مرس، کره ای ها را خانه نشین کرد

خبرها از کره جنوبی حاکی است، بیم از ابتلا به بیماری مرس، مردم آن کشور را خانه نشین کرده است و افراد تمایلی به خرید رفتن و شرکت در فعالیت های خارج از خانه ندارند.
کد خبر: ۸۰۶۹۸۸
مرس، کره ای ها را خانه نشین کرد

خبرگزاری کیودو ژاپن روز پنجشنبه از سئول گزارش داد که 14 مورد تازه ابتلا به ویروس کرونا «سندروم تنفسی خاورمیانه» (مرس) مورد تایید قرار گرفته و تعداد افراد مبتلا به 122 تن رسیده است.

گفته می شود که تعداد کسانی که براثر این بیماری در کره جنوبی جان خود را از دست داده اند، همچنان 9 نفر است.

هشت تن از افرادی که بتازگی مبتلا شده اند هنگام بازدید از یک مرکز پزشکی در سئول به این بیماری مبتلا شدند.

وزیر بهداشت و رفاه کره جنوبی در ارتباط با ابتلای یک زن باردار به این بیماری گفت: مورد ابتلای یک زن باردار به این بیماری در بین موارد مربوط به «کشورهای خارجی» بسیار کمیاب است.

پس از شناسایی اولین مورد ابتلا به مرس در 20 ماه مه (30 اردیبهشت)دولت کره جنوبی تصمیم قطعی برای مهار این بیماری تنفسی گرفته است.

در این تاریخ پزشکان کره ای یک مرد 68 ساله را که اخیرا به چهار کشور در خاورمیانه سفر کرده بود با این بیماری مورد شناسایی قرار دادند.

براساس این گزارش تا امروز (پنجشنبه) سه هزار نفر قرنطینه دو هزار و 400 مدرسه به طور موقت تعطیل شده اند.

«پارک گئون های»، رییس جمهور کره جنوبی به منظور هماهنگ کردن تلاش های مبارزه با این ویروس سفر خود را به آمریکا که قرار بود، روز یکشنبه آغاز شود به تاخیر انداخته است.

هنگ کنگ به شهروندان خود هشدار داده تا از سفرهای غیرضروری به کره جنوبی بپرهیزند.

ویروس این بیماری اولین بار در سال 2012 در عربستان تشخیص داده شد که تاکنون بیش از یک هزار مورد از ابتلا به این بیماری را گزارش کرده است.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است ، یک هزار و 150 مورد ابتلا به این بیماری با تایید آزمایشگاهی به این سازمان گزارش شده است و تاکنون 443 تن جان خود را براثر این بیماری از دست داده اند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها