مقامات قضایی آمریکا بار دیگر یک افسر سفیدپوست را که یک نوجوان سیاه پوست غیرمسلح را به ضرب گلوله از پای در آورده است، تبرئه کردند.
کد خبر: ۷۹۷۷۹۶
یک پلیس قاتل دیگر در آمریکا تبرئه شد

قاضی «دین کانتری دیستریکت» ایالت ویسکانسین آمریکا اعلام کرد: ماتئو کینی افسر سفیدپوستی که یک جوان 19 ساله دورگه را در مارس (اسفند) گذشته کشت، با اتهامی مواجه نیست.

وی گفت: تحقیقاتش نشان می دهد که مرگ «تونی رابینسون»، نتیجه استفاده قانونی پلیس از سلاح بوده و از این رو اتهامی متوجه پلیس خاطی نیست.

مرگ این نوجوان سیاه پوست تظاهرات گسترده ای را در شهر مدیسون، مرکز ایالت ویسکانسین آمریکا برانگیخت و به انتقادها از تبعیض نژاد و بدرفتاری نیروهای پلیس در مقابل شهروندان سیاه پوست این کشور دامن زد.

صدها هزار تظاهرکننده با حمل پرچم هایی که بر روی آنها نوشته بود «زندگی سیاه پوستان مهم است»، اعتراض خود را به تبرئه این افسر آمریکایی نشان دادند. این تظاهرات ها قرار بود صبح چهارشنبه نیز ادامه داشته باشد.

خیابان های آمریکایی در چند وقت گذشته صحنه اعتراضات گسترده علیه خشونت پلیس و تبعیض نژادی بوده است.

مرگ «فرد گری» جوان 25 ساله سیاه پوست آمریکایی تظاهرات هایی را در شهر بالتیمور واقع در ایالت مرلیند آمریکا برانیگخت.

این جوان آمریکایی یک هفته پس از دستگیری بدست پلیس، به دلیل جراحات ناشی از آسیب نخایی در 19 آوریل (30 فروردین) در گذشت.

پارسال نیز قتل مایکل براون نوجوان سیاه پوست آمریکایی به دست یک پلیس سفیدپوست و در پی آن تبرئه پلیس قاتل، شهر فرگوسن ایالت میسوری آمریکا را به صحنه خشونت و درگیری بین مردم و نیروهای پلیس بدل کرد و فریاد اعتراض مدافعان حقوق بشر و مخالفان تبعیض نژادی را بلند کرد.

چندی بعد اریک گارنر آفریقایی-آمریکایی دیگر آمریکایی که به دلیل فروش سیگار به دست پلیس بازداشت شد، در نتیجه فشار پلیس بر گلوی وی که باعث خفگیش شد، جان باخت و تظاهرکنندگانی که به حمایت وی و انتقاد از خشونت پلیس آمریکا به خیابان های این کشور آمدند، شعار «نمی توانم نفس بکشم» را سر دادند، جملاتی که وی در آخرین لحظات زندگیش بر زبان راند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها