کشتی حامل کمک‌های انساندوستانه جمهوری اسلامی ایران برای مردم یمن که دوشنبه گذشته بندرعباس را به مقصد بندر الحدیده در غرب یمن ترک کرد دیروز به خلیج عدن رسید و آن‌طور که گزارش‌ها حکایت دارد اگر کشورهایی که تاکنون مانع رسیدن کمک‌ها شده‌اند مشکلی ایجاد نکنند، کشتی نجات با شکستن محاصره یمن، پنجشنبه به دست مردم این کشور خواهد رسید. این کشتی حامل 2500 تن مواد غذایی و پزشکی و لوازم دیگر است و ده‌ها فعال حقوقی، پزشک و خبرنگار از کشورهای مختلف آن را همراهی می‌کنند.
کد خبر: ۷۹۸۸۶۳

به گفته ناصر چرخساز، سرپرست سازمان امداد و نجات هلال احمر، کشتی نجات، اکنون در آب‌های بین‌المللی و در نزدیکی بندر سلاله قرار دارد و تا فردا به تنگه باب‌المندب می‌رسد. چرخساز تاکید کرده برای پهلوگیری و تخلیه بار این کشتی، هماهنگی‌های لازم با هلال احمر یمن و کشورهای همسایه صورت گرفته است.

در همین حال خبرنگار اعزامی خبرگزاری صدا و سیما که با کشتی نجات به سمت یمن در حرکت است، گفت: مسافران کشتی نجات بر ماموریت خود که شکستن محاصره یمن است مصمم‌تر شده‌اند.

شهسوار حسینی در گفت‌وگوی زنده با بخش خبری 14 شبکه یک سیما گفت: در ششمین روز از حرکت کشتی نجات بیش از 1000 مایل از مسافت 1785 مایلی بین بندر عباس و بندر حدیده یمن پیموده شده است.

وی با اشاره به ورود کشتی نجات به خلیج عدن اعلام کرد که این کشتی در حال حاضر در آب‌های آزاد در کنار سواحل یمن در حال حرکت به سمت تنگه باب المندب است.

خبرنگار صدا و سیما گفت: ناوهای جنگی از کشورهای مختلف در کریدور بین‌المللی خلیج عدن حضور دارند که از جمله آنها ناو گروه ارتش جمهوری اسلامی ایران است که وظیفه حمایت از کشتی‌های تجاری مستقر در خلیج عدن را به عهده دارد.

همزمان با ارسال کمک‌های انساندوستانه ایران برای مردم یمن، رایزنی‌های دیپلماتیک مقامات کشورمان برای حل بحران این کشور نیز ادامه دارد و در تازه‌ترین رویداد، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان عصر شنبه با همتایان چینی و روسی خود در خصوص تحولات یمن تلفنی گفت‌وگو کرد.

به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه؛ مهم‌ترین محور این گفت‌وگوها مربوط به بحران یمن و شرایط ناگوار انسانی و نحوه کمک‌رسانی به مردم این کشور بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها