پیمان جبلی در مراسم معارفه مدیران جدید معاونت خبر تشریح کرد:

اهداف و برنامه‌های خبرگزاری صداوسیما

پایبندی به‌ اصول‌ خبررسانی

اتفاقات تازه‌ای که در شبکه خبر و بخش‌های خبری تلویزیون رخ داده، فارغ از این‌که نتیجه انحلال واحد مرکزی خبر و تشکیل خبرگزاری صدا و سیماست یا محصول تغییر نگاه مدیران تلویزیون به خبرنگاری و خبرسازی حرفه‌ای، نویدبخش اتفاق تازه‌ای در جلب نظر آن دسته از مخاطبانی است که همواره وجه سرگرمی‌سازی تلویزیون را بر وجوه دیگر آن ارجح دانسته و مطبوعات و تنوع آن را برای کسب اطلاع مناسب‌تر یافته‌اند.
کد خبر: ۷۹۴۸۹۷
پایبندی به‌ اصول‌ خبررسانی

این اتفاقات گرچه از آغاز یک مسیر حکایت دارد، اما گویی آرام‌آرام مخاطبان جدی اخبار، بخصوص اهالی مطبوعات را به سمت تلویزیون سوق می‌دهد و اعتماد خواص خبرشناس و نیز اهالی خبر را بیش از گذشته به رسانه ملی جلب می‌کند.

تولد برنامه‌هایی مانند غیررسمی و تیتر امشب در شبکه خبر، تعدد بخش‌های خبری کوتاه پیش از برخی برنامه‌های پرمخاطب و ذکر منابع اخبار در تمام شبکه‌ها از جمله مواردی است که تغییر رویکرد تلویزیون در خبررسانی را به رخ می‌کشد و از شروع حرفه‌ای‌گری حکایت می‌کند.

برنامه تیتر امشب، از جمله تازه‌ترین برنامه‌های شبکه خبر و شامل گفت‌وگوهایی است که به موضوعات روز جامعه توجه دارد و حضور و تاثیرگذاری شبکه خبر در جریان‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را تقویت می‌کند.

غیررسمی که یکی از بخش‌های بخش خبری ساعت 20 در شبکه خبر است، برای اولین‌بار فرصتی برای حضور پررنگ اهالی مطبوعات در شبکه خبر فراهم آورده و هر بار فرصتی می‌دهد که مدیران مسئول یا سردبیران روزنامه‌ها فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی، درباره سرمقاله‌ها صحبت کنند و مخاطبان خود را پای شبکه خبر بنشانند. در این بخش خبری صفحه نخست تمام روزنامه‌های مطرح به نمایش درمی‌آید و زمان قابل توجهی از آن صرف بررسی مطبوعات می‌شود.

مهم‌تر این‌که چندی است نه تنها شبکه خبر، بلکه دیگر شبکه‌ها رعایت حق مولف و اشاره به نام و عنوان تولیدکنندگان اخبار را مدنظر قرار داده‌اند. این اقدام مورد توجه مخاطبان ضابطه‌مند قرار گرفته و در عین حال تاکیدی است بر ضرورت پایبندی به اصول و اخلاق حرفه‌ای در پرمخاطب‌ترین رسانه کشور و اقدامی برای فرهنگسازی در بخش اطلاع‌رسانی.

آذر مهاجر ‌/‌ گروه رادیو و تلویزیون جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها