ارسال نامه‌های تهدید‌آمیز برای ترساندن مالباخته

نامزد عاشق پیشه، سارق فرش‌های نفیس بود

مردی که در لباس نامزد عاشق پیشه دست به سرقت فرش‌های گران بها زده بود، در تحقیقات پلیسی شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۸۰۸۷۰۰
نامزد عاشق پیشه، سارق فرش‌های نفیس بود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ، 16 فروردین ماه امسال از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 وقوع یک فقره سرقت منزل در محدوده پل ملاصدرا به کلانتری 134 شهرک قدس اعلام شد.

با حضور مأمورین در محل سرقت واقع در یک باغ – ویلا و انجام بررسی های اولیه مشخص شد که سارق یا سارقین با تخریب درب ورودی ساختمان مسکونی داخل ویلا اقدام به سرقت تعداد هفت تخته فرش قدیمی به ارزش تقریبی دو میلیارد تومانی و مقادیری طلا و جواهرات داخل خانه کرده اند.

پرونده در پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «سرقت منزل» و به دستور شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه 2 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اظهارات مالباخته

مالباخته پس از حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ به کارآگاهان گفت: ساعت 21:00 مورخ 16 فروردین 1394 و پس از پایان تعطیلات نوروز، بهمراه اعضای خانواده به تهران مراجعت کردیم ؛ در زمان ورود به محل سکونت خود، ناگهان با درب تخریب شده ساختمان داخل ویلا مواجه شدیم ؛ بلافاصله وارد ساختمان شده و در همان وارسی اولیه متوجه شدیم که با وجود اینکه در داخل ساختمان اموال باارزش دیگری نیز وجود داشته اما سارق یا سارقین تنها اقدام به سرقت هفت تخته فرش قدیمی بسیار نفیس و مقداری از طلا و جواهرات داخل خانه کرده اند.

مالباخته در خصوص ارزش تخته فرش های سرقت شده گفت: این تخته فرش ها، دستباف، بسیار قدیمی و نفیس هستند و طی چندین نسل به بنده رسیده اند و هیچ نسخه دومی از هیچکدام از آنها در کشور وجود ندارد؛ طی آخرین برآورد قیمت انجام شده ارزش این هفت تخته فرش بیش از دو میلیارد تومان برآورد شده و حتی افرادی قصد خرید آنها و پرداخت پولی بیشتر از دو میلیارد بوده و هستند اما با این وجود من حاضر به فروش آنها نشدم.

تماس های ناشناس و نامه های تهدید آمیز

همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان اطلاع کردند که فرد ناشناسی با مالباخته تماس گرفته و مدعی گردیده است که سرقت فرش ها توسط شرکای مالباخته انجام شده است؛ مالباخته پس از حضور در پایگاه دوم و اعلام این خبر به کارآگاهان گفت: فرد ناشناسی طی تماس تلفنی با بنده عنوان کرد که سرقت توسط شرکای کاری بنده در یک پروژه ساختمانی صورت گرفته است که از چندی پیش با آنها دچار اختلاف مالی شده ام.

در شرایطی که تمرکز کارآگاهان بر روی تماس های تلفنی فرد ناشناس قرار گرفته بود، اینبار چند نامه با مضمون تهدید آمیز برای مالباخته ارسال شد که در آنها عنوان شده بود: در صورت ادامه پیگیری پرونده ی سرقت فرش ها ، مشکلات جدی برای شما (مالباخته) و اعضای خانواده تان ایجاد خواهد شد.

تحقیقات پلیسی

با توجه به اطلاعات بدست آمده از «محل سرقت»، «زمان سرقت»، «اموال سرقت شده»، «تماس های فرد ناشناس» و نهایتا «نامه های تهدید آمیز»، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که سرقت می بایست توسط فرد یا افرادی صورت گرفته باشد که اطلاعات دقیقی از اعضای خانواده مالباخته، نگهداری اموال سرقت شده و همچنین ادامه پیگیری پرونده سرقت از سوی مالباخته در اختیار داشته اند لذا تحقیقات پلیسی بر روی دوستان ، بستگان و افراد مرتبط با مالباخته و اعضای خانواده ی ایشان تمرکز پیدا کرد.

در ادامه تحقیقات بعمل آمده، کارآگاهان پایگاه دوم آگاهی موفق به شناسایی فردی حدود 35 ساله بنام «امیر» شدند که بنا بر اظهارات مالباخته، حدودا دو سال پیش به خواهرزاده مالباخته پیشنهاد ازدواج داده و طی این مدت با خواهرزاده ایشان نامزد شده است.

مالباخته به کاراگاهان گفت:خواهرزاده بنده از دوران کودکی بهمراه من و خانواده ام زندگی می کند و بنده سرپرستی ایشان را نیز بر عهده دارم حدودا دو سال پیش، «امیر . غ» با مراجعه به محل سکونت بنده و خانواده ام مدعی شد که به خواهرزاده بنده علاقه مند شده و قصد ازدواج با وی را دارد؛ من نیز پس از صحبت با خواهرزاده ام و اطلاع از علاقه او به این جوان ، با ازدواج آنها موافقت کردم؛ طی این مدت و به منظور آماده شدن شرایط ازدواج، مابین این جوان و خواهرزاده ام رابطه نامزدی ایجاد شد و ایشان هر از گاهی و جهت ملاقات با خواهرزاده ام به منزل ما تردد دارند.

دستگیری متهم

در ادامه تحقیقات پلیسی، کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی اطلاع پیدا کردند که «امیر . غ» از مسافرت مالباخته به خارج از تهران، مدت زمان مسافرت و حتی زمان مراجعت آنها به تهران اطلاع دقیق داشته است.

با بهره گیری از اطلاعات دقیق بدست آمده در خصوص شخص «امیر . غ» و احتمال نقش و مشارکت وی در انجام سرقت تخته فرش های نفیس، کارآگاهان ضمن شناسایی محل سکونت امیر در منطقه تهرانپارس و انجام هماهنگی با مقام قضایی، اقدام به بازرسی محل سکونت وی در منطقه تهرانپارس کرده و طی بازرسی از این محل موفق به کشف تعداد سه تخته فرش از هفت تخته فرش مسروقه می شوند.

اعترافات متهم

«امیر» که پس از کشف سه تخته فرش متعلق به مالباخته، چاره ای جز بیان حقیقت نداشت صراحتا به ارتکاب سرقت اعتراف کرد متهم در اعترافات خود به کارآگاهان گفت:طی مدت زمانیکه تحت عنوان یکی از بستگان مالباخته به محل سکونت ایشان تردد داشتم، اطلاعات دقیقی در خصوص موقعیت کاری، مالی و نهایتا نگهداری تخته فرش های گران قیمت در داخل خانه ی ایشان پیدا کرده بودم و همین اطلاعات زمینه ای شد تا طراحی سرقت فرش ها را انجام دهم. نهایتا زمانیکه اطلاع پیدا کردم که مالباخته بهمراه تمامی اعضای خانواده اش قصد مسافرت به خارج از تهران را دارد، تصمیم به اجرای نقشه سرقت گرفتم و دو روز پیش از مراجعت مالباخته به تهران ، پس از ورود به داخل ویلا ابتدا اقدام به تخریب درب ساختمان داخل حیاط کرده و با اطلاع از محل نگهداری فرش ها به سراغ آنها رفته و اقدام به سرقت آنها کردم.

متهم در خصوص سرنوشت چهار تخته فرش دیگر نیز عنوان داشت که آنها را در منزل یکی از دوستانش در منطقه تهرانپارس پنهان کرده است که بلافاصله این مکان نیز شناسایی و تعداد چهار تخته فرش و مجموعا تمامی فرش های سرقت شده کشف (هفت تخته فرش)، به مالباخته بازپس داده شدند.

سرهنگ کارآگاه داوود مرادی، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به این مطلب که خواهرزاده مالباخته به هیچ عنوان نقش، مشارکت و یا اطلاعی از انجام سرقت توسط متهم نداشته است، افزود: با توجه به اعتراف صریح متهم به طراحی و انجام سرقت، کشف کلیه اموال سرقت شده و تکمیل تحقیقات و رسیدگی به پرونده ، متهم به دستور مقام محترم قضایی و با قرار یک میلیارد تومان روانه زندان شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
هاشمی
Germany
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
۰
۰
این خبز را خواندم برای اون دختر بیچاره و بازیچه شدنش وشدت نامردی این دزد ... متاسف شدم حالا خوبه با حماقتش خودشو لو داده مردك نامرد
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها