هرگز آونتادور سوپرولوچه را دست‌کم نگیرید. به‌تازگی ویدئویی از نوپاترین فرزند لامبورگینی در پیست نوربرگ‌رینگ آلمان منتشرشده که با دیدن آن اولین مفهومی که به ذهنتان خطور خواهد کرد همین جمله است.
کد خبر: ۸۰۰۸۰۲
جنجال سوپرولوچه در نوربرگ ‌رینگ + فیلم

به گزارش جام جم آنلاین، آونتادور اِس‌وی با ثبت یک دور پیست در زمان 6 دقیقه و 59 ثانیه و 73 صدم ثانیه جنجال جدیدی به پا کرده است. با این رکورد، سوپرولوچه‌ جوانِ لامبورگینی به جمع قلیلِ هایپرکارهایی می‌پیوندد که توانسته‌اند یک دور نوربرگ‌رینگ را در کمتر از 7 دقیقه طی کند.

با نگاهی به لیست اعضای زیر 7 دقیقه به اسامی سر شناخته‌ای چون پورشه 918 اسپایدر و مک‌لارن P1 برمی‌خوریم! از P1 که بگذریم (مک‌لارن P1 طبق تأیید کمپانی می‌تواند یک دور نوربرگ‌رینگ را در کمتر از 7 دقیقه طی کند اما هنوز هیچ اقدامی برای ثبت رکورد رسمی آن صورت نگرفته است)، پرچم‌دار پورشه با زمان 6 دقیقه و 57 ثانیه حدود 2 ثانیه از آونتادور اِس‌وی سریع‎‌تر است.

به‌عنوان یک نکته‌ بسیار مهم دقت کنید که این دو اتومبیل دارای قوای محرکه هایبریدی باتری–درون‌سوز هستند و به پیشرانه‌های قدرتمندِ حدود 900 اسب بخاری تکیه‌دارند؛ اما آونتادور اِس‌وی تنها با بهره‌گیری از یک قلب پرقدرت V12 تنفس طبیعی 740 اسب بخاری و بدون جعبه‌دنده دوکلاچه این رکورد را ثبت کرده و از این نظر در جایگاه چشم‌گیرتری نسبت به بقیه قرار می‌گیرد.

البته فراموش نکنید که نمونه‌ مورد استفاده برای ثبت زمان، لاستیک‌های حرفه‌ای PZero Corsa ساخت پیرلی (Pirelli) را نیز به پا داشته است.(پدال)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها