تاتو کردن می‌تواند عوارض جدی و بلندمدت داشته باشد که عفونت، خارش، ورم و قرمز شدن پوست از این موارد است. به گزارش ایسنا، پزشکان آمریکا می‌گویند از هر 10 نفر که تاتو می‌کنند، یک نفر با عوارضی چون عفونت، خارش و قرمز شدن پوست روبه‌رو می‌شود که گاهی تا چند سال پس از تاتو نیز این عوارض باقی می‌ماند.
کد خبر: ۸۰۳۷۳۵

دکتر ماری لگر، از متخصصان پوست مرکز پزشکی لانگون در دانشگاه نیویورک گفت: در بررسی حدود 300 نفر که تاتو انجام داده بودند، مشکلات پیش‌روی آنان مورد مطالعه قرار گرفت و مشخص شد حدود 10 درصد آنان با عوارضی روبه‌رو بودند. برای برخی بیماران این مشکلات همچون عفونت باکتریایی یا تورم و خارش موقت یا کوتاه‌مدت بوده‌ است.

همچنین به گفته این پزشک، از هر 10 بیماری که از عوارض تاتو شکایت داشتند، شش نفر با مشکلات مزمن روبه‌رو شدند. علاوه بر این، اگرچه بسیاری از این بیماران برای سال‌ها از عارضه خارش یا ورم رنج برده‌اند، اما تعداد کمی از آنان مشکل خود را با پزشک در میان گذاشته‌اند.

او همچنین گفت: برخی مطالعات انجام شده در اروپا حاکی است، رنگ سیاه مورد استفاده در تاتو حاوی کربن است در حالی که رنگ قرمز از ترکیب‌های نیتروژن تشکیل شده‌ است. تحقیقات اولیه حاکی است، این مواد می‌توانند موجب انواع واکنش‌های مختلف شوند. علاوه بر این، علت بروز مشکلات تاتو در تمام بیماران مشخص نیست.

این پزشک افزود: لازم است تمام افرادی که با این عوارض روبه‌‌رو می‌شوند، با پزشک مشورت کنند که معمولا داروهای موضعی یا خوراکی برای آنها توصیه می‌شود، هر چند در برخی موارد از بین بردن تاتو بهترین گزینه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها