زمینه بوده است.

این موسسه افزود: بقیه کشورهای هسته ای جهان مخالف چشم پوشی از سلاح کشتار جمعی در کوتاه مدت هستند با اینکه رویکرد جامعه بین المللی خلع سلاح هسته ای است.

علاوه براین یک زیر دریایی روسی یک موشک بالستیک از نوع «بولفوا» را در سپتامبر 2014 آزمایش کرد. همچنین سه کشور هسته ای دیگر یعنی چین 260، فرانسه 300 و انگلیس 215 کلاهک هسته ای دارند.

این کشورها به ساخت این سلاح ادامه می دهند یا تجهیزات خاص استفاده از این سلاح را اشاعه می دهند. هند بین 80 تا 100 و پاکستان 120 کلاهک هسته ای دارند و به گسترش زرادخانه خود ادامه می دهند.

براساس تخمین های این موسسه سوئدی، کره شمالی حدود هشت کلاهک هسته ای دارد اما ارزیابی میزان پیشرفت فن آوری کره شمالی در این زمینه دشوار است.

این گزارش از شفافیت آمریکا تجلیل می کند که در مقابل آن انگلیس و فرانسه درباره توان هسته ای خود پنهانکاری می کنند.

در حالیکه روسیه از فاش کردن اطلاعات هسته ای خود بیش از آنچه که آمریکا فاش کرده است خودداری می کند.

از سوی دیگر چین، پاکستان و هند اطلاعات بسیار کمی را درباره زرادخانه هسته ای خود ارائه دادند.(خبرگزاری صداوسیما)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها