در این فیلم بیننده شاهد گونه ای ماهی با نام ببر ماهی گولیات خواهد بود که به واقع اسمش برازنده هیبتش است. نوعی ماهی که حتی کروکودیل ها نیز از آن بیم دارند.
کد خبر: ۷۹۹۶۸۵
ببر ماهی گولیات ، هیولای رودخانه + فیلم + عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از لومتن، جرمی واد ماجراجوی مشهور در جریان تهیه یکی از قسمت های مستند رایورز مونسترز ( هیولاهای رودخانه ) موفق شد در رودخانه کنگو در آفریقا گونه ای ماهی را صید کند که واقعا یک هیولا است.

ببر ماهی گولیات می تواند طولی بیش از 1.70 متر و وزنی بالغ بر 45 کیلو داشته باشد. با این حال، نقطه قوت این ماهی 32 دندان مثلث شکل به اندازه 3.5 سانتیمتر و سبعیت ذاتی اش است. این ماهی آب شیرین حتی از کروکودیل های رودخانه کنگو هم بیم ندارد.

ببر ماهی گولیات با آرواره های قوی و دندان های مرگبار می تواند به راحتی گوشت طعمه را چنان به سرعت جدا کند که حیوان بینوا حتی متوجه بلایی که به سرش آمده است، نشود.

دندان های این ماهی خواه جنس نر خواه ماده به یک شکل و اندازه بوده و به گونه ای است که مانند یگ گیره درون هم بسته می شوند. این ماهی در زبان محلی مبنگا نام دارد.

این ماهی گونه های مختلفی دارد که در شاخه های رودخانه کنگو زندگی می کنند . با توجه به اینکه عمق رودخانه کنگو در برخی از نقاط حدود 230 متر است هنوز برخی از گونه های این ماهی ناشناخته باقی مانده اند.

فیلم را با هم ببینیم. بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها