یعقوب جدگال نماینده اهل تسنن استان سیستان‌وبلوچستان در مجلس نهم گفت: این مفهوم باید به کشورهای قربانی تروریسم تفهیم شود که غربی‌ها و صهیونیست‌ها به هیچ وجه خیرخواه آن‌ها نیستند.
کد خبر: ۸۰۷۷۵۲
کشورهای قربانی ترور باید بدانند که غربی‌ها خیرخواه آن‌ها نیستند

به گزارش جام جم آنلاین یعقوب جدگال در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی دومین کنگره بین‌المللی 17000 شهید ترور افزود: جمهوری اسلامی ایران خود اصلی‌ترین قربانی تروریسم است و دنیا هم شاهد این وضعیت ایران است.

نماینده مردم چابهار، نیک‌شهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی، تروریسم را غده سرطانی ایجادشده به‌دست صهیونیست‌ها و کشورهای غربی دانست و اظهار کرد: قطعاً غده سرطانی تروریسم از آمریکا و رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانان آن‌ها تغذیه می‌شود. کشورهای مسلمان و آزادی‌خواه باید بدانند و آگاه باشند که تروریسم دولتی غده سرطانی است که به‌دست آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی تولید و در کالبد کشورهای قربانی ترور تزریق شده است.

وی در ادامه وحدت واقعی جهان اسلام را خواستار شد و تاکید کرد: کشورهای آزادی‌خواه و کشورهای مسلمان باید وحدت خود را در برابر کشورهای تروریسم‌پرور و حامیان آن‌ها حفظ کنند. باید به کشورهای همسایه و سایر کشورهای آزادی‌خواه جهان بگوییم در حالی که ایران اصلی‌ترین قربانی ترور است، به حمایت از تروریسم متهم می‌شود. بین کشورهای همجوار و کشورهای اسلامی باید این تفاهم و توافق به وجود آید تا بتوان به‌صورت متحد به جنگ با ترور و تروریسم رفت.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در پیشنهادی تفهیم این حقیقت به کشورهای قربانی تروریسم را خواستار شد که غربی‌ها و صهیونیست‌ها خیرخواه آن‌ها نیستند.

نماینده اهل تسنن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران باید از مسئله بیداری اسلامی، بصیرت، وحدت، اتحاد و همدلی در جهت همگراکردن کشورهای اسلامی و کشورهای قربانی تروریسم استفاده کند و جهان را از خطر بزرگ و پررنگ تروریست‌های غربی‌صهیونیستی آگاه کند. مردم و مسئولان این کشورها باید بفهمند که آمریکا و ایادی این کشور خیرخواه‌شان نیستند.

نماینده مردم چابهار، نیک‌شهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی اجتماع کشورهای آزادی‌خواه، قربانی تروریسم و مسلمان با هدف افشاگری جنایات آمریکا و کشورهای غربی را مورد تقدیر قرار داد و افزود: باید از ظرفیت نشست‌ها، همایش‌ها، کنگره‌ها و مجامع بین‌المللی در بهترین سطح استفاده کرد و برای مردم و دولت‌های جهان از جفاها و مظالم تروریست‌ها سخن گفت که معتقدم این کنگره، فرصت بسیار خوبی برای تحقق این پیشنهاد است.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور تاکید کرد: این کنگره ظرفیت بسیار خوبی برای جمهوری اسلامی ایران جهت افشای فریب‌کاری‌ها و جنایات تروریست‌ها و حامیان آن‌هاست. از این کنگره و نتایج خوب آن باید در بالاترین سطح و در بهترین وضعیت استفاده شود.

جدگال در عین حال سازمان ملل متحد را جایگاه مناسبی برای اعلام حقانیت جمهوری اسلامی ایران در مسئله ترور و تروریسم دانست و خطاب به برگزارکنندگان دومین کنگره بین‌المللی 17000 شهید ترور خاطرنشان کرد: شاخص‌ها و مسائلی که در این کنگره مطرح می‌شود باید با دقت مشخصی صورت گیرد. هم‌چنین از کشورهای قربانی تروریسم، کشورهای اسلامی و کشورهای آزادی‌خواه در سطح گسترده‌ای به این کنگره دعوت شوند تا هم در کنگره و هم نشست‌های فرعی آن با آگاهی‌رسانی و افشاگری خانواده شهدای ترور از ابعاد پنهان جنایات حامیان و عاملان تروریسم آگاهی یابند.

نماینده مردم چابهار، نیک‌شهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی استفاده از همه ظرفیت‌های تصویری و مکتوب رادیو و تلویزیونی و فضای مجازی برای انعکاس مناسب کنگره و نتایج آن را مفید فایده دانست و خاطرنشان کرد: حضور رسانه‌های ملی و بین‌المللی و حتی پایگاه‌های خبری در فضای مجازی کمک مؤثری در ایجاد شور و شوق و انگیزه برای حضور حداکثری کشورها در این کنگره می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها