پیرمرد سوئیسی چگونه دوباره رییس فیفا شد؟

بلاتر و یک دنیا اتهام

جام جم ورزشی: سپ بلاتر در میان دنیایی از حاشیه ها، مخالفت ها و اتهام ها بار دیگر موفق شد سکان هدایت بالاترین نهاد فوتبالی دنیا را در دست بگیرد.
کد خبر: ۸۰۳۰۸۴
بلاتر و یک دنیا اتهام

به گزارش جام جم ورزشی ، بلاتر پر استرس ترین روز زندگی خود را پشت سر گذاشت و حالا که فکر می کند می بیند موفقیت او در راه کسب صندلی ریاست فیفا ارزش آن همه استرس را داشته است. او در حالی به انتخابات مجدد فیفا گذاشت که انبوهی ازمخالفان و دشمنان را در اطراف خود می دید. درست دو روز قبل از انتخابات فیفا تعدادی از مدیران ارشد فیفا به اتهام پولشویی بازداشت شدند که حالا این شایعه به وجود آمده که بلاتر در پولشویی این افراد نقش داشته است. بر اساس گزارش یک نشریه انگلیسی آن هم به فاصله 24 ساعت به آغاز انتخابات ریاست فیفا ، هزینه اقامت و خوشگذرانی مدیران فیفا در هتل‌های مجلل زوریخ در سال گذشته تنها 27 میلیون دلار بوده است. اما این سازمان برای پیشرفت فوتبال بانوان جهان در مدت 3 سال فقط 13 میلیون دلار هزینه کرده است.

این نشریه نوشت این آمار تنها بخشی از ارقامی است که فیفا برای مدیرانش هزینه کرده است. در حالیکه می‌توانست با سرمایه‌گذاری کافی، باعث پیشرفت فوتبال مردان و بانوان سراسر جهان شود.

براساس این گزارش سپ بلاتر که در اظهارات صبح جمعه (دیروز) به فساد نزد مدیرانش اعتراف کرده و گفته قادر به مهار این اتفاقات ناخوشایند نبوده، خود در جریان دقیق اتفاقاتی مثل خوشگذرانی‌‌ها و پرداخت هزینه‌های کلان بوده است.

از این موضوع که بگذریم به مخالفت برخی از فدراسیون های مهم دنیای فوتبال از جمله آلمان با بلاتر می رسیم. علاوه بر آن اسطوره هایی نظیر مارادونا و لوئیس فیگو نیز مخالف صد در صد بلاتر بودند. روز برگزاری انتخابات که دیروز بود نیز شایع شد مقر فیفا در زوریخ بمب گذاری شده است!

اما بعد از گذشت دقایقی مسئولان سالن از کلیه کسانی که در محل حضور داشتند،‌درخواست کردند به منظور پاکسازی و رفع نگرانی بابت این موضوع اقدام به ترک محل نشست کنند.

با همه این اتفاقات بلاتر اکنون باز هم رییس فیفاست. او چهار سال بسیار سخت در پیش رو خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها