«ریک پری» فرماندار سابق تگزاس و نامزد جمهوریخواه انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا گفت «اگر رئیس‌جمهور شوم، اولین کارم پاره کردن توافق هسته‌ای خواهد بود».
کد خبر: ۸۰۶۲۰۹
کار اولم در ریاست جمهوری، پاره کردن توافق با ایران است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ضمن رد مذاکرات هسته‌ای ایران و 5+1 تاکید کرد که اولین کارش در صورت رئیس‌جمهور شدن، دور انداختن توافقنامه هسته‌ای است.

در حالی که مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 5+1 برای رسیدن به توافق نهایی همچنان ادامه دارد و طرف‌ها به شدت در حال رایزنی برای رسیدن به توافق جامع هستند، یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌گوید به محض رئیس‌جمهور شدن متن توافق را دور می‌اندازد.

به گزارش سی‌ان‌ان، «ریک پری» فرماندار سابق ایالت تگزاس و نامزد جمهوریخواه انتخبات 2016 در این باره گفت: «اگر من به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شوم، اولین کاری که من پس از رسیدن به دفتر کار و جلسه ریاست جمهوری خواهم کرد، پاره کردن این توافقنامه خواهد بود».

وی که سال 2012 هم برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد شده بود اما نتوانست به عنوان نامزد نهایی جمهوریخواهان خود را برای رقابت با باراک اوباما آماده کند، به شدت از استراتژی او در مقابله با داعش هم انتقاد کرد.

ریک پری در اظهارنظری عجیب و بی پایه و اساس مدعی شد که علت عدم تمایل رئیس‌جمهور آمریکا برای براه اندازی جنگ زمینی علیه داعش، مذاکرات هسته‌ای با ایران است.

فرماندار سابق آمریکایی گفت: «این رئیس‌جمهور آنچنان غرق امضای توافق با ایران شده که حاضر شده بسیاری از متحدانمان را به خطر بیاندازد و من فکر می‌کنم این موضوع کاملا نامناسب است».

او با هشدار درباره ایران هم ادعا کرد: «شما باید به خاطر داشته باشید که اینها (ایرانی‌ها) چه کسانی هستند. آن‌ها مستقیما مسئول کشتن تفنگداران دریایی ما در بیروت هستند و ایران بود که سلاح‌هایی را که سربازان ما در عراق را کشت، تامین می‌کرد».

ادعاهای این مقام سابق و نامزد کنونی انتخابات بار دیگر سوالات و تردیدها درباره تعهد رئیس‌جمهور آتی آمریکا درباره توافق احتمالی هسته‌ای با ایران ایجاد می‌کند چرا که چندین تن از نامزدهای انتخاباتی به ویژه از کمپ جمهوریخواهان به شدت از چارچوب توافق هسته‌ای انتقاد و آن را رد کرده‌اند. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
كاربر
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
۰
۰
باشه خداكنه تو رئیس جمهور شی اگه شدی پاره كن.
نه كه شماها جوانان مارو نكشتین
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها