پاتک شبانه پلیس به عملیات گروگانگیری پایان داد

دستگیری گروگان‌گیرها در کمتر از 8 ساعت

تحقیقات پلیسی برای دستگیری طراح گروگانگیری 100 هزار دلاری در حالی آغاز شده که متهمان دیروز در دادسرای جنایی تهران به تشریح ماجرا پرداختند .
کد خبر: ۷۹۷۹۹۵
جزئیات گروگانگیری ‌100 هزار دلاری در شمال پایتخت

به گزارش جام‌جم، ساعت 7 و 30 دقیقه روز سه‌شنبه سینا 13 ساله از خانه‌شان در محله نیاوران خارج شد تا مثل هر روز سوار سرویس مدرسه شود. دقایقی بعد به جای سرویس مدرسه، پژو 405 مقابل سینا متوقف شد. او ابتدا توجهی به آنها نکرد و همچنان منتظر سرویس مدرسه بود که ناگهان مردی از خودروی پژو پیاده شد و پس از پرسیدن آدرس، سینا را با زور سوار خودرو کرد و همراه دو همدستش فرار کرد. ساعاتی بعد یکی از کودک ربایان با پدر سینا تماس گرفت و مدعی شد که او را ربوده و برای آزادی کودکش باید 100 هزار دلار بپردازد.

دکتر سودی، مدیر دانشگاه پرسپولیس که فرزندش در دام گروگانگیران بود، به پلیس آگاهی پایتخت رفت و با بازگو کردن ماجرا برای نجات پسر نوجوانش درخواست کمک کرد. در حالی که جستجوی پلیس برای دستگیری آدم‌ربایان آغاز شده بود، یکی از گروگانگیران با خانواده سینا تماس گرفت و به آنها یک شبانه‌روز مهلت داد تا پول درخواستی را تهیه کنند، تا پسرشان کشته نشود.

ماموران با بررسی تماس مرد آدم‌ربا متوجه شدند سیمکارتی که متهم از آن استفاده می‌کند، سرقتی است.

در ادامه تجسس‌های پلیسی ماموران پس از 10 ساعت عملیات ضربتی مخفیگاه آدم‌ربایان فراری را در خیابان دماوند شناسایی و با اعزام به آنجا محل مورد نظر را محاصره کردند. آدم‌ربایان که 4 نفر بودند به محض مشاهده ماموران قصد فرار داشتند که در نتیجه با ماموران درگیر شده و یکی از آنها با شلیک گلوله پلیس کشته شد و همدستانش دستگیر شدند. ماموران پسر ربوده‌ شده را که در صندوق‌ عقب خودروی پژوی متهمان زندانی بود نجات و به خانواده‌اش تحویل دادند.

متهمان روز گذشته برای ادامه تحقیقات نزد محسن مدیرروستا، بازپرس شعبه ششم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران منتقل شدندو به تشریح ماجرای این گروگانگیری پرداختند. 3 متهم دستگیر شده در بازجویی‌ها مدعی شدند طراح این کودک‌ربایی متهم فراری پرونده به نام پوریا بود و آنها نقش واسطه را داشتند.

صاحب خودروی پژو نیز با شکایت از متهمان گفت: ساعت 12 شب دوشنبه 2 پسر جوان را از میدان الغدیر به مقصد خیابان اتحاد سوار کردم.

در میانه راه مرد جوانی که عقب نشسته بود چاقویی را زیر گلویم گذاشت و همدستش مرا از خودرو به بیرون پرت کرد. آنها 2 ضربه هم با چاقو به دستم زدند.

بازپرس جنایی با صدور قرار بازداشت موقت محسن و پویا را در اختیار کارآگاهان پلیس قرار داد و میثم نیز با قرار وثیقه 5 میلیارد ریالی روانه زندان شد.

تحقیقات برای دستگیری متهم اصلی این آدم‌ربایی ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها