تولید اشک مصنوعی برای اولین بار در داخل کشور

وزیر بهداشت: دخل و خرجمان را شفاف اعلام می‌کنیم

قائم‌مقام وزیر بهداشت عنوان کرد:

۸۰ درصد هزینه‌های سلامت بر دوش مردم

قائم‌مقام وزیر بهداشت با اعلام این‌که هم‌اکنون ۸۰ درصد هزینه‌های سلامت بر دوش مردم است، گفت: در کمتر کشوری الزاما همه مسئولان وزارت بهداشت، پزشک هستند.
کد خبر: ۸۰۸۸۸۹

به گزارش فارس، ایرج حریرچی، قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اولین کنفرانس چالشهای مدیریتی تحول نظام سلامت افزود: در کمتر جایی در دنیا الزاما مسئولان وزارت بهداشت از جمله وزیر، پزشک هستند.

حریرچی تورم سلامت را بالاتر از تورم عمومی دانست و افزود: این تورم برنامهریزی شده و براساس نقشه راه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب، تلاشها برای نیل به جایگاه نخست درمانی در منطقه ادامه دارد.

قائممقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این کنفرانس با بیان اینکه 26 تا 40 درصد رشد اقتصادی حاصل از ارتقای سلامت در جامعه است، گفت: امروزه ارزش بازار سلامت در جهان بالاتر از دیگر بازارهای اقتصادی قرار دارد.

وی براساس نمودار خط سبز و عدالت، مردم کشور را متحمل 50 درصد هزینههای اقتصادی دانست و تصریح کرد: در حال حاضر 80 درصد هزینههای سلامت بر دوش مردم قرار دارد.

حریرچی با اشاره به دو هدف اصلی مطرح شده از سوی سازمان ملل متحد، ادامه داد: پوشش تمام جمعیت زیر چتر حمایت درمانی و حفاظت مالی صددرصدی از مردم در تامین هزینههای سلامت این دو هدف را تشکیل میدهند.

وی فقر ناشی از بیماری را بدترین نوع فقر ارزیابی کرد و گفت: پوشش خانه بهداشت، حضور پزشکان و متخصصان در مراکز درمانی، توزیع ویتامین D، واکسن پنتاوالان، قرصهای آهن و فولیک اسید در روستاها بخشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه تحول نظام سلامت است.

حریرچی با اشاره به 79 هزار میلیارد تومان هزینه بخش سلامت تصریح کرد: کاهش یک درصدی در شاخص پرداخت از جیب، موجب تحمیل 790 میلیارد تومان هزینه به دولت و شرکتهای بیمه میشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها