مجلس شورای اسلامی مصوب کرد که طرح معافیت سربازی دانشجویان کشتیرانی به صورت عادی مورد بررسی قرار گیرد.
کد خبر: ۷۹۶۵۰۳
طرح معافیت سربازی دانشجویان کشتیرانی،عادی بررسی می‌شود

سیدحسین دهدشتی درباره طرح یک فوریتی اصلاح ماده 9 قانون خدمت وظیفه عمومی، اظهار کرد: فراکسیون دریایی مجلس با همکاری مرکز پژوهش‌ها و معاونت قوانین این طرح را پیشنهاد کردند که نتیجه تصمیم این اصلاحیه بومی‌سازی خواهد بود و از آنجایی که ایران کشوری دریایی به شمار می‌رود بهتر است که برای تأمین منابع انسانی تمهیدات لازم در قانون صورت گیرد.

نماینده مردم آبادان در مجلس با بیان این‌که این قانون از سال 90 به این سو اجرایی نشده است، گفت: طبق قانون افراد با تعهد ده ساله در ناوگان‌های دریایی می‌توانستند عملاً خدمت وظیفه را انجام دهند.

مجلس شورای اسلامی با 96 رأی موافق،‌ 25 رأی مخالف و 20 رأی ممتنع از مجموع 217 رأی حاضر با یک فوریت این طرح مخالفت کرد تا به صورت عادی بررسی شود.

ماده 9 قانون خدمت وظیفه عمومی صراحت دارد به اینکه دانشجویان دوره چهارساله آموزشی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به شرط سپردن تعهد و انجام ده سال خدمت در این شرکت پس از طی دوره آموزشی مقدماتی و تخصصی در نیروی دریایی و بر روی عرشه ناوهای نیروی دریایی از انجام بقیه خدمت دوره ضرورت معاف خواهند بود که البته اصلاحیه این قانون به صورت عادی در دستور کار مجلس قرار گرفت.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها