عجیب‌ترین هزینه‌ دولت‌های جهان

ریختن پول درون چاه به شیوه مدرن

عجیب‌ترین انسان‌های کره زمین

داستان آدم‌هایی با هزار علامت تعجب

تا به حال در این صفحه هر چه خواندید از چیزهای عجیبی بوده که یک ویژگی مشترک داشتند. مثلا همین هفته پیش برایتان از عجیب‌ترین مادران جهان نوشتیم. ولی این هفته می‌خواهیم قصه عجیب آدم‌های معمولی را برایتان بگوییم. این گزارش برای بار نخست در سایت oddee که خبرهای عجیب جهان را پوشش می‌دهد، منتشر شده است.
کد خبر: ۷۹۵۹۲۵
داستان آدم‌هایی با هزار علامت تعجب

قصه اولین آدم عجیب، داستان مردی است که چهار دهه است نتوانسته بخوابد. «ان گوک» ویتنامی در سال 1973 به بیماری بی‌خوابی مبتلا شد. بعد از یک تب او دیگر نتوانست بخوابد و حالا بیش از 14 هزار روز است که او چشم روی هم نگذاشته است. جالب است بدانید وضعیت این مرد هفتاد و سه ساله الان مناسب است. او همچنان به زندگی معمول خود ادامه و حتی کارهای سخت کشاورزی را بدون کمک و بخوبی انجام می‌دهد. پزشکان هم سلامت او را تائید کردند، هرچند خودش می‌گوید که مانند یک گیاه بدون آب شده است. او در این مدت خیلی از کارهایش مثل پرورش ماهی را در شب انجام داده ولی مهم این است که از لذت خوابیدن محروم مانده است، مخصوصا لذت خوابیدن در یک صبح بهاری وقتی نسیمی هم از پنجره می‌آید.

مورد عجیب بعدی را بشنوید از یک مرد هندی؛ مردی که شکم بزرگی داشت و شاید هم به خاطر همین سرکوفت‌های زیادی از اطرافیان می‌شنید که چاق شده و باید رژیم لاغری بگیرد. مدتی بعد او فهمید که این یک بیماری است و احساس کرد توموری در شکمش است. بعد از چند وقت که شکم این مرد خیلی بزرگ‌تر شد او ناچار به یک عمل جراحی تن داد و متوجه شد با یک پدیده نادر در دنیای پزشکی روبه‌رو شده است. در شکمی که حالا مثل یک زن حامله 9 ماهه شده بود برادر دو قلوی او در حال رشد بود.

مورد سوم یک مرد ژاپنی است که در جریان جنگ جهانی دوم برای ارتش ژاپن خدمت می‌کرد. این مرد توانست در سال 1944 و در جریانی نبردی در جزیره گوام از دست سربازان آمریکایی بگریزد ولی وقتی 28 سال بعد یعنی در سال 1972 همراه دو بومی آن منطقه پیدا شد، معلوم شد که این سرباز ژاپنی این مدت را در یک زیرزمین در جزیره گوام می‌زیسته است. حتی بعد از این‌که فهمیده جنگ جهانی دوم به پایان رسیده هم ترس از جانش باعث شده که همان جا بماند و به زندگی مخفی خود ادامه دهد. فقط یک لحظه تصور کنید که 28 سال یکجا قایم شده باشید. واقعا دیوانه کننده است.

مورد چهارم باز هم از هند است. بوهاری پنجاه‌و‌چهار ساله رکورددار بیشترین میزان مرگ البته به صورت رسمی و نه واقعی است. عموی این مرد بخت برگشته در سال 1976 یعنی حدود سال 54 شمسی به دولت مراجعه کرد و نام او را به عنوان یک مرده ثبت کرده تا بتواند به اصطلاح زمین او را بالا بکشد. او از آن سال تا سال 1994 مرده محسوب می‌شد، تا این‌که پس از مراجعه به یک بانک فهمید نامش در فهرست مردگان ثبت شده است.

این مرد هندی از آن روز به مدت 18 سال جنگید تا بتواند دوباره به طور رسمی زنده شود. بعدها معلوم شد حدود 20 هزار نفر در هند این وضعیت را دارند و به دلیل این اطلاعات غلط، هر آن امکان قتل آنها نیز وجود دارد.

مورد عجیب بعدی از ژاپن است. آقای ناکاماتسو که اهل این کشور است، 86 سال دارد و مدعی است که دارای بیش از 3300 اختراع است. یکی از اختراعات مشهور او فلاپی دیسک است که پیش از عصر فلش دیسک و دی وی دی و سی دی کار خیلی از ما را راه می‌انداخت. اما فقط تعداد اختراعات نیست که ناکاماتسو را عجیب کرده است. او به شکل مریض گونه‌ای وسواس عکاسی از وعده‌های غذایی خود را دارد به گونه‌ای که 34 سال از تمام غذاهای خود عکس می‌گیرد و بعد هم با استفاده از آن عکس به تحلیل وعده غذایی خود می‌پردازد. درباره انگیزه او از این کار چیزی گفته نشده است، اما هدف او برای عمر طولانی این دنیا احتمالا یکی از دلایل است.

آخرین فردی که در این فهرست از او یاد می‌کنیم یک مرد فرانسوی است؛ لوتیتو که در سال 1950 به دنیا آمده به یک «همه چیز خوار» مشهور است. او از کودکی خوردن چیزهای نامربوط چون زباله، لاستیک و حتی آهن را آغاز کرده و این عادت را در سال‌های بزرگسالی خود هم ادامه داده است. جالب است بدانید که با وجود این‌که برخی اوقات او چیزهایی می‌خورد که به گفته پزشکان مسموم‌کننده است؛ اما تاکنون از این رژیم غذایی خود بیمار نشده است. شاید او معده عجیب و غریبی دارد که می‌تواند این چیزها را هضم کند. هر چه هست ما توصیه نمی‌کنیم روش او را پیش بگیرید. همین نان و پنیر یا چلوکباب برای ما بس است.

مصطفی مسجدی آرانی / چمدان (ضمیمه آخر هفته روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها