یک دامدار مسلح منطقه پاسارگاد استان فارس باوجود آنکه دامداریش مورد حمله یک خرس وحشی قرار گرفت و چهار دامش را تلف کرد اما به خرس قهوه ای شلیک نکرد.
کد خبر: ۸۰۸۲۴۰
گوسفندانش تلف شد اما به خرس شلیک نکرد

روح الله شهوند جوان عشایر شهرستان پاسارگاد چندی پیش، پس از حمله خرس قهوه ای، تلف شدن چهار راس از گوسفندانش و تخریب آغل آنها با توجه به داشتن تفنگ از خرس قهوه ای حمایت کرد و بدون تعرض و شلیک گلوله اجازه داد خرس پس از خوردن آب از آبشخور گوسفندان و خوردن لاشه گوسفندان تلف شده بدون هیچگونه تعرضی به سمت زیستگاه خود بازگردد.

شهوند در تشریح این ماجرا گفته است: نیمه های شب صدای خش خش برگ ها و درخت ها و موانعی که به دور فنس محل نگهداری دام ها پیچیده بودم بلند شد، به طرف محل نگهداری گوسفندان رفتم و یک خرس قهوه ای مشاهده کردم که «فنس» را با قدرت خود صاف و چند راس گوسفند را زخمی کرده و یک راس گوسفند نیز به دهان گرفته است.

وی افزود: خرس در حال بردن گوسفند بود که من چراغ ها را روشن کردم و با وجودی که سلاح در دست داشتم دلم نیامد که به سوی خرس شلیک کنم و فقط تلاش کردم با صدا و نور خرس را فراری دهم.

شهوند گفت: عشایر ما سالهاست در منطقه «چاه بید» زندگی می کنند وهر سال چندین خرس در این منطقه می بینند ولی هیچوقت خرس ها به گوسفندان ما حمله نمی کردند و اینکه چرا امسال این اتفاق افتاده قطعا به علت تشنگی و گرسنگی مفرط خرس هاست.

مهندس کشاورز رییس اداره محیط زیست شهرستان پاسارگاد در این زمینه با تقدیر از دامدار، در مراسمی با همکاری فرمانداری پاسارگاد در محل چادر عشایر حضور یافت و ضمن اهدای لوح تقدیر به روح الله شهوند، وی را به عنوان محیط بان افتخاری محیط زیست معرفی کرد.

منطقه گردنه خرسی و چاه بید از زیستگاه های اصلی خرس قهوه ای استان فارس است و حدود 40 خرس در این منطقه وجود دارد که در سال های اخیر و با توجه به خشکسالی و آتش سوزی امنیت خرس ها به خطر افتاده است.

شهرستان پاسارگاد به مرکزیت سعادت شهر در 110 کیلومکتری شمال شیراز واقع شده است. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها