هلاکت 12 نظامی سعودی

یمن خاموش شد

با تداوم تجاوزگری های رژیم آل سعود به یمن 90 درصد از این کشور در خاموشی فرو رفته است.
کد خبر: ۷۹۵۰۳۰
یمن خاموش شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی العالم ، تجاوزگری های مستمر رژیم سعودی به یمن و قطع شدن خطوط انتقال برق به مأرب و نبود سوخت لازم برای نیروگاههای برق موجب شده است، 90 درصد از این کشور در تاریکی فرو رود.

حیدر عبدالله قائم مقام وزارت برق یمن اعلام کرده است، از جمعیت 25 میلیونی یمن 90 درصد در بی برقی بسر می برند.

وزارت برق یمن درباره فجایع انسانی به سبب قطع برق به ویژه در بیمارستانها و تاسیسات مربوط به آب و امور مربوط به زندگی روزمره مردم هشدار داده است.

نبود گازوئیل و نفت سیاه عمده ترین علت از کار افتادن نیروگاههای برق و خصوصاً دو نیروگاه بخار 50 مگاواتی است. افزون بر این نیروگاه گازی مأرب نیز به علت آسیب دیدن ایستگاه فشارقوی منطقه جدعان همچنان از مدارخارج مانده است.

ادامه حملات رژیم سعودی موجب شده است امکان تعمیر خطوط آسیب دیده فراهم نباشد و این درحالی است که تداوم قطع برق موجب اختلال در خدمات دهی بیمارستانها و ایستگاههای پمپاژ آب خصوصا در عدن و الحدیده و المکلا شده است.

هلاکت 12 نظامی سعودی

افراد قبایل باکیل یمنی با نفوذ به عمق خاک عربستان سعودی در منطقه مرزی مدافن در نزدیک استان حجة، توانستند دهها تن از نظامیان سعودی را به هلاکت رساندند یا زخمی کردند.

منابع قبیله ای یمن می گویند در این عملیات ، 12 نظامی سعودی به هلاکت رسیده اند و دهها تن دیگر زخمی شده اند.

منابع قبیله ای یمن می گویند صدها تن از نیروهای ارتش و یگان مرزبانی سعودی از مناطق مرزی به سمت جبل جحفان و شهر الردیف در منطقه جازان گریخته اند.

کشته شدن سرباز سعودی در نجران

شبکه تلویزیونی پرس تی وی گزارش داد، بر اثر حمله نیروهای یمنی به قرارگاه ارتش عربستان سعودی در منطقه مرزی نجران، یک سرباز سعودی کشته شد.

شبکه تلویزیونی العربیه از تعطیلی مدارس منطقه نجران در عربستان خبر داد.

هواپیمایی عربستان سعودی از توقف همه پروازهای هوایی به منطقه نجران و از این منطقه به مناطق دیگر خبر داد.

انصار الله یمن: علاقه ای به نشست ریاض نداریم

یک مقام ارشد گروه انصار الله یمن اعلام کرد: این گروه به مذاکراتی که قرار است با هدف حل و فصل بحران سیاسی یمن در ریاض برگزار شود،‌ علاقه ای ندارد و برای آن اهمیتی قائل نیست.

محمد البخیتی از اعضای ارشد گروه انصار الله خاطرنشان کرد، گفتگو بین گروههای سیاسی یمن تا آغاز تجاوزات به این کشور برقرار بوده است.

اظهارات البخیتی یک روز پس از آن‌ صورت می گیرد که عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور یمن که در ریاض به سر می برد هفدهم ماه مه را برای برگزاری کنفرانس «گفتگوی ملی» بین گروههای مختلف یمنی اعلام کرد.

صبر مردم یمن، طول نخواهد کشید

شبکه تلویزیونی المسیرة گزارش داد، رئیس شورای سیاسی انصارالله گفت: صبر مردم یمن در برابر تجاوزگری ها مدت زیادی طول نخواهد کشید.

صالح الصماد رئیس شورای سیاسی انصارالله گفت :صبر مردم یمن در برابر تجاوزگری ها زیاد طول نخواهد کشید و بالاخره زمانی به پایان می رسد.

وی در پیامی که خطاب به مردم جهان و خصوصاً مردم عربستان سعودی داده تاکید کرده است : در برابر چهل روز تجاوزات وحشیانه و ظالمانه و همچنین توطئه گری های بین المللی و موضع گیری های شرم آور برخی طرف های داخلی و خارجی چهل روز صبر مردم یمن وجود داشته است که البته این صبر زیاد طول نخواهد کشید و روزی به پایان خواهد رسید و سیلی سختی به صورت آل سعود خواهند زد.

خبر دیگر این که، منابع محلی در استان مأرب می گویند، هواپیماهای سعودی و آمریکائی در منطقه وادی عبیده در این استان که محل استقرار اعضای داعش و القاعده است با استفاده از چتر برای آنها سلاح های سبک و نیمه سنگین ارسال می کنند.

همزمان با این عملیات، هواپیماهای سعودی شهر مأرب را نیز هدف حملات خود قرار دادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها